Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
45
Inloggade85
Mobilspel
Pågående19 334

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bujum2010-06-12 22:06
Antal inlägg: 1750

budapest
Jag skulle vilja ha tips på nån okej restaurant før mig,min gamla mamma,min dotter och mina två barnbarn. Inte nåt med zigenarmusik men med traditionell god ungersk mat som man inte blir ruinerad av.
Även tips på andra trevligheter i stan
Tack på førhand

LisaLong2010-06-13 22:52
Antal inlägg: 2725

finna så mycket att se dör så det är nog lättare att du googlar lite. Man ta en båttur en kväll på floden det är jätte fint:)

DeNilsson - Ej medlem längre2010-06-13 22:55
Antal inlägg: 316

Båtturen bjuder även på dans. Ungersk traditionell konstig dans med pinnar å grejer. Det kan nog tolkas som zigenarmusik.
Maten på dessa båtar suger dock..

Försök ta er upp mot slottet istället å titta på båtarna som åker längs floden..

Giddy2010-06-14 03:44
Antal inlägg: 315

Budapest är en fin o mysig stad. =) Från t ex Fiskebastiljonen är de fin utsikt över stan.

Jag var där en vecka för ca 1 år sen. De var lätt att ta sig överallt i stan med metron osv. Vi köpte ett kort som gällde för metro, buss o spårvagn, har för mig att kortet var ganska billigt.

Om ni gillar shopping ska ni besöka West End City Center. Budapest är även känt för sina bad/spa.
När vi var där besökte vi även djurparken. Och en av dagarna åkte vi på dagsutflykt till Wien, de tog ca en timme med bil.
Fast de kanske inte är nått man gör om man bara ska vara i Budapest över en weekend t ex. :)

Giddy2010-06-14 03:46
Antal inlägg: 315

Just ja. Ni får ju självklart inte glömma att besöka Saluhallen. :)

bujum2010-06-14 16:35
Antal inlägg: 1750

Tack för tipsen! Ska nog ta en tur till Wien. Har bil där nere och GPS så det blir nog fint!

kremlan - Ej medlem längre2010-06-14 17:50
Antal inlägg: 364

Budapest är en jättefin stad, där mycket är billigt.
Maten däremot var väl alla gånger ingen höjdare.

Maradona19862010-06-14 17:56
Antal inlägg: 1801

Alabardos är en riktigt bra restaurang med klassisk ungersk mat. Kanske lite dyrare än du tänkt, men fortfarande billigt i förhållande till vad man får för pengarna. Och fantastiskt läge uppe vid slottet

Kolla här: www.alabardos.hu/sit...p? lang=eng

lycopersicon2010-06-14 19:05
Antal inlägg: 355

Är ledsen att säga det men jag har aldrig ätit så äcklig mat som när jag var i Budapest. Då har jag varit i väldigt många europeiska huvudstäder så jag tycker jag har mycket att jämföra med. Men tydligen ska det finnas en mycket välkänd och fin restaurant som ska vara en av världens bästa.....minns inte namnet....Har ni möjlighet att ta er till Wien tycker jag absolut ni ska göra det. Mycket trevligare!

lycopersicon2010-06-14 19:09
Antal inlägg: 355

Gundel tror jag förresten det där stället heter. Det ska vara väldigt bra, tyvärr missade vi det när vi var där. Det kanske hade räddat mitt intryck av Budapest lite grann.

wanele2010-06-14 19:12
Antal inlägg: 13

Åk till Sientendre (osäker på stavningen) inte så långt från Budapest. Tå tåget/pendeltåget eller åk båt dit. Det är en söt ort med trevliga små affärer och konditorier. Där finns även ett marsipanmuseum.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?