Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 201

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gautama2010-06-15 18:24
Antal inlägg: 6854

Åldersgräns uppåt på krogen??
Känner att ämnet kräver en egen tråd efter utsvävningen i plastiktråden.

Att det finns en åldergräns för att komma in på krogen vet vi alla men finns det en osynlig åldergräns uppåt för att vistas på krogen?
Har förstått att en del tycker det är patetiskt med folk över 30 på krogen. Tycker det är ett väldigt tråkigt synsätt.
Jag älskar att dansa, ska jag då hänvisas till gammeldans i ladan eller vadå? Eller ska jag dansa på privatfester eller hemma? Eller det kanske inte är tillåtet att dansa heller när man fyllt 40?
Det är då man ska sylta, safta, virka och titta på bingolotto kanske?
Kan tillägga att det finns ju ett flertal ställen som har åldergräns från 25 och uppåt. Där jag går ut, så är de flesta i min ålder (40). Skulle inte drömma om att gå till ett ställe där 18-åringarna håller till. Mest av den anledningen att jag inte skulle få kul där.

När jag är ute så är det för att dansa, dricka, träffa vänner och höra musik.

Vad tycker ni andra?

bj-olle2010-06-15 18:29
Antal inlägg: 3350

det vore ju praktiskt på vissa ställen, så man inte råkar halka in där av misstag. brrrr...

MaadMaxx2010-06-15 18:34
Antal inlägg: 349

Att gå ut på krogen då man är 40+ är inte patetiskt, enligt mitt sätt att se det. Vad jag däremot tycker blir en smula genant, pinsamt, patetiskt är då människor ute på krogen 40+ inte FÖRSTÅR att de är just 40+ och uppenbart har gått ut för att ragga på "småfolket". Att många av dessa som inte insett att de blivit äldre än 25 dessutom tenderar att tappa allt det eventuella förstånd som fanns innan de berusade sig och därmed inte har kapacitet att förstå ett helt vanligt "Inte intresserad", gör inte att det osar mindre patetik om det hela.
Annars tycker jag att det är kul att se människor som har kul, oavsett ålder.

Gautama2010-06-15 18:37

Ungefär så kan jag känna maadmaxx men tvärtom. Fattar inte ungdomar ska ska envisas med att ragga på oss äldre. Jag kan ju för fan vara deras mamma. Jag vill inte ha en 25-åring, jag har barn och vill inte ha fler. Men det är grymt vanligt kan jag lova!!

gottmix71 - Ej medlem längre2010-06-15 18:40
Antal inlägg: 547

Håller med i båda Gautamas inlägg :)

Grymt vanligt var ordet!!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-15 18:40
Antal inlägg: 4050

Gautama: Om du själv inte skulle drömma om att gå dit 18-åringarna går kanske du sitter inne med svaret på frågan själv.
Jag tycker du ska gå en danskurs och åka till nåt soligt land och köra lambada iförd bikini och sarong! Då har du min respekt!

Gautama2010-06-15 18:43

Jag skrev också varför jag inte skulle gå till ett ställe med 18-åringar. Men om jag inte har råd att åka utomlands för att få dansa så? Ska jag lägga ner mitt intresse då?

lsaw2010-06-15 18:44
Antal inlägg: 351

Jag är 50+ och skulle gärna åka på Sensation White i Köpenhamn i höst (allvarligt). Jag skulle älska det, men troligen bli tagen som någon funktionär utskickad av statsmakten...
Istället får man vrida upp volymen då man kör bil och drömma sig dit (inte drömma bakom ratten förstås, då skall man ju köra)!

Jag tror själv inte att jag hade uppskattat mina föräldrars närvaro då jag var 20+ och skulle ut. Men samtidigt upplever jag att jag står närmare mina egna barn kulturellt, än vad mina föräldrar någonsin gjorde mot mig!
En vanlig krogvända skulle jag aldrig tveka till idag, med rätt kamrater...
Jag har inte heller blivit sedd som något freak då det har hänt, men då rör jag mig i en mindre stad!

Pseudonymf2010-06-15 18:46
Antal inlägg: 8282

"Skulle inte drömma om att gå till ett ställe där 18-åringarna håller till. Mest av den anledningen att jag inte skulle få kul där."

Och vissa kanske tycker tvärtom. Att de inte skulle drömma om att gå till ett ställe där det hänger 40+are. Mest av den anledningen att de inte skulle få kul där.

Men i övrigt kan man väl gå dit man känner för. Eller så får man byta ställe om det inte passar. Känns som att det alltid kommer vara indelat i ålder när det kommer till krogar.

Gautama2010-06-15 18:48

Håller fullkomligt med dej Pseudonymf. Det är ju bra att krogarna har olika åldrar så finns det alltid ställen som passar alla. Det brukar falla sig rätt så snart vilket ställe i en stad som blir ett tillhåll för de yngre eller ställe för de lite äldre.

sajo_662010-06-15 18:49
Antal inlägg: 37

Gautama: Ut och roa dig och dansa. "Åldersgräns uppåt" vad är det för pajas som sagt det?! Tycker att det är roligt när det är blandade åldrar, jag skulle aldrig gå ut annars!

Gautama2010-06-15 18:51

Tack sajo:-)
Jag har varit på ställen där jag hängt i baren i ett intressant samtal med 60-åringar ibland. Likaså har jag snackat med de som är runt 20 och haft utbyte av det med. Varför ska allt vara så åldersfixerat?

Lillstölla2010-06-15 18:52
Antal inlägg: 23831

Fånigt med åldersgräns uppåt. Det bästa stället här i stan har allt från 20 till ibland 60 år gamla människor. Anledningen att det är bäst är att det blir sån skön blandning av folk och en härlig stämning.

impala-582010-06-15 18:52
Antal inlägg: 535

Folk får tycka vad dom vill,jag går ut vart jag vill,dricker vad jag vill, dansar om jag känner för det och jag har bara fått bra respons både från ungdomar,medelålders och åldringar.
Själv är jag snart 50 så jag är väl iofs fortfarande i kategorin ungdom :)

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-15 18:52
Antal inlägg: 2212

Det finns en gräns faktiskt, jag har sett flera 40 taggare bli nekade på bla Cyber-room. De var helt enkelt för gamla*s*

sajo_662010-06-15 18:52
Antal inlägg: 37

Exakt min åsikt! Så skit du i dom där trångsynta och roa dig du!! :D

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-15 18:56

Jag skulle säkert också hellre umgås med 60-åringarna på krogen.
Skulle fortfarande inte kunna låta bli att placera dem i ett fack.

Liftactiv2010-06-15 18:57
Antal inlägg: 783

Vad enfaldigt att placera folk i fack pga deras ålder, utan att ha någon som helst koll på människan i sig. Ytligt o omoget. Bah!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-15 18:58

Och det är ju inga fördomar att det är som nån annan skrev här, att en stor del av framförallt männen förnekar sin ålder och raggar på yngre.
För många handlar det om precis samma mentala problem som vi diskuterar i tråden om plastikkirurgi. Vägrar följa med sin åldersgrupp uppåt.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-15 19:00

Liftactiv: Alla som har öl som intresse hamnar i samma fack. Bara det att gamlingarna hamnar i ett eget litet skamfack vid sidan av det facket.
OK?

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?