Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2010-06-08 12:05 | |
![]() | Köp inte spanska hundar? Eller ? www.youtube.com/watc...re =related | |
| le-lou | 2010-06-08 12:44 | |
![]() | Man blir mörkrädd. Välgörenhet jo man tackar ju. | |
| med | 2010-06-08 13:30 | |
![]() | Helt förskräckligt!! | |
| le-lou | 2010-06-08 13:31 | |
![]() | Här är återkopplingen efter första programmet som sändes: www.youtube.com/watc...8& amp;NR=1 Lite förskräckligt det. | |
| le-lou | 2010-06-08 13:34 | |
![]() | Lika ska det stå såklart. Folk luras på bekostnad på djuren. För jäkligt och naiva djurvänner blir blåsta på pengar. | |
| le-lou | 2010-06-08 13:35 | |
![]() | och här är hemsidan. Hur fasen kan detta vara tillåtet? Vad jag förstår har hon svenskt stöd. www.julierescue.com/...a= jour.htm | |
| nettan23 | 2010-06-08 13:42 | |
![]() | Sitter och kollar genom klippen nu, självfallet har organisationen brustit i ansvar, men samtidigt så jobbar de väl utifrån de resurser de har. Hundarna i reportaget mår ju antagligen rätt kasst rent psykiskt, men det ansvaret får man ta som hundägare till en adopterad hund. De nya ägarna verkar faktiskt inte helt insatta själva. | |
| nettan23 | 2010-06-08 13:44 | |
![]() | De har ju inte alls samma vetrinärvård i spanien som i sverige | |
| malman | 2010-06-08 14:38 | |
![]() | jag satte mig och tittade på alla klipp och jag blev tårögd, det var det värsta jag sätt på långe, bara en sån sak att de inte är kastrerade, det skulle ju vara ett krav att de inte får komma i kantakt med några andra på gården innan de är vaccinerade och kastrerade, min farmor adopterade en hund från Rumänien alla deras hundar flygs in i Sverige för att förkorta restiden, alla som har adopterat möts på arlanda och får sina hundar där, hon betalade 3000kr och det var för frakten. Men sen vet man ju inte om allt stämmer. men jag tror hundarna mår bättre av att avlivas, farmors hund är jätte knepig i psyket, han vaktar maten vilket inte är så konstigt, han kan bara träffa ett fåtal människor åt gången annars blir han nervös, och han är lynnig. en gathund har varit med om så mycket att jag TROR inte de kan anpassa sig till ett liv i en familj. även om de är snälla och helt underbara på sitt sätt så tror jag inte på iden att göra de till familjehundar. | |
| micro113 | 2010-06-08 14:45 | |
![]() | Nu har jag sett alla klippen + uppföljningsprogrammen. Självklart skall man inte ta hit hittehundar vare sig från Spanien eller andra länder. Det är fullständig idioti, vilket jag tyckte redan innan jag såg dessa program. Vill man hjälpa en överbliven hund så finns det massor av omplaceringar i Sverige. Vill man på fullt allvar göra något åt problemen med gatuhundar så ska man stödja de internationella organisationer som finns och som satsar på att sterilisera och avliva just gatuhundar -- för det är så man i längden får bukt med den problematiken och därmed hjälper hundarna på bästa sätt. Det mest skrämmande efter att ha sett dessa reportage är att Julies organisation fortfarande är verksam och leverar hundar till Sverige. Jag önskar vi kunde få tillbaka kravet på karantän så att vi blev av med sådan här hund/djurhandel. | |
| sandringen | 2010-06-08 17:34 | |
![]() | Döden är inget dåligt djurskydd... | |
| smörbit | 2010-06-08 18:50 | |
![]() | mmm.. | |
| le-lou | 2010-06-08 21:53 | |
![]() | Grejen är ju, som framkommer om man tittar på alla delarna, är att det är en väldigt liten del av "gatuhundarna" som är just gatuhundar, ändå marknadsförs de som just det. I princip driver hon en dålig kennel, säljer sjuka hundar till svenska djurvänner som tror att de gör en god gärning. Hon struntar i att både kastrera och behandla hundarna, men ska komma undan med det för att hon gör så gott hon kan? En sann djurvän som bedriver sånt här av välvilja, låter inte hundar sitta instängda i en bil i 34 graders värme, inte heller transporterar man hundstackarna i små kattburar där de får sitta två och två, och där de tom ligger på snedden. Fan vad arg jag blir. Att människan tjänar stora pengar som inte läggs på hundarna som det ska, är ju helt uppenbart. Hur hon kan få lov att ha en "idell förening" med bas i både Spanien och Sverige är ju helt otroligt. | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-06-08 23:42 | |
![]() | Jag kan bara hålla med i det Micro skriver! | |
| Butsibu | 2010-06-09 00:09 | |
![]() | Jag har bott i Spanien och majoriteten av spanjorerna tar hand om sina djur precis lika bra som vi svenskar gör. Men som i världens alla länder så finns det stolpskott, tyvärr.. | |