Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 611 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2010-04-28 14:37 | |
![]() | EU moped körkort Min femtonåring håller på och ska ta körkort för EU moppe och pluggar som en galning inför teoriprovet nu. Finns det någon här som har en unge som eller själv nyligen har gjort provet som bara kan tala om ifall det var stor skillnad på svårighetsgraden på frågorna mot de prov dom gör på trafikskolan? Han är så himla nervös för att bli kuggad så det vore bra om han kunde slappna av lite så han inte blir kuggad av ren nervositet. Han har väntat seddan i höstas på att få gå utbildningen för han fyllde femton i mitten av oktober och dom nya reglerna började gärra 1:a oktober. Problemet var att när lagen började gälla så var ingenting klart om hur utbildningen skulle se ut så det var ingen trafikskola som kunde starta några kurser så han fick vänta till nu i mars innan han kunde börja. Det är även jättelång väntetid på tid hos vägverket(eller vad dom heter nu) för att skriva provet så missar han nu så får han ju väta i ett par veckor till innan han kan skriva igen. Lider med honom för moppen står ju i garaget och bara väntar....... | |
| Sote | 2010-05-07 10:54 | |
![]() | Om det nu är så att någon undrar hur det gick så gick det åt skogen på första försöket. Idiotiska frågor där många av dom inte ens gick att hitta svaren på i kursboken vilket gör det mest till ett lotteri faktiskt. Den som chansar rätt vinner. Då väntetiderna på ett nytt prov är minst tre veckor om man bor i Stockholm som vi gör kändes det ju skittungt men efter att ha ringt ett par gånger och kollat återbud så fick gossen en ny tid i Västerås efter tre dagar så det var bara att sätta sig i bilen och köra dit och det var ju tur det för den här gången klarade han det. Snacka om lycka. Det tråkiga med allt är ju att själva utbildningen som han gick på egentligen var rätt värdelös för det han lärde sig på var ju att själv plugga och att vi köpte en månad på körkort.se där man kan göra massa träningsprov av olika slag. Frågorna på det riktiga provet var som sagt inte möjliga att plugga till i boken utan det var mer chansiningar i flera av dom vilket är riktigt underligt. Dom ska ju lära sig att köra säkert i trafiken på moppe men eftersom det nu både är jävligt dyrt att ta moppekörkort och dessutom så himla svårt och långa väntetider så har ju resultatet istället blivit att ännu fler än förut struntar i det och bara kör. Väldigt många kör även trimmad trettimoppe för där krävs det ju bara det gamla förarbeviset som både är billigare, lättare och snabbare att skaffa sig. Fyllde dom dessutom 15 före 1/10-09 så behöver dom ju bara ansöka om att få kortet för innan behövdes ju inget kort alls till trettimoppe. Så det som skulle göra det säkrare och minska mopedolyckorna har nog bara gjort det värre. Iallafall om jag ser till min ungas kompisar och folk på gatan med ungar som kör fast dom inte ens är femton ännu. | |
| Sote | 2010-05-07 11:01 | |
![]() | Jag ska rätta mig själv lite-självklart gick det att plugga till frågorna i boken och när man pluggade trafikregler och skyltar men det var flera frågor som inte fanns något om i boken och det gjorde det väldigt svårt. | |