Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 113

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Smultronet81 - Ej medlem längre2010-06-26 22:13
Antal inlägg: 205

Nintendo ds, Nintendo dsi osv..

Hej!

Undrar vilken ni tycker jag ska köpa till mina barn o mig själv.

Nintendo ds, nintendo dsi eller nintendo xl?

Jag hade bara tänkt ha den till att spela på. När man åker längre sträckor med bilen osv. Inget surfande, ingen kamera, ingen notebook... BARA spel

tex super mario, donkey kong, kanske något bilspel.

Nintendo xl har jag förstått är lite mer avancerad med kamera o grejer. Så den får gå bort.

Vet inget om denna apparat så hjälp mig gärna!

Aleu2010-06-26 23:16
Antal inlägg: 1297

DSi har kamera, men om xl har vet jag inte. Men på din beskrivning på vad det ska användas till så räcker ju ett DS. Sen är det ju upp till var och en vad man vill lägga för pengar på det m.m. m.m.

lenty - Ej medlem längre2010-06-26 23:27
Antal inlägg: 586

köp det du känner för att köpa tycker jag :-)

Träsmak2010-06-27 01:11
Antal inlägg: 882

Det där kräver kunskap lenty, så att man kan göra en god jämförelse. Har man ingen kunskap kan man väl inte bara köpa vad man "tycker"?

Gå till en spelbutik och förklara exakt vad du vill ha och låt säljaren förklara skillnaderna.

ramsay - Ej medlem längre2010-06-27 11:40
Antal inlägg: 9204

det är inte så stor prisskillnad. jag skulle köpa den med mest funktioner så klart. när dom spelat ett tag är det väl kul att kunna fota lite.

Smultronet81 - Ej medlem längre2010-06-27 22:31

tack

Tess 082010-06-27 23:35
Antal inlägg: 18003

Oki, tar upp ämnet med en annan vinkling...

Min 6-åring vill väldigt gärna ha ett DS.
I normala fall hade jag inte gett ett så litet barn ett sånt spel, men eftersom hennes 16-årige storebror och 12-åriga storasyster har varsitt så tjuvspelar hon lite ibland.
Hon är otroligt duktig på att spela och gillar att sitta vid dator och TV-spel (begränsad tid förståss).
Det känns som en bra idé ibland att hon får ett eget DS så hon kan spela utan att hennes syskon ska behöva irriteras osv... men så är hon bara 6 år.
Åsikter?

Smultronet81 - Ej medlem längre2010-06-27 23:43

Mitt ena barn är strax över 6 år och jag tycker inte det är "dumt" att h*n skulle få spela nintendo ds. Då h*n spelar endel på wii som jag har hemma.

Jag måste säga att jag tycker det är mkt bättre att ett barn spelar och engagerar sig lite, (även fast spelet kanske är meningslöst) än att bara sitta o råglo på nickelodeon osv.

Har även läst någon forskning om detta, att det aktiverar ju barnets hjärna mer än att bara kolla tv. Även fast båda aktiverar mkt lite så var det ändå LITE mer när man spelar..:)

Jag har bara "snälla" spel som mina barn får spela på Nintendo wii. Super mario tex, det är ett jättebra spel tycker jag. Inte läskigt, inte för svårt och även som förälder är det roligt att hjälpa till. (är själv uppvuxen med super mario kanske därför jag är så positiv till det också)
Sen är ju wii sport jättekul för barnen, bowla o de andra sakerna man kan göra.

Mina barn får bara spela på helgerna. En viss tid, OM dom skött sig under veckan.Låter kanske hårt, men övrig tid är vi mestadels ute faktiskt.

ordfröken2010-06-29 00:27
Antal inlägg: 166

Nintendo DS har mina två tjejer o de älskar dessa!! Nu fanns iofs bara det vanliga Nintendo DS när vi köpte dessa så inte mycket att välja på mao. Men verkar inte skilja så mycket på DS och Di mer än att DSi har kamera och om det inte är nödändigt så räcker ju DS gott o väl. :-)
Om dina barn gillar hundar så rekommenderas detta varmt:
www.techtalkforfamil...gs 7760.jpg
Många timmar i bla bilen har de sysselsatt sig med att köpa hund, rasta hund, tävla mm mm mm :-)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?