Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 40 |
| Inloggade | 80 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Carolajnen | 2010-06-14 21:31 | |
![]() | XP-hjälp Jag har en vän som behöver min hjälp med sitt XP, han är något av en neandertalare på datorer, hehe. Jag vet inte heller så mycket om just XP och han är långt bort så jag har inte sett det själv. Har sökt på Google, men hittar inte rätt hjälp så jag tänkte höra efter här om någon vet vad man kan göra. Det är så att det är en dator med XP, men den startar inte, man kommer aldrig in i Windows. Den fastnar bara i uppstartningsfasen med svart bakgrund med en massa vit text som inte handlar om nåt speciellt. Och det går inte att starta XP-skivan heller, det kommer bara en massa konstiga alternativ som inte ens har med skivan att göra. Men det han undrar är i alla fall, om man i detta läge han installera om XP på datorn på något sätt och hur man då gör? Och om man i så fall kan behålla de filer man har på datorn, tex musik och sådant? Själv gissar jag på inte, men jag tänkte höra efter först. | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2010-06-14 21:38 | |
![]() | Sätt i CD skivan, gå in i bios vid uppstart (brukar va F2 eller F10) och se där till att datorn bootar från CD/DVD spelaren vid uppstart sedan är det bara följa instruktionera. Det kan nog va bra att ta bort partitionen och formatera om när du får det valet. | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2010-06-14 21:39 | |
![]() | Verkar som grafikkortet har klappat ihop, hade liknande problem med min gamla dator. | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2010-06-14 21:40 | |
![]() | Och då hjälper det ju tyvärr inte att ominstallera XP, skaffa ett nytt grafikkort. | |
| Carolajnen | 2010-06-15 21:58 | |
![]() | Aha, låter inget vidare. Hade aldrig kommit på det med grafikkortet faktiskt. Tack för hjälpen. Ska föra detta vidare så får vi se :) | |