Spelrum
Giraffen18
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade26
Mobilspel
Pågående19 082

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Anon20080107 - Ej medlem längre2010-06-30 00:34
Antal inlägg: 140

USA 101
Jag undrar lite om USA. Ska åka till Chicago i sept, där har jag boende och så eftersom jag hälsar på en kompis. Men funderar på ännu en resa i april nästa år, men då till LA och Miami.

Har lite USA-frågor till den som vet lite bättre:

Vad brukar det kosta att åka taxi?
Hotell, eller liknande i LA och Miami? Vad ska man tänka på?
Om det inte finns gym på hotellet (om man bor på hotell), vad brukar det kosta att gymma?
Ställen man MÅSTE se i Chicago, LA och Miami?

Ja, rent allmänna grejer. Måste ju börja spara som ett as.. Bra att veta vad man har att vänta.

Frizk2010-06-30 00:44
Antal inlägg: 129

Hej!

Bott i Michigan i ett år och har varit i Chicago tre gånger samt varit nere och tursitat i LA och LV.

Att åka taxi är jämfört med sverige relativt billigt, att ta sig genom stan brkar kosta runt 10-20 dollar. Men tänk på att när du bor på hotell har nästan alla hotell en shuttle buss som gratis skjussar sina kunder! På det sättet slipper du betala för taxin och det brukar räcka med en 2-3 dollar i dricks.

Tycker personligen inte att LA var jättehäftigt. Däremot var vi nere såg en guidad tur runt omkring i WB's filmområde så är du intresserad av film är det deffinitivt rekomenderat! Annars om du vill åka lite mer bil är Grand Canyon något av den coolaste naturupplevelsen jag någonsin har sett.

Nästan alla gym i USA har ett gym, men de består liksom i sverige oftast bara av ett löpband eller så.. vill du ha andra redskap kan jag tyvärr inte svara på det!

PS: Inte varit där men hört att Miami ska vara en ganska dålig turiststad, finnd nog betydligt mer värda ställen att se i Florida!

Bängan2010-06-30 01:51
Antal inlägg: 188

Hur länge ska du stanna där? :)

Miss_jk2010-06-30 06:28
Antal inlägg: 8941

I Vegas kostade hotellgymet 120:-/gång...

JAG har hört från alla vänner som vart i L.A. att om man planerar att åka dit så kan man hoppa över det. Ingen har vart särskilt nöjd med den stan. Men, det är bara vad jag har hört.

kajix2010-06-30 08:44
Antal inlägg: 7767

om du har körkort föreslår jag att du hyr bil i miami och åker till key west. resan och slutmålet är fascinerande.

i chicago får du inte missa pizzeria uno, due och/eller ginos

en.wikipedia.org/wik...ty le_pizza

soppan på ginos är heller inte att förakta.

i chicago finns massor. och så måste du åka the loop.

en.wikipedia.org/wik..._% 28CTA%29

kajix2010-06-30 08:54

kanske testa ett blueshak

www.centerstagechica...bl ues.html

Anon20080107 - Ej medlem längre2010-06-30 10:39

Tack för alla tipsen! Jag ska stanna i chicago i 13 dagar. Min vän som bor där kommer säkert att ha en massa planerat. Vi ska gå på ett nöjesfält som heter Six flags. Ska bli grymt roligt. :) Dessutom ska vi tydligen på en baseballmatch, vet inte vad jag tycker om det, men det är ju nåt man inte får missa när man är där.

Sen till dem som säger att man lika gärna kan hoppa över platser att besöka.. alltså, fine om det är arktis, men alla platser tycker jag är värda att besöka, i allafall en gång. :)

Jag har aldrig haft ett ressug som jag har nu, tycker det ska bli väldigt roligt. OM jag nu kommer iväg till LA ska jag försöka besöka mycket som har med film att göra. Något mer än WB att rekommendera?

Nasty Nimrod2010-06-30 11:32
Antal inlägg: 1063

Du kan läsa på reglerna innan du ser en match.

www.youtube.com/watc...TH ll8hULao

theinfosphere.org/Blernsb all

Nasty Nimrod2010-06-30 11:36
Antal inlägg: 1063

www.comedycentral.co...oI d=156442

Bennechi2010-06-30 11:45
Antal inlägg: 81

L.A tycker jag verkligen är värt ett besök! Allt sånt som WB och Universal Stuios är verkligen svindyrt, men att bara gå längs strandpromenaden längs Venice Beach tycker jag är helt underbart häftigt.

Jag har varit på ett "lyx-gym" i Westport, utanför NY. Det kostade 10 dollar, alltså typ 70 spänn. Väldigt prisvärt :)

kajix2010-06-30 11:45

nåja.

ska ni se cubs eller sox?

när september kommer kanske white sox fortfarande har chansen att gå till slutspel. förmodligen inte cubs. fast är man inte så intresserad av sport så kanske wrigley field där cubs spelar är roligare.

Anon20080107 - Ej medlem längre2010-07-01 01:41

Kajix: Det är nog sox, vad jag förstår.

Bennechi: Shit! 70 spänn kostar det inte ens på mitt gym per gång, och det är egentligen ett jävla skitställe. Tror det går på 80:-/gång. Skulle vara najs att testa ett riktigt bra gym.

h3r4kl31t0s - Ej medlem längre2010-07-01 06:17
Antal inlägg: 753

Utanför Las Vegas så finns det ett center för radiostyrda robotar man dödar med i Afghanistan. Vore ju lite kul och se hur dom spelar tv-spel och dödar folk på distans. I januari lyckades dom döda ca 130 civila i Afghanistan. Nått och ta mellan löpbanden tänkte jag.

h3r4kl31t0s - Ej medlem längre2010-07-01 06:19
Antal inlägg: 753

För att inte nämna School of Americas i Florida som utbildar i tortyrteknik. Dom har bland annat utbildat en mängd revolutionärer och militanta som utfört dessa tekniker i Sydamerika i ca 3 decennier.

Catinka2010-07-01 08:42
Antal inlägg: 181

Är du störd eller?

kajix2010-07-01 11:37

på universal studios i orlando har de en harry potter-attraktion. om man gillar harry potter. jag vet iofs inte om det är enkelt att ta sig dit från miami.

i chicago verkar det som om du blir väl omhändertagen, men jag slänger in tipset att åka upp i höga byggnader...

och att se picassoskulpturen

och titta på chicagos skyline i cloud gate.

och shoppa på magnificent mile

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?