Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 222 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2010-06-01 20:40 | |
![]() | Bilbatteri Finns det någon risk med att försöka ladda ett bilbatteri som kanske kan vara tomt på batterivätska eller vad det heter, eller är det bara att testa och se om det funkar? Väldigt väldigt tacksam för svar ! | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2010-06-01 20:46 | |
![]() | Om batterivätskenivån är under nivån för membranen eller vad det kallas så ska du undivka att ladda. Fyll på vätska istället. Kolla nivåmarkeringarna. Var försiktig med átt ladda, det kan börja koka. | |
| Miss_jk | 2010-06-01 21:29 | |
![]() | Vad kan hända om jag laddar ändå? Kan det börja brinna eller något sådant eller är det bara att batteriet pajar? | |
| YamahaJet | 2010-06-01 21:34 | |
![]() | Du bränner cellerna eller vad de heter, och sen måste du köpa ett nytt batteri. Det är inte alltför mycket jobb att fylla på batterivätska, och är för övrigt något du bör göra ändå med jämna mellanrum. Med andra ord, ladda dem inte. | |
| malman | 2010-06-01 21:46 | |
![]() | fyll på vätska innan du laddar, annas kan det bildas gaser som gör att batteriet exploderar, allt du behöver är lite batterivätska och en skruvmejsel, men när du laddar så ska du ställa laddaren i ett ventilerat utrymme och inte ha det kvar i bilen. batterier som laddar kan explodera pga gaser | |
| Miss_jk | 2010-06-01 21:46 | |
![]() | Okej, då vet jag. Tack snälla för hjälpen! Tråden kan tas bort eller stängas. | |
| mrperfect | 2010-06-02 22:27 | |
![]() | Det bildas gaser ändå, var alltid försiktig då du laddar ett bilbatteri. Ifall cellerna är mycket uttorkade så kan det inte få sin normala kapacitet utan är förstört ifall man har otur, det kanske funkar hyfsat på sommaren men så fort det blir kallt så "dör" det. Batterivätska är i allmänhet destillerat vatten, avjoniserat vatten som man kan köpa på Jula, bensinstationer etc. Ifall batteriet är alltför uttorkat så behöver man hälla i svavelsyra, men har det gått så långt så är det för riskfyllt och det är bättre att köpa nytt batteri!! | |
| Miss_jk | 2010-06-03 07:16 | |
![]() | Hmm, kanske ska sikta på det då. Men iofs så måste jag ju gå in på autoherba då, så då kan ju herrarna där inne kolla det gamla batteriet först. Jag gör't. | |