Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 420

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sommarmoln2010-05-24 09:20
Antal inlägg: 53

On Demand box eller inspelningsbar box?
Hej!

Vi har fått ett nytt tv abbonemang och ska/måste nu välja vilken sorts tv box vi ska ha.

Vad tycker ni?

Ska man välja en On Demand box eller en inspelningsbar box, vad är för och nackdelarna?

Tacksam för svar!

Hälsn Olle

tydal2010-05-24 10:17
Antal inlägg: 548

Med inspelningsbar box väljer du ju själv vad du vill spela in, och det sparas hemma hos dig så du kan titta på det när du vill.

Med on-demand-box så spelar vissa tv-kanaler in vissa program som du sedan kan titta på inom en vecka.

Så, fördelen med inspelningsbart är att du väljer själv.

Fördelen med on-demand är att du inte behöver ställa in i förväg att programmen ska spelas in, utan du kan när som helst titta på de flesta program som sänts de senaste sju dagarna.

Lillstölla2010-05-24 16:04
Antal inlägg: 23831

Jag personligen skulle välja, och har valt, en inspelningsbar box. Den är guld värd kan jag säga!

Man blir inte lika begränsad som med en On Demand-box där du bara har 7 dagar på dig.
Så som Tydal säger, du kan ju spara det om du vill, kan kolla på det när som helst. Och för mig är det ju ett klart plus att jag kan se ett program och spela in ett annat som sänds på samma tid.

På min box har jag också extra finesser som fotoalbum till exempel.

La bruja2010-05-24 16:26
Antal inlägg: 505

Jag har också inspelningsbar box och det är det bästa jag har köpt. Lätt att ställa in och lätt att förstå. Enda nackdelen med min är att om jag spelar in två program så kan jag inte titta på någon annan kanal och jag kan heller inte spela in mer än två program åt gången. Har inte heller lärt mig om det går att förprogrammera längre fram än vad som så att säga visas på själva programmenyn vilket oftast är bara ett par dagar. Skulle vilja kunna ställa in tex för nåt program nästa vecka om jag ska resa bort. Går kanske men jag har inte orkat ta reda på hur.

sommarmoln2010-05-24 17:23
Antal inlägg: 53

Tusen tack för alla fina svar jag har fått! Bussigt av er att dela med er av era erfarenheter/ kunskaper kring detta. Tack vare er har jag nu bestämt mig för en inspelningsbar box.
Ha det bra!

Hälsn Olle

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?