Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 082 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| cat-woman - Ej medlem längre | 2010-07-02 16:20 | |
![]() | Datorn ett måste eller? Visst är det så att datorn tar en stor plats i våra liv? Både på gott och ont... Ex. vi tar reda på det vi vill veta genom att söka information via olika sökmotorer. Förr gick man till biblioteket och slog i uppslagsverk. Människor rör på sig mindre, datorn tar tid, det finns ju hur mycket som helst att hitta på nätet och göra för att få tiden att gå eller? Ja hjälp mig att komma på bra och mindre bra saker med att ha en dator tillgänglig i stort sätt hela tiden. | |
| Tinna | 2010-07-02 16:25 | |
![]() | Underlättar alla bankärenden. :) | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-07-02 16:25 | |
![]() | Alla är beroende av datorn.. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-02 16:26 | |
![]() | Annars kan du inte svara i detta forum. | |
| slånbär | 2010-07-02 16:59 | |
![]() | Hur skulle man kunna vara utan datorn-då kan man ju inte Betatpeta!!!! | |
| perfectfit - Ej medlem längre | 2010-07-02 17:18 | |
![]() | Vissa dagar sitter jag här alldeles för mycket...Betapet är en drog haha... Men hur sjutton klarade sig människor förr? | |
| Liftactiv | 2010-07-02 17:20 | |
![]() | Om alternativet är att t.ex. städa, baka och ta jobbet från andra människor som så väl behöver det, då sitter jag vid datorn istället. | |
| Margana | 2010-07-02 17:33 | |
![]() | Jag shoppar oftast kläder via datorn och det är smidigt då jag kan kolla priser och jämföra, varför betala mer när man inte behöver. Tyska sajter har ofta bra priser, nu senast köpte vi en bilbarnstol som var 600 kronor billigare att beställa från Tyskland trots frakt. Jag skulle verkligen inte överleva där jag bor utan datorn, men jag har inga problem att vara utan på semester och så. | |
| Margana | 2010-07-02 17:36 | |
![]() | Kom just på en viktig sak till med datorn, om den inte fanns skulle vårt hushåll inte ha någon inkomst mer än barnbidrag. =) | |
| cat-woman - Ej medlem längre | 2010-07-02 17:37 | |
![]() | Jag har läst många distanskurser över nätet och det hade inte varit lika enkelt annars då jag varit tvungen att bo på andra orter under tiden. Nu har jag kunnat arbeta delvis under tiden. | |
| Miss_jk | 2010-07-02 17:38 | |
![]() | Tinna: Ja, jag har så svårt att se att det finns folk som fortfarande går till banken och betalar räkningar, men tydligen så finns dem eftersom vi ibland får klagomål på jobbet över att OCR-raden har printats fel... Det är väldigt sällan vi printar fel, men när det väl händer så ringer det folk direkt och klagar på att det inte går att läsa in. Fixa grejerna på nätet för 17! | |
| med | 2010-07-02 17:41 | |
![]() | Hur skulle jag klara mig utan datorn. Var skulle jag spela Betapet!!! | |
| blue_moon | 2010-07-02 19:41 | |
![]() | Visst är datorn ett måste! Väderleksrapporten för Skåne, inklusive sjörapport kollar jag på DMI (Danmarks meteorologiske institut). Där kan jag även se på radarn hur regnområdena drar fram och planera dagen efter det. Billiga resor, typ sista minuten letar jag gärna efter på nätet, samt bokar och betalar flyg och hotell. Läser ofta och gärna om olika resmål. Bokklubbens månadstidning som jag får i brevlådan brukar jag studera noga, men sen beställer jag helst böckerna på Adlibris eller Bokia eftersom det blir billigare. Till och med frakten slipper jag om jag väljer Schenker som transportör. Vidare finns det mängder av recept att ta del av. Gamla hederliga Vår kokbok är min köksbibel, men jag hämtar ofta inspiration och nya tips genom att söka på webben. | |
| blue_moon | 2010-07-02 19:43 | |
![]() | SVTPlay glömde jag nämna. Och repriserna på nätet av intressanta radioprogram som jag råkat missa. | |
| blue_moon | 2010-07-02 20:17 | |
![]() | Och så förstås Betapet!!! Mindre bra är ju att man lätt tappar konditionen och går upp i vikt av allt nätsurfande. Det gäller verkligen att ha självdisciplin.... | |
| Nasty Nimrod | 2010-07-02 20:52 | |
![]() | Man går väl inte upp i vikt av att surfa? Man går väl bara upp av att äta. | |
| Dooley | 2010-07-02 21:00 | |
![]() | Älskar min dator! | |
| blue_moon | 2010-07-02 21:12 | |
![]() | Visst ökar man i vikt om ens matintag (nyttig mat!) förblir konstant medan man rör sig mindre och mindre! Jag är ett lysande exempel på det. | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-07-02 21:13 | |
![]() | skulle vara helt otänkbart idag!!! | |
| perfectfit - Ej medlem längre | 2010-07-03 00:22 | |
![]() | Men alla dessa överviktiga barn, de sitter för mycket vid datorn. Ett problem på sikt dock. För allt går inte att sköta via datorn. | |