Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 112

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lookie2010-07-08 15:03
Antal inlägg: 67

sann historia med ironi
i min ungdom började jag i sjukvården.En dag sa de att jag skulle gå till piva,jag stod frågande och tvekande kvar och fattade inget.Då började alla skratta.Det finns ju miva=medicinsk intensivvård,Kiva=kirurgi sk intensivvård,Thiva=thorax Intensivvård,,men piva,ja då sa det att det var patologens intensivvård,och det finns ju inte,man är ju död om man ligger på patologen.Det var ej kul som nittonåring men idag kan man skratta åt det.

bj-olle2010-07-08 15:08
Antal inlägg: 3350

jag hörde att på musikhögskolan i malmö så var caféet liksom delat i två av bardisken. av tradition så satt musiklärarstudenterna på ena sidan, och musikerstudenterna på andra. "sweet holy moses vilket otroligt töntig prestige-grej" tänkte jag. sen kom jag dit och såg att det var sant. ironin var att ingen gillade det, men det bara blev så. eller ja ironi och ironi, men jag kom att tänka på den historien

Viktor_M - Ej medlem längre2010-07-08 15:14
Antal inlägg: 1637

bj-olle,

Det är ju så. På folkis t.ex. går det ibland att glömma hierarkin men på musikhögskolor och konservatorier så blir det alltid såna där grejer. Pluggar du i Malmö eller har du pluggat?

lookie.

Haha, det var rätt kul, men snacka om fack-humor!

bj-olle2010-07-08 15:19

nä jag var bara där och sökte. men jag kan säga att varken i stockholm eller göteborg är det så. eller nån annan musikhögskola jag varit på för den delen. störtlöjligt. men jag ar lite polare som pluggar och har pluggat där, och de sa att i början försöker man göra revolt, men efter ett tag sitter man ju ändå hellre med sina polare och... tja...

pffft....

lookie2010-07-08 15:38

Kul med sanna historier.Nej jag pluggar ej mer,,är ju upp i åren.Men vem vet.

lookie2010-07-08 15:45

Viktor det var till dig förra inlägget.bj-olle.Många ställen har så konstiga regler,var med min mor på Bingo en gång i Eslöv.Var där halvtimmen före dess början och vi tog ett bord,satte oss och lade ut våra brickor.Det fanns inget namn eller bokningspapper på det.Plötsligt så kommer en gammal man o kvinna och börjar skälla på oss,det var minsann deras bord för de hade alltid suttit där.De som höll i Bingon kom till undsättning,men min mor och jag tyckte att det kan väl kvitta var man sitter så vi flyttade på oss.Sen vann mor 1000 spänn och jag 200,och du kan tro det där paret stirrade surt på oss.

Fröken Sol2010-07-08 16:20
Antal inlägg: 84

Bland mina första sommarjobb var ett kontorsarbete, där det framför allt gällde att sortera en fruktansvärt massa papper i högar, buntar och arkiv - vansinnigt trist, men man stod ut tack vare roliga jobbarkompisar och go stämning.
När första veckan var gången sa en av de ordinarie att på fredagarna tar vi hem och tvättar fingertutorna - papperen blir så svarta och solkiga om vi inte gör det en gång i veckan.
Ärligt, jag tyckte det var märkligt, men jag sa inget, tog med mig tutorna hem, men hade nog inte för avsikt att tvätta dem, kanske.
På söndag kväll kom jag på det där med tutorna igen, tog upp dem och tittade på dem - de var inte alltför granna, så jag tänkte att va katten....
När jag kom på måndag var jag inte den enda av vikarierna som hade gått på grejen...med alldeles röda och rena fingertutor fortsatte vi vårt sorterande.
Men det blev bara en gång :-)

lookie2010-07-08 16:23

Snack om att bli grundlurad fröken sol.

Fröken Sol2010-07-08 16:28
Antal inlägg: 84

Ja, en aning...lookie, men det bjöd jag på.
Ett antal veckor senare, när några gröngölingar hade anlänt, så skulle jag försöka mig på samma grej, men det gick inte, jag kunde inte hålla masken när jag skulle presntera det hela, utan började skratta mitt i instruktionerna, och då var det kört...

lookie2010-07-08 16:44

kan vara svårt att hålla masken.

tydal2010-07-08 16:49
Antal inlägg: 548

En ny tågvärd fick för första gången komma in i förarhytten och tittade förundrat på när lokföraren körde och imponerades av alla knappar och spakar.

"Var tutar man?", frågade hon föraren. Föraren, som är ganska skämtsam av sig svarade:

"Det sitter en sensor i taket, så man klappar bara med händerna."

"Nä, du skojar", sa tågvärden skeptiskt.

"Inte alls, prova får du se!", svarade föraren.

"Hur då, bara klappa med händerna?"

"Ja, sträck upp dem mot taket och klappa två gånger."

Tågvärden gjorde som han sagt, men inget hände.

"Du får ta i lite mer", sa föraren och hon klappade hårdare och då tutade tåget! Hon provade igen och tåget tutade igen. Så nu visste hon hur man gjorde för att få tåget att tuta... Eller?

I själva verket är det en knapp på golvet man trycker på med foten, så hon såg ju aldrig att det var föraren som tutade.

nailil2010-07-08 16:55
Antal inlägg: 153

Min dotter och jag var i Kina i maj. Hemkomna på hotellrummet efter en lång och varm shoppingrunda satte vi oss mitt emot varandra på varsin säng.
Jag pillade av mig skorna, tittade upp på dottern och frågade: Känner du om det luktar något?
Hon stirrade storögt på mig och frågade: Har du fisit??
Att jag fick ett välgörande gapskratt behöver jag väl inte säga?

Viktor_M - Ej medlem längre2010-07-08 16:57

bj-olle,

Ja, visst är det löjligt. Fast jag som pluggar klassiskt har ganska lätt att smälta det hierarkiska systemet. Du är mer afro-inriktad va?
Vi klassisker brukar ju vara lite mer stela och konservativa. Nej skämt åsido ^^

Drejo2010-07-08 17:17
Antal inlägg: 134

Inget inlägg i den här tråden handlar på något sätt om ironi.

Vilken ironi! :-)

Lillstölla2010-07-08 20:22
Antal inlägg: 23831

Min pappa jobbade förr i tiden som snickare och var ju alltid skoj när det kom lärlingar och de fick skoja lite med dom.

Blev ivägskickade att hämta en synvinkel eller ett ögonmått. Men de gick överlag bara på det en gång och alla fick sig ett gott skratt!

bitteb2010-07-08 21:58
Antal inlägg: 433

Var å handlade med en utflugen son härom dan, han handlade en hel del varor, som han packade ner i sina 2 kassar .Jag hade ju bara köpt några få saker(trodde jag) Tog därför ingen kasse(tänkte på alla påsar som fyllde lådan därhemma) Nä...jag försökte verkligen få ner alla grejerna i en sån där liten tunn plastpåse istället.Pusslade o vred o vände för att få ner allt i en . men fick allt ge mig in, på en andra liten påse....Sonen stod o tittade på mina ihärdiga försök. Till slut så sa han lite ironiskt: Du mamma, jag har faktiskt råd att köpa dig en kasse om du vill....

Lillstölla2010-07-08 22:00
Antal inlägg: 23831

Haha Bitteb, den var bra

Sonen 1 Mamma 0

bitteb2010-07-08 22:01
Antal inlägg: 433

Ja han trodde faktiskt att jag inte hade råd..ha ha

bj-olle2010-07-09 13:08

viktor_m, ha ha ha, nej, jag har pluggat det allra über-nördigaste programmet, har alltid sin egna instutition. du kan ju gissa vilket. :)

Viktor_M - Ej medlem längre2010-07-09 15:42

bj-olle: Kammarmusik? ^^

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?