Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 606

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stefanf2010-05-08 10:44
Antal inlägg: 1744

skriva under sina inlägg?
Det är några stycken som brukar skriva under sina inlägg och jag har undrat många gånger varför?

Förstå mig rätt, det handlar inte om att hoppa på någon, givetvis har man rätt att skriva ett inlägg precis hur man vill. Men jag undrar ändå, varför?

Det är ju ställt bortom allt (rimligt) tvivel vem det är som skriver inlägget, med tanke på att man är inloggad och identifierad i vänsterspalten. Om det vore så att man skrev ut hela sitt "privata" namn kanske det fanns en poäng - men att skriva under med sitt nicknamn, som redan står till vänster...?

Nåja, jag bara undrar om det är något medvetet, om det finns någon god anledning eller om det möjligen bara är av "bara farten".. :)

Stefanf

bulimi32010-05-08 10:55
Antal inlägg: 187

Jag tycker åxå det är lite märkligt,rent av märkvärdigt.

stefanf2010-05-08 10:56
Antal inlägg: 1744

ah, så kanske det är. Jag har givetvis missat att söka. Är frågan redan besvarad så är det bara att stänga och hänvisa, behöver inte alls ältas.

Jag tycker inte heller nödvändigtvis det handlar om att behöva "försvara" sina val, det är upp till var och en. Jag undrar bara (uppriktigt) varför.. som sagt.

Mouche - Administratör2010-05-08 10:59
Antal inlägg: 24193

Vissa människor är bara så otroligt löjeväckande att man inte orkar tjafsa med dom.
Jag ska däremot påpeka det viktiga i att _om_ man en gång blivit avstängd härifrån så är det till fördel för en själv att undvika att kläcka ur sig samma okontrollerade elakheter som man en gång stängdes av för.

Ett s.k. "inlägg" raderat.

Mouche

bj-olle2010-05-08 11:01
Antal inlägg: 3350

jag tycker det funkar bra när folk gör ett sätta-ner-foten-inlägg, eller det-här-skriver-jag-under -på-inlägg. när det bara är ett helt vanligt inlägg, och ett kort ett, så "signaturen" hamnar jättenära ens användarnamn till vänster, då blir det lite tautologiklubben...

the first rule of the tautology club is the first rule of the tautology club.

björn-olle

Mouche - Administratör2010-05-08 11:07

Och Stefanf: Det var absolut inte din tråd som avsågs med mitt inlägg här ovan.

Jag kan också förklara varför jag själv skriver under mina inlägg.
Det är helt enkelt en vana jag alltid haft.
Kanske kan det falla under benämningen yrkesskada. =)

Mouche

sebgra2010-05-08 11:10
Antal inlägg: 175

PRECIS det här har jag funderat på. Bra initiativ till trådstart om detta.

Jag måste dock bekänna att jag tar det ett steg längre vad gäller reaktionerna. Jag blir irriterad (inte ok egentligen, jag vet) och har velat ställa den fråga du ställer ett flertal gånger själv.

Så nu kan väl "Bitte" komma in och förklara det. Hon är ju i princip i varenda tråd och hänvisar till nån annan tråd som inte handlar om samma sak, typ tråd om Serie A när folk diskuterar Allsvenskan (OBS exempel) :) På det sättet får vi som törstar efter svaret äntligen ro...

MVH MVH
sebgra

Mouche - Administratör2010-05-08 11:15

Nu säger jag detta för sista gången (Hoppas jag!):
Dra inte upp andra skribenter i debatterna på det sätt som gjorts här ovan.
Diskutera, men diskutera allmänt och utan påhopp åt vare sig det ena eller det andra hållet.

Jag låter inlägget stå kvar eftersom jag tror mig veta att den person som nämns inte bryr sig ett smack om saken.

Mouche

blue_moon2010-05-08 11:54
Antal inlägg: 9713

Själv skriver jag aldrig under mina inlägg. Tycker det ser pretentiöst ut när alla repliker, även de enklaste av chatkaraktär, är signerade med samma nick som redan står överst till vänster. Undantag: forumvärdarnas (ordningsskapande) inlägg som ges större dignitet genom att vara undertecknade. :)

Maad Max2010-05-08 12:03
Antal inlägg: 1123

Jag bryr mig inte ett smack om folk signerar sina inlägg. Jag kan däremot förstå att man lägger märke till det och undrar varför. Men jag kan för mitt liv inte förstå varför man ska störa sig på det.

Jag snarare stör mig på att folk störs av det.

Oscar Maad I

Eiralicious2010-05-08 12:04
Antal inlägg: 41

Att underteckna ett inlägg när det utom tvivel framgår vem som skrivit det är för mig lika idiotiskt som när folk plötsligt kastar in ett "ler" mitt i övrig text.
Ser ju hellre :)

Dock något som är värre än en underskrift är när den kompletteras med ett MVH.

ler mvh Eira ;P

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2010-05-08 12:06
Antal inlägg: 2979

Genom att skriva under så avslutar man ju sitt inlägg i tråden anser jag.

MVH
The Raz

Larvbrud - Ej medlem längre2010-05-08 12:38
Antal inlägg: 4050

Jag uppfattar en signatur som en neutral hälsning.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-05-08 12:40

Uppfattar den absolut inte som informativ. Många med autism i detta forum ;)

ANDERStG2010-05-08 12:43
Antal inlägg: 7560

www.betapet.se/forum...=- 0#799744 <- så tyckte vi då

H, ANDERS

Bitte - Administratör2010-05-08 12:44
Antal inlägg: 24219

Jag gör det som en personlig signatur som på alla andra forum jag skriver på,,,och vad är problemet med det då

Bitte

ANDERStG2010-05-08 12:46
Antal inlägg: 7560

"_om_ man en gång blivit avstängd härifrån så är det till fördel för en själv att undvika att kläcka ur sig samma okontrollerade elakheter som man en gång stängdes av för."

Hur avgör man att det är samma person? Det kanske är en annan familjemedlem på samma dator, det kanske är ett släktfel. Om personen dessutom inte undertecknar så är det helt omöjligt att avgöra utan komparativa longitudinella studier.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-05-08 13:03

Bitte: Problemet är att ni som signerar är så pass få att ni har en gimmick som vi andra är avundsjuka på.
Det blir svårt att toppa. Hur ska man få tag i en apa och få den att sitta stilla på sin axel när man knäpper ny presbild liksom?

Nej, stå på dig du, jag tycker det är coolt.

Mouche - Administratör2010-05-08 13:23

Lätt att svara på ANDERStg:
Jag vet det helt enkelt. Och med det får du dig nöja.
Tråden handlar för övrigt om att skriva under sina inlägg med namnet och inget annat så om du har andra frågor rörande saker utanför ämnet så är det fritt fram att maila mig om den/de saker/sakerna.

Mouche

_--Robban--_ - Ej medlem längre2010-05-08 13:31
Antal inlägg: 336

Tårta på tårta, som sagt. Men ingenting jag stör mig på.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?