Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 605

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stol2010-05-09 19:38
Antal inlägg: 1015

Rosengård. våldet igång igen.
Är det någon som har något förslag på hur man ska få bukt med våldet i denna stadsdel. Ska vi lämna skiten åt sitt öde eller ska det rensas ut en gång för alla. Tyck till.

teamgrens2010-05-09 19:45
Antal inlägg: 763

Inget av det... Men sålänge de har mer makt än polisen så kommer inget att förändras. Sverige är mjäkigt och viker sig. Vi vinner inte det kriget om vi inte ser till att ta oss i kragen.
Brandmännen fick avbryta innan de hunnit få ut all rök ur garaget. För polisen inte kunde säkra deras arbetsplats. Är det bara jag som säger ????
I min värld tycker inte jag att en brandman ska behöva ha poliseskort. Jag har inga poliser på mitt jobb som säkrar min arbetsplats. Har det inte redan där gått över styr?
3 personer greps, men släpptes i morse. ?????? Om jag hade betett mig så hade jag inte sluppit undan utan konsekvenser. Var är skillnaden? Och varför ger vi de den makten?
Någon som har svar?

Zeke Varg2010-05-09 19:45
Antal inlägg: 27

Sänd dit Birgit Friggebod o låt henne sjunga We shall overcome tillsammans med bråkmakarna.

dgeo27 - Ej medlem längre2010-05-09 19:50
Antal inlägg: 450

låt dom hållas så försvinner dom säkert

krill_master - Ej medlem längre2010-05-09 19:56
Antal inlägg: 1576

teamgrens: svar? tja, för att både yrkesfolk som i detta fallet, politiker, medborgare i övrigt blir kallade rasister, nazister, fascister och diskriminerande samt att det förs ett jävla liv i press och media så fort de ställer krav, ultimatum eller tar i med hårdhandskarna mot grupp, folkgrupp eller folksamling som är invandrad eller har invandrarbakgrund antagligen.

sätt upp taggtråd runt skiten och stäng soc i stadsdelen eller agera. kan inte lösa ett skarpt läge med kramar och broschyrer.

EttanPortion2010-05-09 20:01
Antal inlägg: 53

Ställ hårt mot hårt. Kan man inte uppföra sig som folk så skicka dem ...! Ni fattar

MiniLudd2010-05-09 20:19
Antal inlägg: 309

Felet är att detta är så oerhört läskigt att ta i för vissa, istället skylls det på arbetslösheten, oss svenskar, integration som inte fungerat och bla bla bla... Skulle vilja se Mona Muslim bosätta sig där med tanke på hur det låtit från henne;

"Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker."
Mona Sahlin i ett tal inför Turkiska
ungdomsförbundets tidning Euroturk i mars 2002.

"Jag hatar allt genuint typiskt svenskt."
Källa: Expressen den 26 juli 2002.

MatsJoel2010-05-09 20:20
Antal inlägg: 686

Det är inte invandring eller invandrare vi behöver ta i med hårdhandskar mot, utan utanförskap.
Utanförskap som till viss del har sin grund i invandringen förstås, men till större del i alla som (passivt eller aktivt) motverkar integration. Där har vi ju t.ex. SD i spetsen.
Om du ser en sverigedemokrat, ta reda på om hen har en droppe utländskt blod någon eller några generationer tillbaka i släkten och skicka personen "tillbaka" dit så får vi mindre sinnessvagt "vi och dom"-tänkande, och mindre problem med integration.

MiniLudd2010-05-09 20:22

Just det, glömde det berömda utanförskapet och att det är Sverigedemokraternas fel nu också. Suck!

MatsJoel2010-05-09 20:25

Det är, bland många andra, SDs fel, man måste vara blind för att inte se det. Suck.

MiniLudd2010-05-09 20:27

Jag skulle snarare säga att det mer är ditt fel, när politiker resonerar som MatsJoel upprör det många och där har Sverigedemokraterna sen lätta röster.

MatsJoel2010-05-09 20:29

I en tråd här om barnuppfostran var det någon som skrev nåt i stil med "ska man uppfostra en tonåring gäller det att vara färdig innan den fyller fyra."
Mycket sanning i det, och naturligtvis lika sant ang. 'ligisterna' eller vad man vill kalla dem i rosengård. Tyvärr måste vi använda tråkiga maktmedel som poliser och fängelsestraff där det behövs, då det antagligen är ruskigt svårt att få den här typen av våldsverkare att byta bana.
Men det är ju bara plåster på såren, för att lösa problemen i grunden behövs även 'mjukare' metoder / att se helhetsbilden, och faktiskt ta tag i de saker som *skapat* problemen.

Phantony2010-05-09 20:32
Antal inlägg: 126

Det är ett sociodemografiskt problem skapat av flyktingpolitiken. Samhället får betala för dålig integration. Arbetslöshet och hopplöshet är fin grogrund för frustration och utagerande av detta.

MatsJoel2010-05-09 20:33

Jag tror du missförstod mig lite. SD som parti är visserligen lite extra skyldiga eftersom de leder och uppviglar den xenofoba horden, men varenda xenofob själ som kan tänka sig att rösta på SD har naturligtvis del i skulden.

MatsJoel2010-05-09 20:34

Det senaste såklart till MiniLudd.

magnusito2010-05-09 20:35
Antal inlägg: 5005

Usch har verkligen Mona sagt så. Jag som gillar henne. Nu blir jag besviken. Är du säker...?

MatsJoel2010-05-09 20:43

"när politiker resonerar som..." använder ju för övrigt SD och SD-anhängare om *alla* som inte delar deras uppfattningar. Och låtsas som att det på nåt sätt skulle vara en naturlig följd av andras misslyckanden att man väljer SD.

Här är den typiska SD-röstaren i ett nötskal:
"Jag vet, andra partier är dåliga på att hantera integration, så jag röstar på partiet som aktivt driver på 'vi och dom'-tänket. Det här har naturligtvit inget att göra med att jag är xenofob i grunden."
Fegt och pinsamt.

No 52010-05-09 20:46
Antal inlägg: 74

Så att det finns ett parti som kallar sig SD och inte ens är stora nog att ta plats i riksdagen gör att det ser ut som det gör i Rosengård (bl.a) MatsJoel? Jag hänger faktiskt inte med alls i det resonemanget ...

dgeo27 - Ej medlem längre2010-05-09 20:51
Antal inlägg: 450

han vet fan inte själv vad han snackar om

MatsJoel2010-05-09 20:52

Då kan du antingen läsa om mitt förtydligande postat 20:33, eller så kan jag ta det igen med andra ord:

Xenofobi är ett av de främsta skälen till att integration är så svårt.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?