Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 23 |
Mobilspel
| Pågående | 19 605 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-04 19:10 | |
![]() | Telefonabonnemang? Jaha så ställs man inför detta dilemma snart. Vad ska man välja? Har nu mobiltelefon, bredband och fast telefoni på telenor. Sammanlagt betalar jag ca 1000-1200 i månaden på det. Nu har jag chansen att byta eftersom min bindningstid går ut. Jag vill inte längre ha fast telefoni utan behöver bara mobilen och bredband. Men vad finns det för alternativ, vilket blir billigast? Vill ju kuna ringa utan att ruinera mej. Mina barn har telia och de ringer jag ju till oftast. Men jag vet inte om jag vill ha det. Har någon något bra förslag? Tycker att detta är värre än att villa bort sig i en djungel med alla erbjudande och abonnemangleverantörer som det finns idag. | |
| alex666 | 2010-05-04 19:13 | |
![]() | www.telepriskollen.s...ts ida.aspx | |
| _--Robban--_ - Ej medlem längre | 2010-05-04 19:23 | |
![]() | Jag har precis sagt upp mitt fasta telefonabonnemang (och bredband) hos Telia. Ska skaffa mobilt bredband hos Tele2, med vidhängande Comviq mobiltelefoni. Det passar mig perfekt, därför att de flesta som jag ringer/sms:ar har Comviq Kompis. Då blir det gratis att ringa/sms:a. Och detta för den ringa(!) summan 169 kr/månaden. Som hittat, tycker jag. www.tele2.se/mobilt-...om pis.html Men du som ringer mest till Telia-abonnemang kanske ska leta efter något liknande erbjudande hos Telia. Lycka till med telefoni och allt annat! Hälsa fästmannen. :o) | |
| Lillstölla | 2010-05-04 20:00 | |
![]() | Om du möjligen bor i ett ComHem-hus så välj dom, sparade en jäkla massa pengar när jag bytte från Telia till ComHem!! Men det gäller ju bara ditt bredband i så fall, de har väl inte mobiltelefoni. När det gäller mobilen så bytte jag från Telia till Glocalnet och samma sak där, sparar en himla massa pengar där! Jag har så att jag betalar 99 i månaden och får då flera tusen fria minuter och betalar bara uppringningsavgiften på 99 öre. Likaså sms, har 4000 fria sms per månad vill jag minnas. | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-05-04 20:03 | |
![]() | Läs det finstilta noga!! Det låter ofta stort när de skryter om sina erbjudanden men ofta så kostar det mer än vad de säger. Lycka till! Hemtelefon har jag inte haft de senaste 4 åren! Vi har Telenor allihopa och ringer och sms:ar gratis med Telenor Familj, tror jag det heter! Har mobilt bredband hos det bolaget, men där är jag inte lika nöjd! | |
| Tinna | 2010-05-04 20:06 | |
![]() | Har också glocalnet på mobilen. 99kr/mån, samtal kostar bara 99öre/samtal, och 4000gratis sms.. :) Dessutom har de ett bra erbjudande nu att de bjuder på månadskostnaden (99kr) i 6månader. Senaste räkningen låg på 40kr, överkomligt! =) | |
| tydal | 2010-05-04 21:05 | |
![]() | Vad som blir billigast beror på hur mycket man ringer. Ringer du riktigt mycket kan ett fastprisavtal löna sig, annars är det bättre att leta efter låg månadsavgift och låg minutavgift. Jag ringer inte så mycket, bara några timmar i månaden. Med Tele2 Snackis betalar jag 100 kronor i månaden. 19 kronor i månadsavgift och resten i samtalsavgifter (79 öre öppningsavgift, 19 öre/minut till alla nät och 19 öre/sms). | |
| tydal | 2010-05-04 21:14 | |
![]() | Kan ju tillägga att anledningen till att jag valde Tele2 var att man då får mobilt bredband för 89 kronor i månaden (dock max 1 GB/månad, men jag använder inte mer). För bredbandet hemma betalar jag 345 kronor i månaden för 100/100 (alltså 100 Mbit/s i båda riktningarna) via stadsnätet. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-04 21:57 | |
![]() | Eftersom jag inte kommer ha fast hemtelefon så blir det ju lite mer ringa på mobilen än annars. Till kompisar, andra viktiga samtal som kommun, läkare och diverse ting. Så bäst vore om man hittade ett abonnemang där man kan prata lite längre varje samtal utan att känna pengarna tickar iväg för varje minut. Det är så stressande. Bättre i så fall med en högre öppningsavgift å sen kunna snacka så länge man vill. Ja det här tåls att tänkas på, får gnugga geniknölarna:-) | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-04 22:04 | |
![]() | Har du inte övervägt bredbandstelefoni eller Skype? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-04 22:10 | |
![]() | Skype har jag men inte så många av mina vänner tyvärr. Det använder jag mest när barnen är utomlands. Bredbandstelefoni har jag nu iofs men jag vill plocka bort den också. Bara ha bredband och mobiltelefon. | |
| tydal | 2010-05-04 23:52 | |
![]() | Kolla på dina tidigare telefonräkningar hur många samtal och minuter du gjort av med per månad så har du något att gå på när du jämför priser. Glocalnets 99 kronor i månaden tycker jag inte verkar så förmånligt, för det blir snabbt mycket pengar med öppningsavgiften och så har de en gräns på 2000 minuter i månaden innan det börjar ticka minutavgift på 69 öre. Ringer du fem samtal om dagen så blir enbart öppningsavgiften 150 kronor i månaden. Pratar du mer än en timme om dagen så börjar det dessutom bli minutavgift. | |
| Chrull_4 | 2010-05-05 13:28 | |
![]() | tele2 såklart | |
| Pseudonymf | 2010-05-05 14:05 | |
![]() | "Har också glocalnet på mobilen. 99kr/mån, samtal kostar bara 99öre/samtal, och 4000gratis sms.. :) Dessutom har de ett bra erbjudande nu att de bjuder på månadskostnaden (99kr) i 6månader. " Tinna <3 | |
| Tinna | 2010-05-05 14:17 | |
![]() | Pseudo. Dig har jag redan värvat. ;) | |
| Pseudonymf | 2010-05-05 14:21 | |
![]() | Grynet då, vem kan låta bli att bli värvad när du är talesman för detta fantastiska abonnemang ;) | |