Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-09 16:59 | |
![]() | vegetarianer Jag såg ett program på teven då en kärring åt pannacotta fastän hon var vegatarian. Det är ju lite fusk tycker jag. Vad tycker ni? För vissa veggos äter ju firre men det är också fusk. | |
| Lillstölla | 2010-05-09 17:01 | |
![]() | Jag anser att om du säger att du är vegetarian och inte äter kött men äter fisk, då är du inte vegetarian. | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-09 17:03 | |
![]() | tycker jag med. | |
| Skugga | 2010-05-09 17:08 | |
![]() | Det finns ju lakto- respektive ovovegetarieaner, som äter mjölkprodukter och/eller ägg, men vegetarianer som äter fisk? | |
| Midna79 | 2010-05-09 17:08 | |
![]() | Absoolut! Jag tycker också att de som kallar sig köttätare men inte äter alla tyer av kött t.ex. råttor och marsvin är riktiga fuskare också. | |
| Lillstölla | 2010-05-09 17:09 | |
![]() | Vad bra, då är jag ingen fuskare i alla fall:D | |
| LisaLong | 2010-05-09 17:12 | |
![]() | Hur vet du att det inte va den vegetariska versionen?:) www.recepten.se/rece...co tta.html | |
| LisaLong | 2010-05-09 17:13 | |
![]() | Jag tycker inte det är fusk att äta grädde tex. För mig är är vegeterianer människor som jag själv, som inte äter kött:) | |
| magnusito | 2010-05-09 17:13 | |
![]() | Kanske en bra strävan att äte mer grönt och fuska lite med fisk. Det låter så svart-vitt. Som om vegetarianens avsteg från 100% vegetariskt skulle vara värre än att äta en massa kött. | |
| magnusito | 2010-05-09 17:14 | |
![]() | Kan man uppmuntra en strävan KANSKE! | |
| Lillstölla | 2010-05-09 17:16 | |
![]() | Jag tycker bara att ska man säga att man är vegetarian så ska man göra det ordentligt! Ska inte bara göra det som passar en utan göra det hela vägen ut i så fall. Annars säg att jag tycker inte om kött, men gillar fisk. Finns sån dubbelmoral gällande detta som så mycket annat. Känner en tjej som hävdar hon är vegetarian och att kött är mord och så vidare men när jag mötte henne för lite sen så hade hon skinnskor på sig! Så frågade varför det var okej att bära djuren som kläder men inte att äta dom så fick jag svaret att skorna var köpta på second hand så var inte hennes fel att djuret dött. Utan tvekan det dummaste jag hört! | |
| LisaLong | 2010-05-09 17:19 | |
![]() | håller med lillstölla jag tex köper inga kläder/skor etc av skinn | |
| magnusito | 2010-05-09 17:24 | |
![]() | Så ni tycker det är skitsamma om jag äter kött sju dgar i veckan än om det sker en gång i veckan? Allt bara för principens skull? jag skulle uppmuntra den som strävar efter att äta så lite kött som möjligt och inte fördöma. | |
| Hr Winbladh | 2010-05-09 17:26 | |
![]() | Kan man inte få äta det man själv önskar oavsett vilken etikett någon vill sätta på just den dieten? | |
| Midna79 | 2010-05-09 17:33 | |
![]() | Jo Hr Winbladh, det tycker jag också | |
| Lillstölla | 2010-05-09 17:34 | |
![]() | Hr Winblad: Nu är det ju inte jag själv som "satt etikett" som du säger utan personen själv som hävdar att hon är vegetarian men äter ändå fisk och skaldjur och har skinnskor osv. Så anser inte att det är i linje med vad hon utger sig att vara. Magnusito, Jag skiter högaktiligen i hur ofta du äter kött. Fördömer inte intaget av någon sorts mat, det jag anmärker på är ju som du ser ovan. Att en person vitt o brett orerar om att hon är vegetarian men bara plockar av de delar som passar henne själv. | |
| caughtbock | 2010-05-09 17:40 | |
![]() | Att äta pannacotta när man är vegetarian är väl ingen big deal, så länge det inte är nåt gelatin i vill säga. | |
| Lillstölla | 2010-05-09 17:43 | |
![]() | LisaLong: En fråga på ämnet. Var drar du gränsen? Har vänner som är "riktiga" vegetarianer dvs inget kött, ingen fisk, egentligen inga animaliska produkter. Äter inte heller vissa godissorter. Men är ju riktigt svårt att stå där och lusläsa vad allt innehåller. Vad är okej för din del? | |
| unheardpoem | 2010-05-09 17:44 | |
![]() | Jag försökte en gång föra en diskussion med två stycken som ansåg sig vara vegetarianer men ändå åt fisk och kyckling. De höll stadigt fast vid sin ståndpunkt och det gick inte att få dem att inse att de gärna få äta som de gör men i så fall bör de inte kalla sig vegetarianer. Som om fisk och kyckling inte skulle vara djur? | |
| Evelinaw - Ej medlem längre | 2010-05-09 17:45 | |
![]() | Är veganer som inte äter något från djurriket, medans vegetarianer inte har samma strika kost. | |