Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 887 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| malman | 2010-06-14 22:55 | |
![]() | plastikoperationer vad tycker du? tittar på ett program på TV3 och börjar fundera på plastikoperationer. en del är ju nödvändiga så som brännskadade eller vissa cancerpatienter eller andra olyckor det tycker jag är självklart att de ska få. Men att operera sig pga fåfänga är inte det lite onödigt, En del lägger ut 100-tussen tals kr på att förändra sin kropp, fast de är skit snygga som de är. onödigt eller nödvändigt vad tycker ni?? finns det några gränser för vad man kan ändra på eller är allt helt okej att ändra på. PS var försiktiga med att diskutera könsbyten man kan såra någon enormt mycket så säg vad ni tycker men respektera folks känslor DS | |
| Satyra | 2010-06-14 23:04 | |
![]() | Känns som att jag skrivit om det här ämnet här förut - men hur som helst ... jag tycker personligen att det är jävligt sorgligt att det numera blivit snudd på vardagsmat att korrigera diverse skavanker genom operativa ingrepp. Naturligt slitage är plötsligt inte accepterat. Det ska inte få synas att man blir äldre, fött barn etc. Tycker det är rent ovärdigt att folk inte kan åldras med stolthet och lära sig leva med att kroppen förändras. Ungdoms/ythysterin äcklar mig, rent utav. Och nu pratar jag då alltså inte om de fall du tog upp i starten - där olyckor/sjukdomar demolerat en människa och där man operativt försöker återskapa det ursprungliga, utan om normalt livsslitage. | |
| kolbjörn | 2010-06-14 23:05 | |
![]() | alla bör göra som de vill. gäller könsbyten i lika om inte högre grad än skönhetsoperationer tycker jag. hej då! | |
| regression | 2010-06-14 23:07 | |
![]() | ''Är allt helt okej att ändra på?'' Det är rimligt att staten inte lägger sig i, ja. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-06-14 23:08 | |
![]() | Håller med satyra. Sen tycker jag det är sorligt med feta människor som istället för att ändra kost och livsstil, gör operationer.. | |
| Tess 08 | 2010-06-14 23:09 | |
![]() | Jag förstår inte att folk ska behöva äcklas för att jag genomgått en plastikoperation?? Varför i hela friden ska någon öht reagera på det?? Jag har gjort min operation av en anledning, det är min privata anledning och den har ingen annan med att göra! Att det finns folk som tycker den är onödig har jag förstått, men frågan är vad dessa skulle gjort i mitt ställe och mått som jag gjorde innan operationen... | |
| Satyra | 2010-06-14 23:09 | |
![]() | Eftersom jag är övertygad om att det där "göra som de vill" handlar om hård press och påtryckning från unga år om hur man "bör" se ut för att kunna anses värd något överhuvudtaget så ÄR det i mitt tycke inte något som styrs av ren och skär egen fri vilja. Ingen skulle ju må så dåligt över sitt utseende att de ens kom på tanken att operativt börja korrigera det om det inte vore för att någon/något talat om för dem att de inte duger som de är. Det är det mest sorgliga av alltihop ... | |
| Satyra | 2010-06-14 23:11 | |
![]() | Tess 08 - Det är naturligtvis inte dig eller andra opererade personligen som äcklar utan företeelsen/utvecklingen i sig. | |
| Tunnelbanan8 | 2010-06-14 23:13 | |
![]() | Alla är givetvis fria att göra som de vill. Och förhoppningsvis är alla också fria att tänka och tycka vad de vill om plastikingrepp av olika slag. Har sett så många läppar som putar runtomkring och många ser likadana ut. Flera ser ut som de har haft samma nose job-kirurg som Michael J. Och andra ser ut som kattdjur och dyligt. Är det snyggt? Nätack. Då är jag hellre naturlig, rynkig, och har inte läppar som står ut utan hejd, eller bröst som är stora som bomber och står rakt ut.... | |
| Bitte - Administratör | 2010-06-14 23:13 | |
![]() | www.betapet.se/forum...-0 #1165044 www.betapet.se/forum...am p;page=0 Två trådar i ämnet där jag redan skrivit massor ,, Bitte | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-06-14 23:13 | |
![]() | Varför skulle åsikter om könsoperationer såra mer än ''vanliga plastikoperationer''? | |
| Lillstölla | 2010-06-14 23:14 | |
![]() | Är väl av den åsikten att to each his own. Så gör som du själv behagar. Har några saker jag skulle kunna tänka mig att åtgärda, men handlar inte om bröstförstoringar eller att snygga till näsan utan vikten. Och är inte så att jag väger 2 kilo mer än jag borde utan är ju mer än så. Det skulle åtgärdas för hälsans skull om det inte gick att lösa på annat sätt. Men man måste nog vara försiktig när man väl börjar ändra storlek på bröst, rumpa osv. Kan gå så man gör en Jackson, tappar näsan:P Gäller ju även könsbyten, min åsikt alltså, känner du att det är vad du vill och det är det rätta så kör hårt! | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-14 23:14 | |
![]() | Jag funderar på att förkorta mina lårben med cirka 3,5 decimeter för att min ganska korta penis ska framstå som lång. | |
| apbur | 2010-06-14 23:14 | |
![]() | Den som opererar sig tycker ju naturligtvis det är nödvändigt. Jag ställer mig väldigt neutral till folk jag inte känner som opererar sig. Skulle det gälla mig själv eller en anhörig så får man givetvis väga risker mot lidande. Lidande om man inte opererar sig då. | |
| micro113 | 2010-06-14 23:15 | |
![]() | Det är upp till var och en tycker jag. Själv är jag för snål och lat, men om jag hade mer pengar och var lite modigare och lite mer driftigt så kanske ... nu är jag inte det, utan åldras som jag är istället -- och det känns okej för mig. När det gäller operationer för fetma tycker jag faktiskt det är synd att folk är fördomsfulla. Den som väljer den utvägen har redan testat i princip det mesta och det sista de människorna behöver är andras pekpinnar. Det är faktiskt inte lätt att gå ner i vikt med operation heller. Knappast någon kvick fix man behöver gå runt och vara avundsjuk på. Jag är väldigt glad att jag slapp ta den utvägen, och för dem som måste välja den önskar jag bara allt gott och lycka till. | |
| golden | 2010-06-14 23:16 | |
![]() | för skojs och rådande normers skull är det dumt och onödigt tycker jag. men om man tillexempel bara har en arm tycker jag det är ok att skaffa en till per plastik. | |
| kolbjörn | 2010-06-14 23:16 | |
![]() | Satyra, visst kan det vara sorgligt att vissa upplever att de måste ändra på sig, att de inte duger som de är. Men vad kan vi runtom göra åt det? Om nån vill ha en piercing eller tatuering ska de väl få ha det bäst de vill, även om det är poppis. | |
| PärOnsplit | 2010-06-14 23:17 | |
![]() | Jag har precis gjort en penisförminskning och är mycket nöjd! | |
| apbur | 2010-06-14 23:17 | |
![]() | golden, man får nog protes om man saknar en arm :) | |
| Lillstölla | 2010-06-14 23:18 | |
![]() | SiriusMusta: såg du skrev om feta personer, jag berörde ju ämnet i mitt inlägg. Men du får ju tänka på att det kan ju faktiskt vara så att man äter väldigt hälsosamt och rör på sig så mycket det bara går men att det kanske inte hjälper. Är ju faktiskt så att är inte alltid där problemet ligger, fast i princip alla tycks tro så. Nu menar jag inte att det är din åsikt. Vill bara uppmärksamma folk på hur det är. Blir faktiskt rätt förbannad när folk ser på en tjock/fet människa och bara antar att han/hon äter fel och inte rör sig. Jag själv ökar i vikt pga mediciner jag äter och inget jag gör vad det gäller kost och motion hjälper. Sen är klart att det finns ju folk som lever på hamburgare o pizza o läsk, men långt i från alla gör det! | |