Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 606 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LaCrüll | 2010-05-09 19:18 | |
![]() | Spådom Tror ni på "spåtanter"? Någon som träffat en trovärdig sådan, eller är de bara bluff? | |
| Labret | 2010-05-09 19:28 | |
![]() | Vad mera exakt menas med spådom? Det är ett så stort område :o Folk som kan tyda drömmar? se in i framtiden? läsa tankar? komma med goda råd? folk som kan laga till mediciner av naturens egna tillgångar? Ja, Jag tror på ALLT det där, örtmagi, tarotkort, tankeläsare.. Men det är mycket tvivelaktigt, och finns säkert en massor som luras, tyvärr (Men vart finns inte det? Egentligen?) | |
| Mammaoxå | 2010-05-09 19:33 | |
![]() | Jag tror inte på någonting sådant. Det finns för många männsikor som lever på att luras. Man kan hitta på vad som helst om man låter trovärdig. | |
| eva61 | 2010-05-09 19:38 | |
![]() | Jag tror på det. Dessutom tror jag att det bor en "spåtant" inom oss alla. Man brukar prata om det sjätte sinnet, och vad är det egentligen? Saker vi vet, men inte riktigt hur - vi bara vet. Kan också kallas intuition, och det har väl alla? En del av det hela är att läsa av andra människor - det finns de som är jätteduktiga på det, men det är väl inte riktigt att spå? En stor del för dig och mig, det är att lita på intiutionen - lyssnar vi så leder den oss rätt. Vad är då intuition? Det är för dig att fundera på. För mig är det "andra sidan" som talar... Som med all annan tro handlar det om just det - att tro. Det är inte alls säkert att man kan få vetenskapliga bevis för det ena eller andra - man måste tro på det som känns rätt för en själv. Och ja, jag har mött trovärdiga "spåtanter". Men jag har också mött motsatsen... | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-09 19:49 | |
![]() | synd att folk tjänar pengar på lättlurade människor. | |
| apbur | 2010-05-09 20:01 | |
![]() | Intuition är häftigt tycker jag. Det är när vi använder all vår samlade kunskap och snabbt gör en bedömning. Som med allt annat behärskar man givetvis olika områden olika bra beroende på vad man har för erfarenheter. Spådom tror jag inte på. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.