Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade10
Mobilspel
Pågående19 611

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-05-06 08:48
Antal inlägg: 17500

Den grekiska krisen
så nå, vad tycker ni - har grekerna sig själva att skylla? Är sparkraven rimliga?
För egen del så känns det logiskt att det blir så här när man tar och tar men inte lägger i - eller vad säger ni som vill att Mona Sahlin ska komma till makten i höst?

Minta2010-05-06 08:53
Antal inlägg: 20042

De har betraktas som dumma om de betalar skatt. Liknelse med Mona Sahlin?

LisaLong2010-05-06 09:02
Antal inlägg: 2725

Nej jag tycker inte grekerna har sig själv att skylla. Jag kan bara säga när det gäller Euron.."va va det jag sa...."

När det gäller Mona Sahlins uttalande om tex skatten blir jag faktiskt förbannad...låter jätte bra att sänka skatterna för pensionärerna och andra låginkomsttagare, men som i tex mitt fall där jag tjänar mycket mindre än min man så är det inget som lönar sig utan tvärtom. Jag får mindre skatt och han högre. Så i slutändan får vi mindre i månaden än som det är nu.

klobba2 - Ej medlem längre2010-05-06 09:20
Antal inlägg: 2332

Läge att tjacka en billig lgh där nere

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-06 11:19
Antal inlägg: 3604

Grekland har sig själva att skylla - visst - men samtidigt skapas sådana här problem av eurozonen när grekerna fick en alldeles för låg ränta och började tok-konsumera.

clullanc2010-05-06 14:26
Antal inlägg: 180

Planerar att båtluffa där i sommar, så lite orolig är man.

Snoosy2010-05-06 14:29
Antal inlägg: 4273

väntar med spänning på vilket nästa land det blir som behöver stöd!

HumbleBug2010-05-06 14:30
Antal inlägg: 1836

Grekerna har varit alldeles för bortskämda. Välkomna till resten av världen och verkligheten här.

Läderfejan - Ej medlem längre2010-05-06 15:08
Antal inlägg: 139

Jag funderar starkt på att åka ner och kämpa på den grekiska arbetarklassens sida viva la revolucion! hoppas de inte fegar ur nu och bränner ALLA banker samt stormar parlamentet och ställer skithögarna som orsakat krisen till svars.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-05-06 15:13
Antal inlägg: 3451

Såg på BBC att pensionsåldern ska höjas från 61 till 63 och att momsen ska upp från 19% till 23%, när man ser sådana siffror förstår man som Svensk att folket reser sig.

vuk2010-05-06 15:21
Antal inlägg: 489

"Den grekiska krisen
så nå, vad tycker ni - har grekerna sig själva att skylla? Är sparkraven rimliga?
För egen del så känns det logiskt att det blir så här när man tar och tar men inte lägger i - eller vad säger ni som vill att Mona Sahlin ska komma till makten i höst?"

Fattar inte kopplingen till Mona Sahlin, visst hon är väl också ganska Eurovänlig men borgarkopplingen är nog starkare...
För att bara ta och ta är det väl inte direkt tal om i sossepolitiken snarare att man faktiskt skall betala skatt igen. alltså snarare stärka statliga finanser...

vuk2010-05-06 15:26
Antal inlägg: 489

"När det gäller Mona Sahlins uttalande om tex skatten blir jag faktiskt förbannad...låter jätte bra att sänka skatterna för pensionärerna och andra låginkomsttagare, men som i tex mitt fall där jag tjänar mycket mindre än min man så är det inget som lönar sig utan tvärtom. Jag får mindre skatt och han högre. Så i slutändan får vi mindre i månaden än som det är nu."

-? så huruvida politik är bra beror på om endast din familj får mer i plånboken? låginkomst gift med låginkomst då? pensionär pensionär? skulle förresten skatten höjas för höginkomsttagare? den har väl inte sänkts ens? marginalskatten ligger väl hyffsat samma eller?

Sote2010-05-06 15:58
Antal inlägg: 3557

Mina grekiska vänner tycker att dom har sig själva att skylla på sätt och vis. Dom säger att grekerna har haft det jättebra ställt i flera år och vant sig vid tex låg pensionsålder och att ha mycket pengar. Nu när dom närmar sig tex svenskarnas förhållanden så blir det ett jävla hallå. Stackarna som ska jobba ända till 63 års ålder....själv får jag nog vara glad om jag kan gå vid den åldern. Kommer förmodligen få jobba ännu längre än så men inte går jag ut på gatorna och slänger brandbomber för det. känns lite som att det har blivit en masshysteri.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-06 15:59
Antal inlägg: 3604

Ja, ekonomin lär ju inte bli bättre för att 100 000-tals strejkar och lever rövare.

ANDERStG2010-05-06 16:42
Antal inlägg: 7560

Zorba kände till reglerna när han gick med. Man önskar ju att de som står bakom falsk nationalbokföring kunde ställas inför rätta istället för att bränna inne låga banktjänstemän. Men det är dags att sanera nu eller börja valla getter på heltid.

odin - Administratör2010-05-06 16:49
Antal inlägg: 7442

le-lou, förstår inte riktigt din kommentar kring Mona?

Högern har också genomfört reformer som kostat, vad är skillnaden mot de reformer som vänstern vill genomföra som kostar?

LisaLong2010-05-06 18:01

vuk nej skatten är långtifrån samma. Skulle väl egentligen inte börja prata om det här vet att det inte hörde till tråden, ber om ursäkt för det:)

Keiward2010-05-06 18:02
Antal inlägg: 471

Skrota tre-timmars lunchvilan vet jag (siesta) och jobba lika mkt som alla andra istället? Slump att även Portugal å Spanien ligger illa till?

LisaLong2010-05-06 18:05

Keiward dom jobbar fler timmar än svensken. Att dom inte jobbar mitt på dan är pga av värmen.

Nästa land vi nog måste hjälpa tror jag blir england

YamahaJet2010-05-06 18:12
Antal inlägg: 2239

Jävla skitgrekland. Har förlorat 3/4 av min likvida förmögenhet senaste veckan på deras dumheter. Nu känner jag mig typ....som er andra.

Hur som helst, jag begriper inte varför dom demonstrerar och har sig. Tror dom att dom har nåt val? De borde sitta hemma och skriva tackkort till tyskarna istället.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?