Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 109

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Hoodman - Ej medlem längre2010-07-04 16:48
Antal inlägg: 2826

Är du impulsiv eller planerande?
Måste du planera en vecka eller en dag i förväg? Eller får du plötsligt ett infall och hittar på någon aktivitet? Gäller din ''taktik'' både konsumtion och aktiviteter?

I regel brukar jag vara väldigt organiserad, nästintill kontrollerande. Jag har gärna en total överblick över hela förloppet. Men likväl kan jag få ''ett ryck'' ibland och bara fara iväg. När jag planerar ett inköp kollar jag oftast upp olika företag/butiker och jämför priser och funktion. Men även här kan jag få en del impulser. Dock brukar jag vara flitig på att avstyra detta genom att tänka ''behöver jag verkligen denna?''. Svaret på frågan är oftast nej.

Lillstölla2010-07-04 17:09
Antal inlägg: 23831

Varför välja? Jag är både impulsiv och planerande, dock inte samtidigt :P

Svea_Land2010-07-04 17:13
Antal inlägg: 26

Jag är både ock - det beror på vad det gäller.

Tess 082010-07-04 17:58
Antal inlägg: 18003

Samma här :)
Jag vill gärna planera i stort, men har inga bekymmer med att vara impulsiv.

WildChild22010-07-04 18:33
Antal inlägg: 67

De flesta är nog inte särskilt extrema åt något håll utan är väl som alla sagt hittills både och. Bortsett från jobb/skola etc. som är ganska hugget i sten så brukar jag köra med någon form av planerad oordning där jag vet vissa saker som skall göras inom ett visst tidsintervall men jag spikar inte exakta datum/tider utan gör det när det känns bäst.

När det gäller min träning så anpassas den mestadels till kommande tävlingar, men jag är nog en av de få som inte följer något speciellt program med helt förutbestämda övningar/set/reps utan kör mer efter dagsform och lust.

När det gäller konsumtion så är jag väl lite likadan, tar var dag som den kommer. Men jag är noggrann med min ekonomi och köper ofta inte mer saker än nödvändigt ändå :)

Robert_K - Ej medlem längre2010-07-04 18:39
Antal inlägg: 273

På det privata planet, impulsiv och dagdrömmandes. Försöker väl iofs se till att så många av ens dagdrömmar blir av och därmed kan det ibland bli viss planering för det. Men jag gillar att go med the flow.

Till det proffesionella/yrket - strukturerad, planerad, drivande och lyhörd.

Robert_K - Ej medlem längre2010-07-04 18:40
Antal inlägg: 273

Planerande* (ffs)

Blondie__902010-07-05 12:27
Antal inlägg: 398

Jag tar dagen som den kommer, man ska inte planera så mycket (tycker inte jag iaf) för om det inte blir som man har planerat så blir man bara besviken..

Dvs, om man inte ska ut och resa och sånt, då är det ju bra att planera lite i förväg.

Annars kör jag på att ta dagen som den kommer, då blire spännande ;D

Gautama2010-07-05 12:32
Antal inlägg: 6854

Tar nog dagen som den kommer för det mesta. Är väldigt impulsiv vad det gäller aktiviteter men planerande när det gäller inköp, jobb och lite viktigare saker.

gundbo2010-07-05 12:40
Antal inlägg: 6

Jag är nog både och, vissa saker kräver planering men när det gäller ativiteter så är jag impulsiv, då gör för mycket planering att det inte känns kul.

Exodia - Ej medlem längre2010-07-05 12:44
Antal inlägg: 1270

både och

Linders - Ej medlem längre2010-07-05 13:14
Antal inlägg: 1943

Äsch, saker händer när det händer. Inte så noga.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?