Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Elinvelin | 2010-04-30 08:18 | |
![]() | Vandra i Sverige. Jag och min far brukar ta oss tid att åka iväg några dagar varje sommar för att umgås. Denna sommaren fick jag som förslag av min far att vi skulle ut och vandra, och paddla kajak eller liknande, här i Sverige. Jag tycker att det låter som en toppenidé - det ger verkligen en betydelse till "förena nytta med nöje". Min far bad mig att kolla upp om jag hittar några "vandrings-ställen" som verkar intressanta. Finns det någon som har något tips? Vart som helst i Sverige går bra. Jag vet inte riktigt vad jag ska söka på. Tack på förhand. | |
| justforfun | 2010-04-30 08:28 | |
![]() | Googlade på Vandringsleder + Sverige och hittade mängder. I vackra Värmland har du denna: www.bergslagsleden.s...01 391.html | |
| pacc | 2010-04-30 08:51 | |
![]() | Det finns nästan överallt, ofta genom hela landskapet med förgreningar. Typ: Blekingeleden, Ostkustleden, berglagsleden Man går aldrig hela leden utan de streckor som passar. Där det är lite ödsligt finns goda chanser till övernattningsstugor eller vindskydd. Jag tycker att du ska börja med att leta upp en kanotuthyrning och kanotled t.ex och sedan kanske ansluta till den med en vandring som råkar vara i närheten eller bara välja ett vackert landskap att börja i. | |
| wildman | 2010-04-30 08:58 | |
![]() | Som sagt. Möjligheterna är oändliga. Vill ni åka långt bort? Vill ni hitta något nära där ni bor? Vill ni campa utan en människa eller civilisationen på flera mil, eller går ni hellre mellan olika vandrarhem och gästisar? Tror man måste få veta lite mer för att kunna råda perfekt. Här är iaf ett tips från mina hemtrakter. Men jag älskar att vandra överallt, så det är bara ett tips bland många andra. www.skaneleden.se | |
| felstavad | 2010-04-30 09:43 | |
![]() | Jag vill också vandra... men det är aldrig någon som vill eller kan.... njut! | |
| wildman | 2010-04-30 09:44 | |
![]() | Felstavad - ge dig ut själv! Det har en annan typ av charm. Eller hitta någon likasinnad på nätet. | |
| ReAlizee | 2010-04-30 10:47 | |
![]() | Att vandra är en otrolig frihetskick. Fjällen sätter ytterligare lite krydda till det hela, i slutet av augusti/början av september är dessutom myggen borta för säsongen. Vandra en del av Kungsleden, vettja! | |
| Chrull_4 | 2010-04-30 13:49 | |
![]() | fjällen e fint på sommaren | |
| Mr Mabini | 2010-04-30 13:58 | |
![]() | Åk inte till kebnekajse i alla fall om du inte gillar ljudet av helikoptrar förstås. | |
| Elinvelin | 2010-05-01 12:10 | |
![]() | Wildman: Vi kan tänka oss att åka lite vart som helst. Ja, campa, tälta, hyra någon stuga. Vi är öppna för alla förslag och idéer. Själv åker jag gärna högt upp, har aldrig varit längre upp än Stockholm och det är inte långt upp! Är ju bosatt i Västra Götaland. Annars vet jag att det finns många fina vandringsleder i Skåne, men been there done that! | |
| kajix | 2010-05-01 12:32 | |
![]() | högakustenleden www.destinationskule...00 273.html | |
| barde | 2010-05-01 12:42 | |
![]() | Klart ni ska på en fjällvandring. Varför Hemavan/Tärnaby? Det finns en flygplats där så det är enkelt att ta sig dit och hem sen finns det riktigt stora fjällkedjor att gå runt i. Är du osäker på hur du ska gå finns det en turistbyrå att prata med som säkert kan skissa upp en tur. Finns också dagsturer med guide för en hundralapp. www.hemavantarnaby.se | |
| Kanelskorpa | 2010-05-01 14:15 | |
![]() | Höga Kusten! Där kan ni både paddla kajak och vandra. Högakustenleden genom Skuleskogen är fantastiskt. När det gäller fjällvandring så beror det lite på hur länge ni ska vara borta. Lite överkurs att åka ända till Abisko bara för ett par dagar kanske, annars är det också ett tips. Där vill jag hellre rekommendera Rallarleden och Trollsjön/Kärkevagge framför Kungsleden. Ett närmare fjäll som jag gillar är Sylarna. Tex tre dagars vandring Storulvån-Sylarna-Blåhamm aren-Storulvån :-) | |
| nettan23 | 2010-05-01 14:27 | |
![]() | Vart och vandrat i Grövelsjön, jättevackert! | |
| Elinvelin | 2010-05-02 09:39 | |
![]() | Har kollat upp era tips lite, mycket som lockar! Jättebra nu när man har lite olika ställen att välja mellan. Vi tänkte vara borta i kanske tre/fyra nätter. Helst vill vi sova i övernattningsstugor, men tältning vore en upplevelse i sig. | |