Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 278

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lillakia2010-06-10 12:40
Antal inlägg: 849

skolavslutning
Jaha-så har ytterligare ett läsår gått...åren går fort, mina slutar 6:an och 8:an - äntligen av med mellanstadiet - för denna gången.
Klientelet av ungdomar som går ut nian har lite fester på olika håll i landet, så har det ju alltid varit - minns NI hur NI slutade nian??

24an2010-06-10 12:44
Antal inlägg: 49

Ja, slutade nian för tre år sen, så det känns som om det vore igår. Det var en pina att lämna klassen, eftersom vi var som en familj. Men på kvällen samlades alla 30 elever i klassen hos en klasskompis för att äta middag, sen drog alla ner till ett badställe där även resterande del av skolan var. Det var underbar kväll som aldrig tog slut. Gamla goda tider det!

Sote2010-06-10 12:57
Antal inlägg: 3557

Min yngste var på sin avslutningsbal igårkväll.Så himla snygga alla killarna var. Tjejerna också förstås men killarna har man ju aldrig sett uppklädda förut så det var jättehäftigt att se alla i kostym. Några kom i Limosin och gjorde mer storstilad entre. Om ett år tar min äldste studenten så då blir det mera fest.

lillakia2010-06-10 13:22
Antal inlägg: 849

=)

caughtbock2010-06-10 14:40
Antal inlägg: 7699

Hmm... Våren 2004 var det, fan vad tiden går fort! Jag vet vad jag hade på mig och att jag var väldigt nöjd med mina betyg med tanke på hur mycket jag hade skolkat. Vi var i kyrkan och jag som var med i kören fick genomlida tre tal av rektorn och tre predikningar av prästen. Tre körframträdanden också såklart. Det värsta jag vet är att sjunga i kör med människor som inte kan sjunga. Sorry.

Klassen gillade jag aldrig, för många dryga människor, så det är högst troligt att jag hängde med mitt lilla flumgäng på kvällen och att vi absolut inte drack.

Fan, har aldrig haft en klass jag trivts med och har därför struntat i balerna. I vilka sammanhang går man på bal när man är vuxen? *suck*

bulll2010-06-10 20:10
Antal inlägg: 365

Åh, hundra år sen känns det som. 1994. Jag hade en rosa oanständigt kort klänning samt nya skinande Dr Martens, som gjorde det snudd på omöjligt att klättra uppför stegen till den traktorkärra vi skulle åka och väsnas på. Sen vet jag inte riktigt vad som hände på kvällen, men en inte alltför kvalificerad gissning är att brännvin special och apelsinjuice (urrk) kan ha ingått.

Pseudonymf2010-06-10 20:13
Antal inlägg: 8282

Tältade i min kompis trädgård. En månad innan gick det runt någon och mördade folk som tältade, med kniv. Så vi fick inte tälta på allmänningen som vi ville, utan i en häckförstärkt trädgård :P

bj-olle2010-06-10 20:18
Antal inlägg: 3350

för massa år sen. drack sprit på ett traktorflak och skrek ultima thule-låtar (som jag hatar) ute i skogen i finnåker. polisen dök upp. som tur är är det svårt att komma fram med volvo därikring.

känns verkligen otroligt långt borta nu

Bitte - Administratör2010-06-10 20:19
Antal inlägg: 24219

Sommar 1977 en låmg natt på Tullarsbacken med mina klasskamrater och andra från skolan som hade betygsvaka,, Öl var drycken för kvällen/natten På morgonen en promenad efter E4án till centrum och hämta blommor till vår klassförståndare,, efter det till skola trötta .. Betygsutdelning ,,och bästa kompisen brände sitt betyg..

Bitte

Satyra2010-06-10 21:50
Antal inlägg: 4561

Oj oj oj - Jag gick ut nian 1980 och firade det genom att - tillsammans med halva skolan - åka ut och tälta. Det festades HEJVILT och under natten öööösregnade det. Vi klädde alla av oss nakna och kutade runt på gräset, vid havet, i regnet och bara sjöng, dansade och njöööt. (Nej, andra droger än alkohol hade vi inte brukat, även om det kanske låter så. :-O ;-))

Idag hade mitt äldsta barnbarn sin allra första skolavslutning. Tiden går i rasande fart.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?