Spelrum
Giraffen | 14 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 17 |
Mobilspel
Pågående | 20 002 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Mathisen | 2010-05-26 16:34 | |
![]() | Min katt är sjuk - hjälp! Hej! Min katt (hona) har börjat blöda ur underlivet, ringde till veterinären och har fått en tid imorgon kl 14. Dom misstänkte livmoderinflammation men kunde inte säga någonting säkert. Är otroligt orolig för henne och har många funderingar om vad dom kommer att hitta! Är det någon av er som har varit in med en katt med detta problem, vad blev resultatet, vad gick det hela på och blev katten återställd? Vad jag vet så dricker/äter hon normalt och har inte sett någonting avvikande i lådan, men svårt att säga då jag har flera katter. . . Hon har fasttorkat blod runt slidan så hon måste ju ha blött ett par dagar. Tacksam för seriösa svar, Mvh den oroliga kattmamman :( | |
Lillstölla | 2010-05-26 16:41 | |
![]() | Jag förstår verkligen att du är orolig, när ens vänner är sjuka blir man ju det. Jag vet att det inte är lätt att lugna ner sig i sådana lägen, men tror du inte att veterinären gett dig en akuttid eller hänvisat till en annan veterinär om de trodde det var jätteallvarligt. Försök att vara lugn och sansad bara, för både din och kattens skull! Hoppas det löser sig:) Ska hålla tummarna för er! | |
Mathisen | 2010-05-26 16:45 | |
![]() | Tack för de uppmuntrande orden! Ja hon sa att börjar hon bli hängig så kom in på en gång, men hon verkar vara "som vanligt" iaf. Gav henne lite grädde för att se hur det var med aptiten, och hon drack upp den utan att tveka. Usch jag känner mig så himla hjälplös, detta är min värsta mardröm :( | |
Lillstölla | 2010-05-26 16:50 | |
![]() | Kan verkligen sympatisera med dig, båda mina katter blev sjuka förra året. Man känner sig ju maktlös. Men är ju bra att hon äter som vanligt och verkar pigg. Ta det som ett gott tecken:) | |
Mathisen | 2010-05-26 17:59 | |
![]() | Ja jag försöker vara positiv och hoppas på det bästa! *lyfter och puffar upp tråden* | |
leker | 2010-05-26 18:04 | |
![]() | Nu var mitt en hund och det berodde på cystor som brustit.. hon blev helt återställd. Hoppas allt går bra för er!!! | |
Harlort - Ej medlem längre | 2010-05-26 18:08 | |
![]() | Kan katter ha mens? | |
granit69 | 2010-05-26 18:12 | |
![]() | Från kattliv.com Honkatter har inte mens, och blöder inte i samband med löpning. Efter könsmognad, vilket kan infalla alltifrån 5-6 månaders ålder upp till 12 månaders ålder, börjar honkatterna löpa. När en honkatta löper blir hon extra kelig, rullar sig på golvet, kröker rygg samt jamar högt och intensivt. Katter brukar löpa under någon vecka, och blir honkatten inte parad och får ägglossning, löper hon om på nytt efter någon vecka. Hur många gånger per år katterna löper varierar, och är bland annat ljusberoende. Vill du inte använda din katt för avel rekommenderar jag kastration. Vanligen görs det från cirka 6 månaders ålder. Efter en kastration slutar katten att löpa, då äggstockar och livmoder opereras bort. En kastration förebygger både juvertumörer och livmoderinflammation. | |
Harlort - Ej medlem längre | 2010-05-26 18:14 | |
![]() | Ahhhh..löper heter det ja..och inget blod. OK! Lycka till med din katt, det går säkert bra. Kram | |
Lillstölla | 2010-05-26 22:28 | |
![]() | Hur går det med katten? Hoppas hon fortfarande är pigg o glad:) | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 22:30 | |
![]() | Jag vill också veta hur det gått med kissen? | |
-Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-26 22:42 | |
![]() | Hur går med katten?? Hoppas det går bra.. | |
Mathisen | 2010-05-26 23:44 | |
![]() | Ja hon är pigg men har börjat tvätta sig mycket mellan benen, så det måste ha kommit mer blod. Men hon äter som vanligt och har kelat och lekt litegrann, så hon verkar vara "som vanligt". Återkommer efter veterinärbesöket kl 14 imorgon! Tack för erat stöd! Ost heter sötnosen <3 En bastant dam på snart 9 år fyllda! | |
grönöga - Ej medlem längre | 2010-05-26 23:47 | |
![]() | Kan vara urinvägsinfektion och/eller kristaller i urinblåsan, hade en honkatt som fick det, visade på samma symtom som du beskriver. | |
malman | 2010-05-26 23:56 | |
![]() | hej förstår om du är orolig hade jag med varit. Men min kompis katt hade livmoderinflammation och då blev det operation, och det är inte så allvarligt som det låter!!! är som en sterilisering de tar inte katten på morgonen och du hämtar katten på kvällen. katten har ont och är trött men efter ett par dagar så blir katten som förut | |
Mathisen | 2010-05-26 23:56 | |
![]() | Hmm... Vad gjorde dom åt det då? | |
Mathisen | 2010-05-26 23:58 | |
![]() | Åh, det var skönt att höra malman! Hoppas att det inte är nåt "värre" än det då! | |
Mathisen | 2010-05-26 23:59 | |
![]() | grönöga, läste på om urinvägsproblem, och kan nog utesluta det då hon inte kissar på konstiga ställen eller verkar ha problem när hon går på lådan! | |
malman | 2010-05-27 00:02 | |
![]() | det bästa du kan göra är att vara lugn så du inte stressar upp dig och katten för då blir det bara värre. lycka till och tala om vad hur det gick | |
Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-27 00:06 | |
![]() | Min hund slutade inte löpa, så vi åkte in med henne. De hittade testiklar i äggledarna & tog ut hela livmodern. Hon lever & har hälsan & är världens goaste :) Hoppas det går bra med katten! | |