Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 150 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-07-08 01:56 | |
![]() | Komjölksallergi Min dotter är nu lite mer än 4 månader och vi har fått konstaterat att hon har komjölksallergi....det är naturligtvis jättetråkigt men så länge hon är så liten är det inga stora problem! Vi hoppas ju hon ska ha vuxit ifrån det vid 1 års ålder vilket vi förstått att dom flesta barn gör! Finns det någon av er som har erfarenhet av detta? Hur har ni lättast gått till väga vid tex matlagning till hela familjen, vid kalas osv... Tacksam för svar | |
| niala22 | 2010-07-08 07:48 | |
![]() | sojamjölk | |
| lenty - Ej medlem längre | 2010-07-08 08:00 | |
![]() | havredryck eller risdryck finns ju oxå....... | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-07-08 08:48 | |
![]() | Jag var allergisk mot mjölk när jag var liten, nu tål jag mjölk..tack o lov.. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-07-08 08:49 | |
![]() | finns en mjölk, minns inte riktig vaqd den heter, men tål din dotter inte alla mjölk? eller tål hon vissa? | |
| nystan1 | 2010-07-08 09:13 | |
![]() | Niskanen, komjölksallergi innebär att man inte tål mjölkprotein. Laktosintollerans är lite enklare skulle jag säga, då kan man äta laktosfritt, vilket vi har ett ganska stort utbud av i Sverige. | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-07-08 10:04 | |
![]() | Jag är allergisk mot sojaprotein :( | |
| Lisa_lojloj | 2010-07-08 10:09 | |
![]() | Vår minsting är snart 6 år och han har mjölkproteinallergi och som de ovanför skriver kan man ersätta allt med soja eller havremjölk istl. Men var observant på att det finns andra namn för mjölkprotein. Vi fick denna av dietisten www.meadjohnson.se/F...71 .pdf.Ett antal komjölksproteinfria preparat kan erhållas på livsmedelsanvisning upp till 16 års ålder. Men kontakta en dietist via BVC eller VC så får ni hjälp. Med facit i hand så är det inte så svårt/jobbigt som man tror det kommer att bli. Lycka till :) | |
| Lisa_lojloj | 2010-07-08 10:11 | |
![]() | www.meadjohnson.se/F...10 771.pdf. skall det vara. | |
| bj-olle | 2010-07-08 10:13 | |
![]() | skippa getmjölken, för det är inte alls särskilt gott. köpte en liter i london, men insåg snart att om det står "jo, det är faktiskt gott" på paketet så är det förmodligen ett varningstecken. | |
| dreamon | 2010-07-08 10:56 | |
![]() | Har läkare konstaterat det hela att det verkligen är komjölk barnet ej tål, så testar man inte igen förrän barnet är 3 år vanligen, Innan det så har det inte växt bort tyvärr, att hålla på och testa för ett litet barn utgör endast att barnet troligen har intolleransen hela livet. För det är trots allt ingen allergi utan en intollernans, det är inte tarmen so ej kan bryta ned sojaproteinet som finns i bla mjölk. Komjölksallergi och sojaintollerans brukar höra ihop. Nu bör få en remiss till en dietist för man får använda speciella produkter ifrån apoteket när det gäller så små barn. Som komjölksintollerant/sojap roteinintollerant kan jag ej använda sojamjölk, det är ju sojaprotein i den som man ej tål. Finns en uppsjö saker man måste undvika, så man bör kolla med en dietist som sagt. | |
| Ades | 2010-07-08 11:57 | |
![]() | prövat opastöriserad mjölk? dvs riktig mjölk.. och inte det "vita giftet" som säljs i affärer | |
| bj-olle | 2010-07-08 12:43 | |
![]() | ha ha "det vita giftet" | |
| Kiitos1 - Ej medlem längre | 2010-07-11 12:27 | |
![]() | Är själv komjölksallergiker. Det bästa alternativet är att använda produkter som är gjort på sojamjölk. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-11 12:42 | |
![]() | Hur yttrar sig det på unga barn? | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-07-14 08:10 | |
![]() | Ja en läkare har konstaterat att det är komjölksallergi och ett nytt test kommer göras i oktober då min dotter är ca 8 månader! Och dom flesta har växt ifrån det vid 1 års ålder.....hoppas, hoppas, hoppas ;) Min dotter fick kaskadkräkningar så det heter duga! Det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv.....det sprutade metervis åt alla håll och kanter, sen blev hon så förslöad att det inte gick att få kontakt med henne :( Det blev akuten! Det kan även yttra sig i form av eksem! | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-07-14 08:21 | |
![]() | Vad äter man om man är 4 månader som innehåller komjölk? För man måste väl äta det man är allergisk emot för att det ska visa sig, antar jag? | |
| Tessa00 | 2010-07-14 08:22 | |
![]() | Jag har 2 barn som har haft mjölkallergi och det är nog väldigt optimistiskt att tro att det växer bort vid 1 års ålder... Men man ska aldrig säga aldrig, det är bara att hålla tummarna. Det viktiga är att säkerställa att barnet får i sig kalcium och eftersom ditt barn är så litet antar jag att du har fått någon mjölkersättning som du kan hämta ut på apoteket? Nutramigen el Prosobee är det vanligaste skulle jag tro. Kaskadkräkningarna känner jag igen, min dotter som är för tidigt född, föddes i princip med allergin och vilka kräkningar som kunde komma ur den lilla kroppen, helt makalöst. | |
| Tessa00 | 2010-07-14 08:24 | |
![]() | Gottmix, babyn får ju antingen modersmjölk eller ersättning, båda innehåller mjölk (ja om mamman inte utesluter det då). | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-07-14 08:40 | |
![]() | Ja, just det.. tänkte inte på att ersättning används så tidigt! :) | |