Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 178 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| efrezina | 2010-06-05 23:26 | |
![]() | tvprogram med troll-hjälp hej betare, ngn som kan hjälpa o komma på en serie/tv-program som gick för längesen, ramen 10-20 år sedan.. handlade om en troll och människorfamilj vars bebisar blev utbytta med varann.. skulle hemskt gärna vilja veta vad detta program/serie/film hette om det dyker upp en glödlampa hos ngn :) tack! | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-06-06 09:41 | |
![]() | Ok, lets see, först skulle jag vilja veta om den är brittisk, amerikansk, svensk eller något annat. Kanske skulle det kunna vara The Storyteller eller "Sagor för stora barn" som serien hette när den gick på tv. Så här gick introt till serien: www.youtube.com/watc...4V 3CFZdcmc | |
| snorklan | 2010-06-06 10:00 | |
![]() | Det är nog "Trolltyg i tomteskogen" du menar | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-06 10:24 | |
![]() | snorklan: "Det är nog "Trolltyg i tomteskogen" du menar" Men snorklan då... dom fick väl inga bebisar utbytta. Men programmet i fråga var en klar favorit i min värld när det gick... ;) | |
| snorklan | 2010-06-06 10:25 | |
![]() | Fick de inte? Har för mig att det var nån gång trollen slarvade bort en liten som hamnade fel.. Men minnet sviker mig säkert, det var ju inte igår :) | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-06-06 10:27 | |
![]() | Njae, det är ju trollbarnet Fjant som byter plats med bruden under tomtebröllopet :) "-Var är Fjant? -Här mamma!" | |
| snorklan | 2010-06-06 10:39 | |
![]() | Just ja, så var det ju! :) | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-06-06 16:11 | |
![]() | Så, TS, har någon av oss hjälpt dig? :) | |
| Pseudonymf | 2010-06-06 18:43 | |
![]() | Lät väldigt sött, men åh vad förvånad jag skulle bli om jag fick en trollunge istället för en go bebis ^^ | |
| Nasty Nimrod | 2010-06-06 18:55 | |
![]() | Det finns ju f.ö. gamla folksagor om "bortbytingar" eller "changelings" där troll och oknytt byter ut sina egna ungar mot människobarn. | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-06-06 19:32 | |
![]() | Jovisst, men men, det verkar som att trådskaparen har ett liv utanför betapet så det verkar som att vi inte hjälper han/henne. Jag tror att det skulle kunna vara The Storyteller/Sagor för stora barn, är det ngn fler än hjag som följde den serien från 1988? www.imdb.com/title/tt0092 383/ | |
| efrezina | 2010-06-07 11:33 | |
![]() | heeej, tack för svaren!! ska kolla upp allt nu, hoppas på träff! trpligt lite jag och min vän kommer ihåg, och att jag inte hängt här på några dagar ber jag om ursäkt för! min dotter 7 mån tar all min tid..puust, för övrigt är hon mkt lik den lilla trollungen, det var så jag mindes serien och ville ha hjälp, tack! kram så länge! | |
| efrezina | 2010-06-07 11:49 | |
![]() | hej igen! känns som det kan vara Trollsommar (1980) hittade den via trolltyg.. som ni tipsade om, behöver gå igenom lite mer dock, för o hitta just trollungen men kände iaf igen filmen trollsommar. min vän o jag kommer inte ihåg mkt om jag ska vara ärlig, det kan vara tvp olika program vi tänker på också, hon är inte säker på om det var tecknat eller spelfilm men den jag tänker på var spelfilm | |
| efrezina | 2010-06-07 11:52 | |
![]() | rätt säker på att den var svensk (den jag tänker på) men uhh va trollen var fula i Trollsommar, kommer njag verkligen hitta en söt trollunge som min dotter är? :P | |