Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 293 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-25 11:41 | |
![]() | Sjukt.. Hur kan folk lämna hundar bunden utanför matbutiker, o.s.v.? det är ren djurplågeri, vad tycker ni?? varför lämna hundar utanför?? LÄMNA HEMMA ISTÄLLET!! | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-25 11:42 | |
![]() | Ibland undrar jag, är folk såååå ....idioter som lämnar hundar utanför butiker när dom VET det finns MÅNGA hundtjuvar eller nån som är elak mot hundar medan folk är inne o handlar eller shoppa????.. | |
| caughtbock | 2010-05-25 11:44 | |
![]() | Jag tycker inte att det är djurplågeri men däremot jävligt riskabelt. Om nån tar hunden kan det leda till djurplågeri... | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-25 11:46 | |
![]() | Det är riskabelt också när det gäller hundrädda som kan blir rädda för hunden och kankske visar det för hunden som då känner sig hotad. | |
| Satyra | 2010-05-25 11:47 | |
![]() | Jag har varit hundägare större delen av mitt vuxna liv och har alltid lämnat mina hundar utanför affären när jag handlat. Varför skulle det vara djurplågeri menar du? Oftast handlar jag i samband med utevistelse med hundarna och utöver det så är jag säker på att de hellre varit med mig, även om det inkluderat en kort stunds sittande utanför en affär, än stannat hemma. Och jo, har läst om hundar som blivit stulna utanför affärer men det måste uppenbarligen ha att göra med var man bor, för i min småstad har det aldrig skett, mig veteligen. | |
| Prefixen | 2010-05-25 11:49 | |
![]() | Varför skulle det vara djurplågeri? Värre om hunden sitter i en bil faktiskt men utanför en butik så tycker jag inte det är någon fara, man lämnar ju inte hunden i solen liksom. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-25 11:51 | |
![]() | Say what? Djurplågeri för att hunden får vara ute i friska luften istället för instängd. Om man ska tänka på allt som kan hända med hunden som andra människor kan orsaka så kan man klassa allt i världen som plågeri. | |
| Satyra | 2010-05-25 11:52 | |
![]() | Alltså, har man en hund som är jävligt nervös av sig så låter man förmodligen den inte vänta utanför butiken när man handlar! Såklart! Både för hundens och eventuella hundräddas skull. Men nu pratar jag om normalhundar som INTE blir upp i varv om husse/matte lämnar den själv en kvart medan de handlar. Och det är så mina hundar har varit i alla fall. Jag har dessutom oftast haft schäfer och andra större hundraser, vilket kanske bidragit till att människor inte går fram och är elaka med dem, eftersom de inger respekt bara genom sin rastillhörighet. Dessutom tror jag även där att det handlar om var man bor. I min småstad "känner" vi igen de flesta invånarna och därför tar sig inte folk friheten att göra massa dumheter på offentlig plats. | |
| wildman | 2010-05-25 11:53 | |
![]() | Håller med Satyra till 100%! Klart man lämnar hunden utanför affären om man måste svänga in där när man ahr vägarna förbi. Dock binder jag den aldrig så att man måste komma passera tätt in på hunden för att tex komma in. Hundstölder är tråkiga, men inte särskilt vanligt förekommande. och där jag bor tvivlar jag på att det någonsin hänt trots att folk parkerar hundar där hela tiden. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 12:05 | |
![]() | Alla promenader där jag inte kan ta med mig min hund känns helt onödiga, när jag går till vår matbutik vilket tar cirka 15 minuter så stör jag mig hela vägen dit, och hela vägen tillbaka, på det faktum att min lille hund hade uppskattat denna extra promenad oerhört mycket. Jag skulle själv ALDRIG lämna min hund ensam utanför en matbutik, man vet aldrig vad som kan hända. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 12:08 | |
![]() | Djurplågeri tycker jag dock inte man kan säga att det är, däremot kan det lätt leda till situationer där hunden kan bli både skadad, skada andra samt stulen. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 12:24 | |
![]() | -niskanen- Jag måste bara tillägga att det i mina ögon är precis lika sjukt att lämna hunden ensam i bilen. | |
| wildman | 2010-05-25 12:26 | |
![]() | Eftersom jag haft just denna diskussionen i ett annat forum så vet jag att rent generellt så verkar folk i storstäder vara mer restriktiva med det än på små ställen. Och det sannolikt med all rätt. Det händer förmodligen mer på ställen där man inte känner varann på samma vis. Det finns en större social kontroll på mindre orter. (På gott och ont, men i dettaf allet är det nog mest på gott) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 12:31 | |
![]() | En hund här i området blev överfallen av 2 andra hundar medan husse var inne i butiken och handlade i godan ro. När man lämnar sitt djur uppbundet kan det vare sig försvara sig ordentligt, visa undergivelse på ett okomplicerat vis eller fly, mycket utsatt mao. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 12:33 | |
![]() | wildman oavsett postadress så är det för mig alldeles för riskabelt, jag skulle aldrig luta mig på statistiken när det gäller min hunds liv och hälsa. | |
| wildman | 2010-05-25 12:38 | |
![]() | Jag sticker ut hakan och påstår att den risken är i princip obefintlig där jag bor. Så födelarna med att kunna ta med hunden när jag är ute och går överväger mot den lilla risken. Och när det gäller attacker av andra lösa hundar kan det ju cokså rent teoretiskt ske i din trädgård också om hunden är uppbunden där. | |
| ylven72 | 2010-05-25 12:38 | |
![]() | Satyra Håller med dej. Jag bor i en liten stad och har en stor schäfer. Men om jag hade bott kvar i gbg så tror jag inte jag hade tagit med mej hunden till typ ica. wildman Ja du så är det och bo i en liten stad både bra och dåligt. Slå en fis på morgonen och innan kvällen slut så har du gjort i brallan. | |
| Gautama | 2010-05-25 12:42 | |
![]() | Skulle aldrig ställa min hund utanför en affär. men jag sträcker mig inte så långt att jag kallar det djurplågeri direkt. Visst det kan bli det men om inget händer så mår nog inte hunden så dåligt. Här där jag bor så blev en hund matad med köttbullar av en gammal tant, men det var glasbitar i den så hunden avled tyvärr. Och det vet jag med säkerhet eftersom det var en väninnans hund som blev utsatt. Spelar ingen roll var man bor, risken finns alltid. Det känns lite naivt att säga att det händer inte i min lilla stad?! Skulle ni ställa erat barn utanför affären? | |
| wildman | 2010-05-25 12:45 | |
![]() | gautama - Ja, beroende på vilket barn vi pratar om skulle jag kunna det. Min 9 åring skulle gärna få stanna utanför om han ville. Om någon matar hunden med glasbitpreparerade köttbullar så skulle dom nog kunna göra det vid vilket tillfälle som helst. Lägg ut dom längs ett popuärt hundpromenadstråk så får du se.... | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 12:47 | |
![]() | Wildman jag respekterar ditt beslut och är en smula avundsjuk över att jag inte delar din mening då promenaden till mataffären hade fått en helt ny mening. | |