Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| monk - Administratör | 2010-06-18 15:06 | |
![]() | Svenska supergrupper (musik) Svenska supergrupper (musik) Definitionen av en så kallad "supergrupp" (inom musikvärlden) är att ett antal redan etablerade och kända artister går samman för att starta ett gemensamt band. Internationellt sett finns många exempel, t.ex. Country-bandet "The Highwaymen" bestående av Johnny Cash, Waylon Jennings, Willie Nelson och Kris Kristofferson. Men vilka supergrupper har vi då sett till i Sverige? De enda exempel jag kan komma på är ironiskt nog: - GES (Glenmark, Eriksson, Strömstedt) - Kikki, Bettan & Lotta Roxette är en bra kandidat, men det faller nog på att Marie Fredriksson inte var speciellt känd innan bandet bildades. Hur som helst, det måste väl finnas fler svenska supergrupper, med högre klass, än dessa? :-) | |
| bj-olle | 2010-06-18 15:09 | |
![]() | ä fan jag har ändrat mig, jag tror jag stannar utomlands... | |
| eid - Ej medlem längre | 2010-06-18 15:15 | |
![]() | Jag har en!!! Casablanca: Trummisen Josephine Forsman, från Sahara Hotnights. Gitarristen Erik Stenemo, från Melody Club. Sångaren Anders Ljung, mannen bakom kritikerrosade Space Age Baby Jane. Gitarristen Ryan Roxie, till vardags i Roxie 77, leadgitarrist med Alice Cooper i över tio år och har även spelat med Slash. Basisten Mats Rubarth, spelade tidigare fotboll i AIK. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-18 15:16 | |
![]() | Grymlings. :) | |
| goatie | 2010-06-18 15:50 | |
![]() | Triad (Strömstedt, Bark,Lindbom), ingen supergrupp för mig men säkert för nån. | |
| Mikael | 2010-06-18 15:52 | |
![]() | Idolerna: Sven-Ove "Svenne" Hedlund - Hep Stars, Svenne och Lotta. Lalla Hansson - Fabulous Four Lennart Grahn - The Shanes Tommy Blom - Tages. Benny Anderssons Orkester: Benny Andersson - ABBA Helen Sjöholm Tommy Körberg Sen så började väl ABBA lite som en supergrupp... | |
| åskarl | 2010-06-18 15:55 | |
![]() | made in sweden, alltså gruppen från det gyllene sjuttiotalet med jojje wadenius, tommy körberg + andra.... | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-18 16:48 | |
![]() | Electric banana band | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-18 16:50 | |
![]() | Beklämmande tråd. Dags att emigrera. | |
| Watchman | 2010-06-18 16:58 | |
![]() | Friends in need? | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2010-06-18 17:02 | |
![]() | Hästpojken: Bad Cash Quartet Broder Daniel gillar iofs ingen av dom, men ändå | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2010-06-18 17:03 | |
![]() | Honey is Cool: Karin Dreijer (The Knife, Fever Ray) Håkan Hellström | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-18 17:04 | |
![]() | Swedish metal aid: www.youtube.com/watc...Zb 09-fjVG0 | |