Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 150 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-13 16:57 | |
![]() | Inte klaga? Varför får man inte klaga i Sverige? Det är INTE typiskt svenskt att klaga btw. | |
| nettan23 | 2010-07-13 16:59 | |
![]() | Tycker det är väldigt typiskt svenskt att klaga, men inte att stå för det! | |
| odin - Administratör | 2010-07-13 16:59 | |
![]() | Vi klagar väl hela tiden i Sverige? Så visst får man klaga, men man kan ju göra det på ett snyggt sätt, dvs vara lite konstruktiv. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-13 17:02 | |
![]() | Jag tycker det är mer typiskt att säga "tänk på barnen i afrika" eller dyl. så fort man yttrar något opositivt som t.ex. denna värme som enligt mig är sjukt jobbig. | |
| nettan23 | 2010-07-13 17:04 | |
![]() | Klaga kan man väl göra, men gnälliga personer går fetbort | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-07-13 17:07 | |
![]() | Att säga "tänk på barnen i Afrika" handlar mer om att belägga med skuld än att klaga. Det är fel på vädret, för hett. Klaga kan man, men man bör inte älta det, det är ältandet som gör att folk ledsnar. Jag har en fläkt i ansiktet plus att jag fixat vätskeersättning så jag inte skall dö av hettan. Koka upp 1 liter vatten med 1/2 tsk salt och 6 tsk strösocker, bra om du vill slippa uttorkning och huvudvärk som också kan vara något att klaga på :) | |
| lolacola | 2010-07-13 17:12 | |
![]() | jag är sörmläning och pratar tydligen " gnälligt " så jag kan inte änns säga o nej va tråkigt den glassmak som jag ville ha är slut attans nu får ja ta en annan utan att höra - fan va du gnäller/ klagar hela tiden"! Superfrustrerande! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-13 17:12 | |
![]() | Ja det var det jag menar, att man blir skuldbelagd för att man säger något opositivt. Har varit med om att ha ett köttigt skavsår (som jag sa gjorde ont vilket det gjorde) och sedan få "förklarat" för mig att jag åtminstone har fötter så jag borde inte klaga! -.- | |
| -Nephelia- | 2010-07-13 17:14 | |
![]() | haha källargubben... för mig funkar det med att tänka på hur hemsk vintern var, då blir värmen helt okej. Det är ju faktiskt en massa positivt med sommaren, även om den råkar vara lite het just nu....det finns jordgubbar, naturen blomstrar, inga hala och dåligt plogade vägar mm mm | |
| nettan23 | 2010-07-13 17:18 | |
![]() | Tycker man råkar ut för gnälliga personer mer än "hurtiga" Störigt med folk som ska va så positiva hela tiden Men lika störigt med folk som ska klaga så fort ngt går dem emot! | |
| Syntax-Fe | 2010-07-13 17:24 | |
![]() | Det enklaste är väl att hålla käften helt enkelt. Men då tycker väl folk att man är dryg. :) | |
| Bergarn1 | 2010-07-13 17:28 | |
![]() | Istället för att klaga kan man ju göra något åt det, är det för varmt så flytta upp till norrland :-P | |
| apbur | 2010-07-13 17:29 | |
![]() | Jag har bestämt mig för att inte klaga på värmen. Istället jublar jag när det börjar regna. Det verkar iofs störa folk lika mycket det. Fattar inte vad de ska ha värmen till? | |
| Kirgizistan | 2010-07-13 17:30 | |
![]() | Rent generellt har folk alltid något att beklaga sig över och gör det. Speciellt i Sverige. Du gör det just nu för rätten att klaga, vilket jag finner ganska skrattretande. | |
| apbur | 2010-07-13 17:32 | |
![]() | Klagandet fyller ju en funktion. Lättare att tampas med besvären då. Det är bara missunnsamma människor som säger att folk inte får klaga. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-07-13 17:39 | |
![]() | Kombinera en svensk med ett internetforum, mer gnäll och klagan kan du inte hitta i denna värld. | |
| -Nephelia- | 2010-07-13 17:53 | |
![]() | nettan23: "Klaga kan man väl göra, men gnälliga personer går fetbort" "Men lika störigt med folk som ska klaga så fort ngt går dem emot" lite motsägelsefullt där.... | |
| Kirgizistan | 2010-07-13 18:02 | |
![]() | Att klaga är sedan inget negativt, inte om man gör något åt problemet om så är möjligt. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-07-13 18:24 | |
![]() | Opositivt? Är det samma sak som negativt? Är det här en ordspelssida? Vem vet. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-13 18:38 | |
![]() | Precis, jag tycker man får klaga så länge det inte är om samma sak hela tiden och man inte försöker göra något åt saken. Fast värmen är svår att råda på. Flytta till Norrland eller Lappland har jag starkt funderat på men det funkar inte med mina studier tyvärr. Skavsår går över men jag tänker 'gnälla' över det så länge det gör ont så folk fattar att man har ont och ger en lite kärlek (tänkte skriva empati men det verkar vara ett känsligt ämne)..;) Scarpetta, ja vem vet. Den som (över)lever får se? | |