Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2010-05-01 15:47 | |
![]() | Datorfråga Vad kan det finnas för orsaker till att jag inte kommer ut på Internet från min dator? Jag har fått nytt modem och det är inget problem från det hållet, utan det är tydligen i min dator.´Är det bara omformattering som gäller? Vad är det för typ av virus som orsakar detta? Något annat? | |
| kermis | 2010-05-01 16:01 | |
![]() | Vad är det för dator, vilket operativsystem, vilken sorts modem? Har det funkat förut men helt plötsligt slutat eller var det i samband med modembytet? Följde du instruktionerna när du installerade nya modemet? Vad får dig att tro att det är ett virus? Har du antivirusprogram? (bara av ditt inlägg kan man inte hjälpa dig alls...) | |
| Minta | 2010-05-01 16:08 | |
![]() | Vista, 32 bit, det har varit problem ett bra tag med dålig uppkoppling, seg uppkoppling eller ingen alls. Jag har haft kontakt med Bredbandsbolaget ett flertal gånger, de kan se att det fluktuerar mycket och skickade till sist nytt modem och nya sladdar men det har inte hjälpt. De säger att problemet inte ligger hos dem utan troligen i min dator. Jag har inte antivirusprogram. Macafee security scan fanns men det har jag nu avinstallerat och kan inte se att det finns andra saker som kan blockera uppkopplingen. | |
| Minta | 2010-05-01 16:10 | |
![]() | Den senaste ve3ckan har det fungerat ganska bra, men i morse när jag startade datorn fungerade det inte alls och jag bytte modem, men det funkar ändå inte. | |
| tydal | 2010-05-01 16:14 | |
![]() | Om det enda som hänt är att du fått nytt modem är det troligaste att det antingen är felinställt eller kräver andra inställningar i datorn än du hade tidigare. Om du ansluter datorn med sladd direkt till modemet behövs det inga speciella inställningar, utan det ska funka med automatik (DHCP). | |
| Minta | 2010-05-01 16:21 | |
![]() | Nej, det är inte det enda som hänt utan det sista som hänt. Det har varit problem med uppkopplingen längre tid och nytt modem hjälpte inte heller. Uppkopplingen försvann helt idag och det nya modemet rättade inte till det. | |
| Minta | 2010-05-01 16:22 | |
![]() | Modemet är anslutet med sladd direkt till datorn. | |
| Minta | 2010-05-01 16:22 | |
![]() | När jag talade med Bredbandsbolaget sa de att det kunde vara virus och att det inte var ovanligt. | |
| Maad Max | 2010-05-01 16:26 | |
![]() | Vad är det för modem du fått hem? | |
| Minta | 2010-05-01 16:27 | |
![]() | Det är väl Bredbandsbolagets standardmodem. Jag är inte hemma så jag kan inte titta efter. | |
| barde | 2010-05-01 16:32 | |
![]() | Jag jobbar på bredbandsbolaget och jag säger som jag brukar till kunder, "Återkom när du är på plats." Sen om det är något i din dator som felar så ring Bredbandsexperten vettja, de lokaliserar felet och om de misslyckas kostar det ingenting. | |
| Ässät | 2010-05-01 16:33 | |
![]() | Har du inget antivirusprogram? Är du tokig människa?? *s* Ta ner det och scanna datorn sen eller också får du lämna in den.. | |
| Minta | 2010-05-01 16:37 | |
![]() | Ja, jag vet, jag var för slapp. Om det finns virus borde det hitta det. Ja, bredbandsbolaget sa att jag kunde ringa Bredbandsexperten men det kostar väl pengar? Kanske enklast att formatera om. | |
| Minta | 2010-05-01 16:43 | |
![]() | barde, vad kostar det om det hittar felet? Är det timtaxa? | |
| Minta | 2010-05-01 16:44 | |
![]() | barde, jag kan inte återkomma när jag är hemma för jag har ingen uppkoppling. | |
| barde | 2010-05-01 16:55 | |
![]() | Jag vet att du inte kan, skojades lite bara. Det kostar 19 kr min, 285 för en halvtimme. | |
| Ässät | 2010-05-01 16:58 | |
![]() | Fy fan va dyrt! | |
| pabster1 | 2010-05-01 17:12 | |
![]() | Har precis sagt upp mitt BBB abbonemang efter 4 år. De brukar krångla de brukar säga att det är fel i datorn men VARJE gång har DE behövt fixa felet. Har krånglat ordentligt 4-5 ggr de senaste åren. Som du beskriver att det funkar och sedan inte ja då låter det som att de måste kolla upp din uppkoppling och de har något fel. Senast jag bråkade med dem var för två veckor sedan och först när jag var dryg och otrevlig kollade de och fixade problemet. Först hotade de med diverse avgifter för att fixa det vilket var nytt. Jag hänvisade till omedelbar uppsägning av abbonemanget i så fall. De smörade dem som f-n när de löst problemet men varför vara kund där? De är DYRA och servicen är numera tydligen usel eller DYR! Ta din dator till en bekant och koppla upp på nätet där och då funkar det säkert....gör det inte det kan du fått ett virus men det är mindre troligt. Byt sedan bolag. | |
| Minta | 2010-05-01 17:15 | |
![]() | Kom de hem och fixade det då? Jag har övervägt att lämna dem. Det har varit dålig uppkoppling ett bra tag nu. | |
| Tinna | 2010-05-01 17:28 | |
![]() | Hade problem när jag hade modem. Hade precis bytt, pga fel på det gamla, men så funkade det inte.. Visade sig senare att felet låg hos min bredbandsleverantör. De hade skrivit in fel modemnummer. ;P Slutade med att de fixade det och jag fick en månad gratis. :) | |