Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 113

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sote2010-06-29 14:17
Antal inlägg: 3557

bredbandsbolag
Jag har com hem "tre hål i väggen" och paket-dvs tv, bredband och telefon. Priset är inte problemet här utan att bredbandet inte fungerar. TV n funkar jättebra men mitt bredband är urkasst sedan ca ett år tillbaka. Uppkopplingen bryts i princip varja dag flera gånger under en vanlig kväll. Mina tonåringas som sitter och spelar blir skogstokiga och själv har jag upplevt åtskilliga matcher där jag har blivit nedkopplad men ibland hunnit tillbaka in i spelet bara för att se att jag ligger under tidsmässigt med multum. Jobbigt!!
Har varit i kontakt med com hem tusen gånger ung och det har även varit tekniker ute ett par gånger och bla bytt modemet och lite annat. Inget hjälper och nu är även dom benägna att ge upp. Pratade med en viasat kille som sa att i vissa fall så blir det inte bra när man har allt genom en kabel sårskilt som kabeln där vi bor är ca 20 år gammal. Om man tex tar bort tv så skulle bredbandet säkert funka bättre. Nu är jag ju nöjd med min tv så jag lutar mest åt att byta bredbandsleverantör. Så min fråga: Vad ska jag välja som är stabilt? Jag har idag 24/1 och är nöjd med det 299:- betalar jag. Priset är inte det primära utan ett bredband som är STABILT!!! Kollar lite på bredbandsbolaget och telia men tänkte höra vad ni goda betapetare har för erfarenheter.

SirMattBusby2010-06-29 14:24
Antal inlägg: 1813

Samma händer mig, pratade med ComHem idag och deras lösning är att routern som de skickat ut men ej har service på kopplas ur och ersätts med kablar...

Och då sa vi upp vårt abbonnemang blixtfort...

MissLoKi2010-06-29 14:44
Antal inlägg: 3

Hade samma problem tidigare, så vi sa upp telefonin. Sedan dess har det funkat felfritt.

F_Errari2010-06-29 18:08
Antal inlägg: 403

Stadsnät - om man nu har tillgång till det. Jag hade Bahnhof; funkade alldeles utmärkt. Och bra och trevlig personal.

Lillstölla2010-06-29 18:15
Antal inlägg: 23831

Är görnöjd med ComHem som jag har både telefon och bredband hos, även om de är lite tröga och efter 5 samtal med telefonsäljare inte fattar att jag inte vill ha tv hos dom också.
Men nu ska jag troligtvis flytta härifrån om ett tag och har sett mig om lite, vill inte ha något som är dyrare och vill ha nåt stabilt och har kommit fram till att Glocalnet är det bästa alternativet.

Klart att Telia är ju stabila med, men de är ju så satans dyra att jag aldrig kommer byta tillbaka till dom.

Så kolla upp www.glocalnet.se

Guanyin - Ej medlem längre2010-06-29 18:20
Antal inlägg: 1120

www.bredband2.com/
(Så gott som) aldrig några problem.

med2010-06-29 18:43
Antal inlägg: 1164

Kör trådlöst istället

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?