Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 605

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Emollas2010-05-10 11:39
Antal inlägg: 1082

Hur många här gillar rekordsatsningar?
Jag kommer ju ifrån Grästorp och när jag bodde där så försökte dem varje år sätta ett rekord i guinness rekordbok. De försökte med bland annat att sätta rekord i att samla in kapsyler, bygga torn av mjölkpaket. Ja allt hade med återvinning att göra. Nu mera bor jag ju inte där så jag vet inte om de fortfarande håller på och gör rekord satsningar.

Vi kan väl försöka och sätta ett Betapet rekord här nu när vi ändå är på gång. Betapet rekor som går ut på att fylla denna tråd med så många kommentarer som möjligt på snabbast tid.

Nej skämt och sido då kanske det skulle bli strul med betapet sidan. Men i alla fall har ni försökt och sätta några rekord i något nån gång?

BrokenString - Ej medlem längre2010-05-10 11:42
Antal inlägg: 1682

Jag har aldrig varit intresserad av det men min bror som jobbade som Dj när han var yngre har varit med i guinness rekordbok. Han spelade skivor nonstop i 9 dygn har jag för mej att det var utan att sova.

Han fick som max spela maxisinglar så han kunde somna in typ 5 min sen var det dags att vakna igen.

Emollas2010-05-10 11:50

coolt snacka om mikro sömn.. så 9 dygn a 24h x 5 minuters låtar det måste ju bli 1080 låtar och då har han också vaknat upp ca 216 gånger. Han kan nästan sätta rekord i mikro sömn också:)

BrokenString - Ej medlem längre2010-05-10 11:54
Antal inlägg: 1682

Han spelade inte hela tiden maxisinglar, det var bara ett visst antal som han fick spela under ett dygn. Det var öppet disco under kvällar och framåt natten så på morgonkvisten kunde han använda maxisinglar för att slumra mellan låtarna.

Han var helt borta ibland och svamlade, visste knappt vem han var. Sjukt att han är så envis. Kollade med honom nu och det var tio dygn:-)

Emollas2010-05-10 11:55

Jag är så dålig på räkning ibland rätta mig om jag har fel men 216 gånger blir det ju inte det blir ju mer va dum jag är. Någon som är bättre i matte än mig?

Guldplate2010-05-10 13:20
Antal inlägg: 1212

Emollas: Du har mest räknat ut antalet timmar det går på 9 dygn. Sen får du ta det gånger antalet 5 minutare som det går per timme.

Dvs: 9*24*12 = 2592 st.

Fast nu sov han ju tyvärr inte mellan varje låt så det blir ändå en felaktig uträkning. (2880 st hade det varit på 10 dygn)

Jag gillar rekordsatsningar. I alla fall såna som kräver en viss ansträngning från personens eller personernas sida. Finns ju de som försöker hamna i rekordboken genom att hitta ett rekord som ingen annan har. Då kan det kännas lite mesigt... Beroende på hur väl dom klarar det förstås! =)

Emollas2010-05-10 13:29

Det va ju det jag sa att jag var dålig i matte:) tack för uträkningen.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?