Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 189 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bulll | 2010-06-14 21:23 | |
![]() | Fenomenet söka nytt jobb.. Jag har jobbat på samma ställe i en herrans massa år utan att söka några andra jobb. Nu har jag, inte helt utan vånda och ågren, sökt ett nytt jobb som verkar intressant och spännande. Och döm om min förvåning när jag kom till jobbet idag, surare än gammal filmjölk (dvs värre än en vanlig måndag) och hittade fel på allt och alla, snäste åt chefen och retade mig på kollegorna... Handlar detta månde om att jag mentalt försöker ställa in mig på att sluta på stället? (Ganska korkat av hjärnan isf med tanke på att jag inte lär vara ensam om att söka det andra:-D ) Någon med liknande eller helt andra erfarenheter kring detta? | |
| IcaPika | 2010-06-15 11:06 | |
![]() | Det är alltid lättare att lämna något bakom sig om man stöter bort det och bara vill se den "dåliga" sidan utav det. Kan vara vänner, grannar vid flytt och som du sa på jobbet.. Det gör det lite mindre jobbigt att ta stegen ut den sista dagen.. Det som är lite jobbigt ändå är ångesten som kan komma efteråt varför man inte var gladare sista tiden då man egentligen gillar sina kollegor på arbetsplatsen. :/ | |
| Träsmak | 2010-06-15 11:38 | |
![]() | De flesta människor är idioter. Grattis till "uppvaknandet". Tänk bara på att samma känsla hädanefter kommer att infinna sig vid varje nytt jobb. Var tacksam över att du har ett. | |
| bulll | 2010-06-26 22:51 | |
![]() | Flyttar texten hit istället då, förlåt spelvärden för att jag var lat och inte orkade leta upp den gamla tråden :-) "Jag skrev ju här för ett tag sen om att jag var nojjig över att jag skulle på anställningsintervju, och nu är jag nojjig efter att ha fått indikationer på att jag kanske kommer att bli erbjuden den nya tjänsten.Hur tänker ni andra när det gäller jobb? Vad är viktigast för er i jobbet? Hur ofta tycker ni att man ska byta jobb? Hur mycket tycker ni att ens lön bör öka när man byter till nytt jobb? Tänk om man är helt värdelös och inte klarar av det nya jobbet alls? (japp, där kom en av de saker som jag oroar mig massor över!!) Väldigt tacksam för lite input kring detta!" | |
| Mouche - Administratör | 2010-06-26 22:54 | |
![]() | Det är okey bulll =) Glad Midsommar också. Mouche | |
| dragabol | 2010-06-26 23:03 | |
![]() | jag har bytt jobb ganska ofta, senaste tre jobben har jag haft 6 månader o börjar på nytt igen i månadsskiftet. Jag stannar inte en sekund om jag inte trivs - har iofs lätt för mig tror jag, tar bara fast anställning annars får det vara . Viktigast är trivsel, nästa grej är resorna får inte ta halva dagen... (har ibland pendlat 18 mil/dag) .. skulle någon tycka att jag inte kan mitt jobb så får de öppna truten - klaga o ge mig utbildning eller brevidgång. Jag går aldrig ut med att jag kan allt attityden - de lönar sig inte om man nu inte kan allt förstås. Lön - jag ska ha vad jag begär och det fick jag också - najs. Hur mycket den ska öka, inte viktigt för mig om jag vill ha jobbet - men ca 1000:- spänn kan nog vara en vettig höjning. beror säker på vad du jobbar med och vilka löne utsikter du har framför dig. | |
| emmylicious | 2010-06-26 23:09 | |
![]() | Jag börjar handla mer inredningsprylar när jag sökt jobb och blir antagen till intervju... | |
| sulan2006 | 2010-06-26 23:12 | |
![]() | du verkar vara en "hoppjerka" dragabol, men visst man ska inte stanna på en plats man inte trivs men å andra sidan kanske man själv ska rannsaka sig själv om vad man verkligen vill istället för att byta så himla ofta. Jag är på samma stället sedan 2001 och trivs så himla bra så det är helt uteslutet att byta. Lycka till med jobbsökandet! | |
| bulll | 2010-06-27 14:16 | |
![]() | Tack för era tankar! Jag har hört att man "bör" byta jobb med vissa års mellanrum (fem-tio år??) och jag börjar känna att jag närmar mig den gränsen. Tror att jag är lite rädd för att snöa in totalt på den verksamhet jag befinner mig i just nu, och att jag inte ska klara av att jobba någon annanstans. Dragabol: det där med att få den lön man begär låter ju strålande - mitt problem är att jag inte riktigt vet vad jag ska begära. Därför jag funderade på om det finns nån tumregel över hur mycket lönen "bör" öka när man byter. Känns ju surt att byta jobb och bara få bekymmer och inte tjäna nåt på det:-) | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-06-27 14:31 | |
![]() | "Bör" man byta jobb? Är inte det beroende på vad man sysslar med; yrke, utvecklingsmöjligheter, ansvar, löneutveckling, omväxling i arbetsuppgifter, fortbildning, trivsel osv? Jag har varit på samma arbetsplats i drygt 20 år, har förvisso "bytt hus" några gånger och kollegor och chefer byts ju ut emellanåt. Ingen dag är den andra lik; arbetar i skolan så det är ombytligt så det förslår. Skulle jag byta arbetsplats så blev det nog en helt ny karriär (då blir jag glasblåsare :)). | |