Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 260 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pocaloca | 2010-06-15 18:24 | |
![]() | med tanke på åldersproblem i en annan tråd Berör mig Om jag är din bebis – berör mig! Jag behöver din beröring på sätt du kanske aldrig förstår. Inte bara tvätta mig, byt mina blöjor och mata mig utan vagga mig, pussa mitt ansikte och stryk min kropp. Din lugnande, ömma beröring ger mig trygghet och kärlek. Om jag är ditt barn – berör mig! Även när jag är vrång och till och med tar avstånd från dig. Ge inte upp, hitta sätt att fylla mina behov. Din godnattkram hjälper mig att sova gott. Din dagliga beröring säger mig hur du verkligen känner. Om jag är din tonåring – berör mig! Tro inte att bara för att jag nästan är vuxen behöver jag inte känna att du bryr dig om mig. Jag behöver dina kärleksfulla armar, jag behöver en öm röst. När det stormar i livet har barnet i mig fortfarande behov. Om jag är din vän – berör mig! Inget visar att du tycker om mig som en varm kram. En helande beröring när jag är nere betygar att jag är älskad. Det försäkrar mig om att jag inte är ensam. Din beröring kan vara den enda jag får. Om jag är din livspartner – berör mig! Du kanske tror att din passion är tillräcklig, men endast dina armar håller rädslan borta. Jag behöver din mjuka, tröstande beröring för att komma ihåg att jag är älskad som jag är. Om jag är ditt vuxna barn – berör mig! Även om jag har en egen familj att hålla om, behöver jag fortfarande mammas eller pappas armar när jag är svag. Som förälder själv ser jag saker på ett annat sätt, jag förstår att uppskatta dig mer. Om jag är din åldrade förälder – berör mig! Så som jag berörde dig när du var mycket liten. Håll min hand, sitt tätt intill mig, ge mig styrka, och värm min trötta kropp med din närhet. Fast min hud är skrynklig vill den gärna bli smekt. Var inte rädd. Berör mig! | |
| Pocaloca | 2010-06-15 18:26 | |
![]() | ...jag är helt säker på att vi alla är lika värdefulla! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 18:58 | |
![]() | Nej vet du vad! | |
| Pocaloca | 2010-06-15 19:00 | |
![]() | hahahaha....jag tror att du vill att folk ska bli arga på dig....men jag blir inte det. jag tycker att du oxå är värdefull =)) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 19:06 | |
![]() | Näbbgädda! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 19:06 | |
![]() | ;) | |
| Tigera | 2010-06-15 19:12 | |
![]() | Jag tycker det var en fin och tänkvärd text. Så blödig är jag :) | |
| Pocaloca | 2010-06-15 19:14 | |
![]() | <3 =) | |
| Mouche - Administratör | 2010-06-15 19:20 | |
![]() | Fantastiskt fin dikt Pocaloca. Är det du som har skrivit den? I så fall borde du ägna dig åt skrivande på fulltid. Mouche | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-06-15 19:30 | |
![]() | Håller med Mouche till 100 % | |
| apbur | 2010-06-15 19:31 | |
![]() | Man glömmer ofta bort att krama på och beröra människor som inte är ens barn eller ens partner. Det resulterar i att många kan leva flera år utan beröring från andra människor. Beröring för beröringens skull. Det är sorgligt. Väldigt sorgligt. Tyvärr har jag själv väldigt svårt för beröring trots att jag uppskattar och behöver det väldigt mycket. Det beror nog på att större delen av min familj består av introverta män som föredrar avstånd. | |
| Pocaloca | 2010-06-15 19:38 | |
![]() | ååå...mnen vet du vad....du berättar med andra ord, att du har den insikten......då har du ju verktyget att jobba med =) jag tror att du lyckas =) kraaaam | |
| Lill-IT | 2010-06-15 21:25 | |
![]() | Så fin text <3 ska skriva ut den och sätta på anslagstavlan på jobbet i morgon.. | |
| Lillstölla | 2010-06-15 22:48 | |
![]() | Vackert! Blev rörd, och tänkte allt efter lite. Man borde visa de man bryr sig om att man gör det betydligt oftare! | |
| -Silver - Ej medlem längre | 2010-06-15 22:50 | |
![]() | Nej det är inte TS som skrivit den....den är gammal... Men väldigt fin likafullt! | |
| Pocaloca | 2010-06-15 22:54 | |
![]() | carpe diem! ...nej gott folk, just den här har inte jag skrivit...dock är jag text författaretill lite av varje.....men denna är såååå underbar och kärleksfull =)) | |
| wildcard | 2010-06-15 22:57 | |
![]() | apbur: Det stämmer till fullo. När jag kör taxi så träffar jag ofta på gamla människor som är hemskt ensamma, jag försöker alltid att lägga en hand lite lätt på deras arm när vi säger hejdå, det känns bra både för mig och för dem. Det vet jag för många får nästan tårar i ögonen och tackar för värmen och omtanken, inte bara för skjutsen. | |
| mrsmaggart | 2010-06-21 00:06 | |
![]() | Har de senaste åren märkt vad beröring gör för mig. Det betyder mer än jag kunnat tro. | |
| Syntax-Fe | 2010-06-21 02:39 | |
![]() | Mycket fin text! Tack för att du delar med dig! | |
| Zmrzlina | 2010-06-21 06:48 | |
![]() | Kanske hade Josef Fritzl denna i en broderad prydnad på väggen, låter som så. | |