Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vindsus86 | 2010-07-16 19:06 | |
![]() | Katt skendräktig av p-piller? Hej, Jag började ge p-piller till en av mina katter för cirka tre-fyra veckor sedan eftersom det inte passar att kastrera förrns till hösten. Under de senaste två veckorna har hennes mage blivit större och större (hon var innan väldigt smal, jag har dock läst att katten kan gå upp av p-piller) och nu har jag även märkt att man känner hennes spenar när man klappar henne över magen. Kan det vara skendräktighet? Jag tycker spenarna är ganska ljusa i färgen. Som sagt så kan katten gå upp av p-piller och så, men kan spenarna växa också? Tacksam för svar. | |
| Venatici | 2010-07-16 19:09 | |
![]() | De har väl samma effekt som på människor? Nämligen att lura kroppen att den är gravid. Så jag antar katten får biverkningar därefter - precis som vi människor. Dvs. graviditets/dräktighetssy mtom. | |
| Cosette | 2010-07-16 19:09 | |
![]() | ooops säker på att hon fått i sig alla piller? min katt blev på smällen ändå... rätt många år sen men ändå 6 söta kattungar... | |
| vindsus86 | 2010-07-16 19:26 | |
![]() | Ganska säker på att hon fått i sig dem, men risken finns alltid att hon blivit gravid innan jag började ge henne piller. Jag hade för mig att någon sade att kattens p-piller inte fungerade som människor p-piller utan att de funkade genom att ta bort kattens intresse för reproduktiva aktiviteter, så att säga. Det gör de väl inte för människor? | |
| Venatici | 2010-07-16 19:32 | |
![]() | En biverkan på p-piller kan vara minskad sexlust. Men om det är som du säger handlar det ju om kemisk kastrering... Men jag antar det kan heta p-piller ändå. Uppenbarligen. | |
| Lill-IT | 2010-07-16 19:33 | |
![]() | Är spenarna rosaröda så är din katt dräktig. | |
| vindsus86 | 2010-07-16 19:41 | |
![]() | Venatici 2010-07-16 19:32 Antal inlägg: 845 En biverkan på p-piller kan vara minskad sexlust. Men om det är som du säger handlar det ju om kemisk kastrering... Men jag antar det kan heta p-piller ändå. Uppenbarligen. Det står så på klisterlappen från apoteket som sitter på förpackningen, i alla fall. "Ges till katt som p-piller". Jag tycker spenarna är ljusa. Skendräktighet, då? | |
| Lill-IT | 2010-07-16 19:44 | |
![]() | Jag hade ändå gått och gjort ett ultraljud hos veterinären. | |
| vindsus86 | 2010-07-16 19:54 | |
![]() | Lill-IT 2010-07-16 19:44 Antal inlägg: 9305 Jag hade ändå gått och gjort ett ultraljud hos veterinären. Jag skall avvakta ett tag och se om spenarna blir mörkare, så blir det väl veterinär nästa vecka ifall magen fortsätter svälla. | |
| vindsus86 | 2010-07-16 19:54 | |
![]() | Tack för svaren. :) Om fler har åsikter, skriv gärna. | |
| Venatici | 2010-07-16 19:59 | |
![]() | Dräktighetshormoner. Alltså kan det mycket väl vara biverkningar. Men ultraljud kan ändå vara på sin plats... www.katter.nu/tips10.htm | |
| vemvonhelst | 2010-07-19 22:08 | |
![]() | Vi brukar låta våra katthonor få en kull kattungar innan vi steriliserar dem, de blir så lugna och harmoniska då. Kattungar är ju inte direkt svårsålda nuförtiden--- | |
| vindsus86 | 2010-07-24 05:04 | |
![]() | vemvonhelst 2010-07-19 22:08 Antal inlägg: 262 Vi brukar låta våra katthonor få en kull kattungar innan vi steriliserar dem, de blir så lugna och harmoniska då. Kattungar är ju inte direkt svårsålda nuförtiden--- Nä, men man kan aldrig vara säker på att de hamnar hos någon passande, tyvärr. Eller att jag går med på att sälja dem över huvud taget. :D | |
| vindsus86 | 2010-07-24 05:08 | |
![]() | Sååå... en fråga till alla, i synnerhet kattkunniga... Finns det något i kattmagar som kan rycka till och så så det känns lite som rörelser, annat än just kattungar? Typ, något inre organ eller något som kan skutta omkring lite? Jättedum fråga, jag vet, men... när katten legat på sidan så har jag vid två tillfällen känt hur något knuffat till inifrån. Först förra helgen och så alldeles nyss. Men när katten står upp och man lyfter upp frambenen och känner på magen så är den nästan obefintlig så då verkar det inte som där är några kattungar ändå... Därför undrar jag som sagt om det finns annat som kan uppfattas som kattungerörelser, men som i själva verket är något annat? | |
| vindsus86 | 2010-07-24 05:10 | |
![]() | PS Nej, veterinärsbesök och ultraljud är inget alternativ just nu eftersom jag inte har några pengar. Ja fy vilken oansvarig kattägare jag är, och så vidare. Moving on... | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-07-24 08:15 | |
![]() | Hehe Vindsus.. Det kan väl vara tarmarna som rör sig, precis som på oss människor? Men är hon tjock när hon ligger på sidan, men inte när du håller upp henne i framtassarna? | |
| vindsus86 | 2010-07-24 14:06 | |
![]() | Alltså... jag tycker hon är tjock ibland och ibland inte. Så jag vet inte vad jag skall tro. Plötsligt imorse efter att jag skrev senaste inläggen så stack en stor klump ut på ena sidan av magen, så det kanske är ungar ändå... Eller magmuskler? :) | |
| Bitte - Administratör | 2010-07-24 14:09 | |
![]() | Men kolla upp det,, och har du möjligheten att föda upp X antal kattungar ?? Bitte | |
| maran9 | 2010-07-24 14:36 | |
![]() | Har haft ett antal kattungar, eller snarare mina katthonor har haft :) Jag tycker det låter som att din katt uppvisar alla tecken på att vara gravid. Förmodligen är det bara att gratulera :) Sen -men det är ingen regel- brukar det bli väldigt få, kanske bara en, kattungar första gången. Så blev det för mina. Ganska skönt, jag behöll den allra första kattungen, en charmig kille som kastrerades. Tyvärr lyckades mina honor bli gravida igen, trots p-piller, så det bästa är nog kastrering. | |
| vindsus86 | 2010-07-24 14:42 | |
![]() | maran9 2010-07-24 14:36 Antal inlägg: 18 Har haft ett antal kattungar, eller snarare mina katthonor har haft :) Jag tycker det låter som att din katt uppvisar alla tecken på att vara gravid. Förmodligen är det bara att gratulera :) Sen -men det är ingen regel- brukar det bli väldigt få, kanske bara en, kattungar första gången. Så blev det för mina. Ganska skönt, jag behöll den allra första kattungen, en charmig kille som kastrerades. Tyvärr lyckades mina honor bli gravida igen, trots p-piller, så det bästa är nog kastrering. ------------------------- ------------------------- ------------ Hehe, jag har haft två katthonor tidigare som fått kattungar. Båda fick 5 ungar i sina första kullar. :) Är denna katten gravid så är det dock nog bara en eller två. Ja hon skall kastreras, men pengar jag skall få från försäkringskassan dröjer så jag bestämde mig för att skjuta upp den utgiften eftersom jag ändå hade en förpackning p-piller kvar efter min andra, numera kastrerade, katt. | |