Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneliea1 | 2010-06-01 10:59 | |
![]() | Hjälp, min hund slickar sig hela tiden! Jag har ett problem som jag tänkte be om lite hjälp och tips. Min Sambo och jag har precis fått en till hund och hon suger på tissarna och slickar sig om magen så hon får nästan sår. Verkar som det blivit som någon sjuka att hålla på att slicka hela tiden eftersom hon slickar på oss åxå ovanligt mycket mer än andra hundar om vi klappar henne eller så. Jag fick ett tips att ha på kroppspuder på magen men hon slickar av det efter ett tag åxå. Nu har jag bestämt mig för att köpa en halskrage som hon kan ha inne under tiden jag inte är i samma rum som henne för att hon inte ska komma åt, MEN.... Någon som vet hur man kan få henne att sluta med detta??! | |
| cokki | 2010-06-01 11:16 | |
![]() | Prata med en vetrinär. Det kanske kliar på henne | |
| -mononoke- | 2010-06-01 11:24 | |
![]() | Det låter som foderallergi eller liknande men du kan aldrig få ett 100 %-igt svar här då de flesta av oss inte är medicinskt/psykologiskt kunniga inom området samt inte kan undersöka henne över nätet. Jag har själv fött upp hundkullar och haft ett antal hundar som haft en del åkommor men kan inte uttala mig mer än så - ta henne till veterinär, är mitt svar! Lycka till! | |
| Suzy_Q | 2010-06-01 11:31 | |
![]() | Håller med -mononoke- Uppsök en veterinär för att få rätt hjälp! Hoppas det går bra med hunden och Lycka till | |
| Bim1964 | 2010-06-01 11:33 | |
![]() | Jag skulle gått till vetrinären. Kan vara fodret eller någon allergi. Kan vara så mycket det beror på att hon slickar sig så mycket. Eller så är det bara ett tics, hur gammal är hon? | |
| BenDavis | 2010-06-01 11:37 | |
![]() | Hur mycket motion och stimulans får hunden? | |
| Mamik | 2010-06-01 12:01 | |
![]() | Min första tanke går åt hudproblem skapade av brist på essentiella fettsyror, linolsyra i synnerhet. Problemet kan ha en grund i överkänslighet mot gluten. Mitt råd är att läsa innehållsförteckningar på foder och för en tid utesluta gluten och köpa vetegroddsolja. Ge lite över rekommenderade doser. Om det är en ung hund är allergiprover onödiga och för kostsamma. Onödiga för att allergin troligen kommer att förändras under uppväxten. Jag hade ett liknande problem med min schäfertik och uppsökte Britta Öhlen som var sveriges främsta på hud på den tiden. Hon erbjöd en tablett som kostade skjortan och lite till, hon sa själv att hon var dålig på att sälja den men att det var det ända hon kunde erbjuda. Vid kontroll av innehåll så innehöll den just linolsyra. | |
| Mamik | 2010-06-01 12:02 | |
![]() | Enda skulle det ju ha varit. : ) | |
| Hjortrud | 2010-06-01 12:17 | |
![]() | Kan verkligen hudproblem också göra så att hunden slickar överdrivet på människor när de klappar den? | |
| LisaLong | 2010-06-01 12:19 | |
![]() | hjortbrud hunden kanske tror att det kliar på människan med:) Skämt å sido uppsök veterinär omedelbart | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-06-01 12:20 | |
![]() | Matallergisk kanske, ring veterinär | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-06-01 12:25 | |
![]() | Om du bryr dig om din hund kontaktar du en veterinär omedelbart och låter inte tiden gå medan du konsulterar ett internetforum. | |
| nettan23 | 2010-06-01 12:29 | |
![]() | Är det så illa, så är det ju som sagt bäst att låta vetrinären kollar på det. Min hund gnager lite här och var, mest på ett av benen, vetrinären trodde det var psykologiskt. | |
| klarasol | 2010-06-01 12:37 | |
![]() | min hund klia sig och slicka på tassar samt tappa håret på öronen fråga om det på djur sjukhuset ett par gånger och dom trodde det var en fix ide men nu kom dom fram till att han har curssing läs om det på nätet lycka till | |
| nettan23 | 2010-06-01 12:51 | |
![]() | Hitta inget om det? | |
| LisaLong | 2010-06-01 12:55 | |
![]() | Det kan också vara att den behöver aktiveras mer, sådana saker kan även vara psykologiska | |
| LisaLong | 2010-06-01 12:56 | |
![]() | CUSHINGS SYNDROM / heter det | |
| apbur | 2010-06-01 12:59 | |
![]() | Kan vara svårt att svara på vad som är orsak och verkan. Med hudproblem, som är ett av det mest svårdiagnostiserade som finns, får man räkna med att bli totalt ruinerad hos veterinären. Jag skulle rekommendera att gå dit för att utesluta det mest uppenbara. Kan man inte snabbt konstatera vad det kan vara skulle jag tänka både en och två gånger om jag skulle fortsätta utredningen. Det låter ju onekligen som din hund har ett slickbeteende. Om hudirritationen beror på slickandet eller slickandet på hudirritationen kan som sagt vara svårt att svara på. Det kan hjälpa lika bra med kortison som med lugnande. | |
| Wille51 | 2010-06-01 13:00 | |
![]() | Vi har precis haft en utredning på våran hund, med samma symptom... Visade sig vara allergi mot dammkvalster, så det blir en massa vaccinationer och grejjer. Gå till veterinär och gör en ordentlig utredning. Det kan ta ganska lång tid och kosta en slant, men jag utgår från att du har en försäkring som täcker en del iaf. Det är värt att göra utredningen, för hundens bästa... | |
| malman | 2010-06-01 13:32 | |
![]() | gå till veterinären och kolla upp det. sen finns det ett foder som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det heter som är framtaget för just hundar med hud problem. kompisen gav det till son rottis som hade vatteneksem, och det fodret finns hos djuraffären. innehåller inga grönsaker och sådan skit. bara kött och glutenfri vete. man rekommenderar att alla hundar som är av rottis schäfer pitbull osv ska äta det för att förhindra uppkomsten av allergi. ps det är inte dyrt häller blir ca 700kr mån | |