Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade71
Mobilspel
Pågående19 717

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jönan2010-05-14 13:58
Antal inlägg: 18

jobbig granne
jag har bott där jag bor nu sedan halv året tillbaka..
Grannen är i tant på 84 år, som jag misstänker är senil.

Min granne blir bara värre & värre..

hon rotar bland mina sopr & ställer min soppåse utan för min dörr.

I helgen skrek hon åt mig att jag var oförskämd & borde flytta härfrån-

Hon är inne på min tomt & snokar.

Hon ringer på min telefon på obekväma tider.

jag orkar inte med henne, jag totalt ignorerar henne & jag anser att jag inte har gjort henne något ont.
det går inte att tala till henne då hon hör dåligt & inte kan lyssna..

Jag överväger att polisanmäla henne för olaga intrång på min tomt, hot & trakasserier.

Någon som har något tips, hur jag kan gå till väga??

mijand2010-05-14 14:08
Antal inlägg: 270

Har hon inga "barn" du kan prata med?

Ässät2010-05-14 14:12
Antal inlägg: 4824

Har hon hemtjänst tror du? Isåfall kan du fråga dom hur det är ställt med henne.

wildman2010-05-14 14:16
Antal inlägg: 3860

Om det inte finns någon att prata med, typ barn eller hemköp, ta då kontakt med socialen. Känns ju som hon kanske behöver någon form av hjälp då....
Polisanmälan lär knappast göra någon nytta.

wildman2010-05-14 14:16
Antal inlägg: 3860

hemköp, hemtjänst menade jag ;-)

Sisilisko2010-05-14 14:38
Antal inlägg: 1030

Jönan

Jag är i PRECIS samma situation!
Min gamla granne kommer mitt i natten och ringer på när vi sover och påstår att vi stör, hon skäller på oss att vi kastar fimpar på hennes balkong (vi röker inte), vi ordnar "vilda fester" på helgerna (jag arbetar varje helg om nätterna och min sambo är oftast borta) M.M

Vi är yngst i vårt trapphus, så vi är stämplade som "oansvariga ungdomar" osv....

Jönan2010-05-14 14:51

Hon har inga barn som jag känner till, hon är lite av en enstöring, hennes lilla trädgård är så gott som förfallen, med döda träd & buskar & är enormt igen vuxen. Hon var ute herromdagen & vattnade, då bad hon gud välsigna hennes träd & återuppleva det.... Helt sjukt..

Hon har bara dagligt herrbesök av en jämnårig man, som hon skäller på & verkar utnyttja lite smått.

radhusområdet tillhör en förening, med en tillhörande styrelse, imorgon ska jag ta upp det med en styrelsemedlem som bor nära mig.

Tanten värkar vara lite av en enstöring, som inte har något annat att göra än att reta upp sig på mig..

Jönan2010-05-14 14:52

Herrom dagen skällde hon ut mig att katter inte får springa lösa på området.

Då sa jag inte låter mina dyra raskatter vistas utomhus...

Jönan2010-05-14 14:53

Jag är 25 men ser betydligt yngre ut, hon tror kanske nästan att är ung så är jag slarvig..

Lillstölla2010-05-14 14:55
Antal inlägg: 23831

Instämmer med de andra som gett rådet att ta kontakt med grannens barn eller hemtjänst. Sen vet jag inte om det är hyresrätt eller villa eller så som ni bor i. Kan ju ta upp det med hyresvärden om det är hyresrätt.

Jönan2010-05-14 14:57

jag bor i radhus, som är friköpt, men vi tillhör en liten förening med styrelse..

Det är enormt jobbigt, snart är det sommar & man vill gärna kunna visas ute i sommar..

ingson2010-05-14 14:59
Antal inlägg: 4285

Instämmer med ovanstående. Det låter som om hon börjar bli senil dement. Förbered dig på att du så troligen småningom kommer att bli anklagad för att stjäla från henne. Det tillhör sjukdomsbilden

-Butterfly- - Ej medlem längre2010-05-14 15:02
Antal inlägg: 219

Gör en anmälan till socialtjänsten...uppenbar t att hon behöver hjälp!
Du kan göra anmälan anonymt om du vill.

Lillstölla2010-05-14 15:04
Antal inlägg: 23831

Kan du inte ta upp det i styrelsen då? Du kan ju knappast vara ensam om att ha bevittnat beteendet, eller?

-Niskanen- - Ej medlem längre2010-05-14 15:05
Antal inlägg: 263

Hon är ju gammal o minns säkert inte

Grådask - Ej medlem längre2010-05-14 15:25
Antal inlägg: 155

Man kan ta in henne på vårdintyg och demensutreda henne på geriatrikens avdelning. Sen blir det demensboende för tanten och friden är återställd!

Jönan2010-05-14 16:17

jag jobbar själv inom vården 6 misstänker att hon kan vara dement, för att ta in någon för tvångsvård/vårdintyg måste misstanke om alvarlig sjukdom, psykiskt störning föreligga & personens liv måste vara i fara.

jag själv kan tycka att hon bör flytta innan hon föår bäras ut död eller levande.

dalapower2010-05-14 16:24
Antal inlägg: 419

Filma henne och lägg ut på Yoytube;-)

Nej seriöst ta kontakt med sjukvården som ovanstående sagt.

rufs2010-05-14 16:52
Antal inlägg: 312

Vi kan byta granne min är varken senil eller dement bara allmänt pissjobbig Hon har ingen känsla för någons privata sfär hoppar på en o tvingar en att stanna genom att ställa sig framför .
Det spelar ingen roll om man säger att man absolut inte har lust o prata .
Hon" tvångshånglar" med hunden trots att hon morrar .
Och sitter man på balkongen står hon garanterat nedanför o tjatar om sina j-la blommor o hur jobbig hennes hobby är suck suck !!

dinodog2010-05-14 18:09
Antal inlägg: 4973

Visst kan du ta upp saken med styrelsen, men de kan inte göra särskilt mycket åt saken. Möjligtvis har de också sett hur hon är. Har du pratat med några andra grannar, som kanske har bott där längre än du som vet hur hon har varit tidigare. Även om styrelsen skulle kontakta henne om hennes sätt att vara, är det inte troligt att hon förstår problemet.

Sitter själv med i styrelsen där jag bor, men jag har inte vart med om något liknande som du upplever.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?