Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 420 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bulll | 2010-05-20 21:41 | |
![]() | magkatarr.. Aaarghh, så sitter jag åter med det gamla tyvärr bekanta suget i magen som indikerar att det är magkatarr på G.. Brukar ju stoppa i mig lite apoteksprodukter när det krisar, men har för mig att det ska finnas några käcka huskurer också. Nån som vet? | |
| dinodog | 2010-05-20 21:45 | |
![]() | En tesked bikarbonat som röres ut i ett halvt glas vatten | |
| bulll | 2010-05-20 21:46 | |
![]() | Hmm, bikarbonat, det står bestämt inte i mitt skafferi. Kan det funka med bakpulver tro? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-20 21:47 | |
![]() | Jag brukar ta en smörgås på vanligt vitt bröd och ett glas mjölk. OM jag inte har Zantac hemma. | |
| bulll | 2010-05-20 21:49 | |
![]() | Aha, funkar det alltså? Dock är jag ju laktosintolerant så tveksamt om magvärken blir mindre om jag dricker mjölk:-) Kanske blir så att jag byter en värk mot en annan bara.. Tack för tipsen båda två! | |
| dinodog | 2010-05-20 21:50 | |
![]() | Fråga grannen :) om hon/han har bikarbonat. | |
| bulll | 2010-05-20 21:52 | |
![]() | Det hade varit en jättebra idé - om det inte var så att jag är rädd för grannarna för att vi stört dem nattetid:-) Inte på något ekivokt sätt utan medelst allmänt skrän bara. | |
| Drejo | 2010-05-20 21:54 | |
![]() | Bakpulver neutraliserar en del av magsyran. Du får samma effekt av Samarin. Effektivare då att ta Omeprazol, som minskar tillförseln av magsyra, men det kanske du redan har testat? | |
| dinodog | 2010-05-20 21:55 | |
![]() | Mandel ska funka också eller rå potatis. | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-20 22:02 | |
![]() | mandel ja | |
| metaiå - Ej medlem längre | 2010-05-20 22:08 | |
![]() | Vanliga hederliga mariekex botar min onda mage. Fick tipset av en läkare | |
| Prefixen | 2010-05-20 22:19 | |
![]() | banan funkar väl med om jag inte har fel för mig ... | |
| bulll | 2010-05-20 22:25 | |
![]() | Åh gulliga ni, tack för alla tips. Jag har ju noll och intet hemma, men stoppade i mig lite laktosfri grädde och får se om det kan ge nån effekt, får bege mig till apoteket imorgon och införskaffa lite hjälp om det blir värre! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-05-23 14:07 | |
![]() | pencilin funkar bäst om man inte får tag på det funkar pepcid bäst för mej i brist på det så tugga sötmandel | |
| miaurora | 2010-05-23 14:24 | |
![]() | Du har fått massor av bra svar! Jag har själv varit en magkatarrsmage, haha, men det har förbättrats markant sedan jag blev vegetarian. En magkatarr på 5 år, i jämförelse med dålig mage nästan året runt innan dess. Åter till dig; kokt mat utan stark kryddning brukar lugna magen, så kör på det i några dagar. Ex.vis. välling, gröt, kokt potatis - lite och ofta så man inte blir sådär supermätt. Kaffe utesluts gärna helt, huhu! Ur ett lite längre perspektiv så har jag hört att ett glas ljummet vatten varje morgon ska vara fint. Du kan också blötlägga linfrön i några timmar i lite vatten, och sen dricka varje dag under magkatarrperioden, det som känns "slemmigt" ska tydligen lägga sig som en skyddande hinna i magen. Min kära mor blandade också linfrön med fil (du kanske klarar låglaktos?) varje morgon efter sitt glas med ljummet vatten och hon blev bra mycket bättre. :) Lycka till! | |
| Snurt | 2010-05-23 19:35 | |
![]() | Vad beror det på att du har magkatarr? Stress, alkohol osv kan ju orsaka det. Byt vanor/jobb så kanske du slipper det. Bättre ta bort sjukdomen än mala i sig massa skit som tar bort symptomen. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-23 19:41 | |
![]() | Snurt slog huvudet på spiken! | |