Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 45 |
| Inloggade | 85 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tunnelbanan8 | 2010-06-15 13:22 | |
![]() | Skicka plasma-tv utomlands Hej, Nån som vet hur man kan gå tillväga för att skicka en plasma-tv utomlands? Till norra afrika gäller det. Har kontaktat schenker, dhl, green-cargo och nån nordic transport. De sistnämnda sa att de skickar med flyg, och eftersom plasma-tv inte får läggas ner (går sönder då) så tar de inte på sig ett sånt ansvar. Snälla, behöver verkligen svar. Tack på förhand. | |
| cheesemaster | 2010-06-15 13:41 | |
![]() | låter krångligt och ganska onödigt | |
| Tunnelbanan8 | 2010-06-15 13:44 | |
![]() | Nädå, det ska nog bli bra ska du se! Billigare än att köpa där iallafall.....Du har alltså inga tips? | |
| Maad Max | 2010-06-15 14:16 | |
![]() | Det går ju att skicka i markerat embalage, med tydlig text om att den ska stå på visst sätt eller ej får läggas ner. Om det följs är däremot inte alltid garanterat. Men du får väl helt enkelt ta kontakt med bolagen och vara exakt med vilka krav du har och se om de kan bemöta dem! | |
| Tunnelbanan8 | 2010-06-15 16:10 | |
![]() | Hej, Nä precis, flygbolagen hatar tydligen att skicka tv-apparater. De tar inget som helst ansvar om tv'n skulle gå sönder. Tycker det lät lite konstigt med tanke på alla olika försäkringar man kan teckna....Men men, det ska nog lösa sig med lite tålamod och sökande efter nån villig fraktare. :) | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-06-15 16:13 | |
![]() | Varför i h-e ska du skicka en TV till mörkaste afrika? | |
| Tunnelbanan8 | 2010-06-15 16:18 | |
![]() | Det är inte jag som ska göra det. Men hursomhelst, personen som ska göra det ska ta in en tv för att det är bättre kvalitet på de apparaterna som kommer härifrån, även om det är samma märke. Hur menar du med mörkaste Afrika? Det finns mer sol där än här, så att det skulle vara mörkt tror jag inte på. Dessutom var det nordafrika jag pratade om, om du tänkte mörkt i nån annan tappning? *funderar* | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-06-15 16:24 | |
![]() | Frakten lär kosta mer än vad TV:n är värd. | |
| Tunnelbanan8 | 2010-06-15 16:27 | |
![]() | Nej, det har jag kollat upp. Det gör den inte. Men allt beror på vikt, volym etc. | |
| Perrekhan | 2010-06-15 16:31 | |
![]() | Varför inte köpa en LCD/LED som du faktiskt kan lägga ner..? Sedan kan man faktiskt lägga nyare plasmor. "Mörkaste Afrika" är ett talesätt. Det är becksvart där på natten. Vad trodde du att det talades om? | |
| bj-olle | 2010-06-15 16:42 | |
![]() | jag tänker alltid på david livingstone när jag hör uttrycket "mörkaste afrika". tänker mig nån läskig djungel där det är mörkt. | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-06-15 16:45 | |
![]() | Funkar plasma-TV i fuktig djungel? Och hur är det med mottagningen? | |
| chuchford | 2010-06-15 17:22 | |
![]() | Det enklaste för alla inblandade är väl att ställa TV:n på en pall(SIS 120*80) och surra den ordentligt så att den inte ramlar. Det blir dyrare än att skicka den som paket förstås men det är vad jag skulle gjort. Plasma är ett j-a otyg att frakta och gör du det du kan för att underlätta hanteringen är chansen att den kommer fram hel (och att någon vill frakta den) mycket större. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-06-15 17:30 | |
![]() | Hyr en container, säkra upp teven i mitten, och skicka med Maersk eller nåt. | |
| Tunnelbanan8 | 2010-06-15 17:32 | |
![]() | Ja, lcd har varit på tal, men den är rätt så mkt dyrare. Iaf de jag hittat. Hyra en container? För en teve? Kostar väl halva skjortan. | |
| Jesper M | 2010-06-15 17:43 | |
![]() | fixa en skåpbil och kör dit, då får du dessutom en trevlig semester också :) | |
| Tunnelbanan8 | 2010-06-15 17:46 | |
![]() | Alltså personen som ska ta dit en tv ska köra dit. Men är det plasma så får den ju alltså inte lutas, eller ligga ner. Då går den sönder. Så det får nog bli lcd kanske. Jag ska också åka, men flyg, och jag trooor inte en 52-tums tv ingår i mitt bagage. :D | |