Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 313 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-22 13:11 | |
![]() | Rom! Jag planerar att åka en vecka till Rom i September med min pojkvän. Jag har därmed lite frågor som jag skulle vara tacksam om ni skulle kunna hjälpa mig att besvara! Vilka sevärdheter och platser bör man inte missa? Vart kan man bo billigt? Vilka restauranger är bäst och vilken mat bör man äta? Finns det något flygbolag som reser billigt till Rom? Bra shopping? Övriga tips eller råd? Det hela ska kunna göras på en relativt rimlig budget ;) Tack på förhand! | |
| remvanrijn | 2010-07-22 15:21 | |
![]() | Transavia.com från Köpenhamn Kolla på flygresor.se www.flygresor.se/ Bo : kolla expedia.com, hotels.com eller booking.com Det finns massvis med billigare hotell omkring stationsområdet. Lonely planet om rom, låna den på bibban. Många museum, Vatikanen; fora Romanus, Colosseo, dussintals mysiga torg, katakomberna, kvällspronad längs tiberns kaj. ta mellan Ponte sisto och ponte palatino och nattklubba på ön Isola. Shopping hoppade jag.. Mat; inte billigt, små portioner.. men god! Det mesta kan man nå till fots med centralstationen som utgångsläge. Annars går det 2 metrolinjer eller ta buss 64 ut till Vatikanen. Landar du på Fiumicino kan du ta tåg till centrum 15Euro enkel eller en shuttle buss som tar 16Euro t.o.r den stannar på Piazza Cavour och därefter vid Centralstation. Ha en trevlig vistelse! | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2010-07-22 15:23 | |
![]() | fasen jag trodde den här tråden skulle handla om den underbara drycken rom. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-22 17:01 | |
![]() | Remvanrijn: tack så mycket för bra svar! | |
| LisaLong | 2010-07-22 17:15 | |
![]() | Vill bara tala om för dig att det är VÄLDIGT dyr mat i Rom nuförtiden. Pga den "förbannade" Euron:) | |
| LisaLong | 2010-07-22 17:16 | |
![]() | Det billigaste jag kunde hitta i rom 1 vecka i september är detta www.expedia.se/Hotel...2& amp;pg=0 | |
| LisaLong | 2010-07-22 17:16 | |
![]() | Foton Appia Rome, RM | Område: Colosseum - Forum Romanum Karta The Bed & Breakfast Appia is located in Rome, near Saint John, near metro station and the... Läs mer Information om hotellet: 0200 810 341 Öppettider Totalt pris** från 3 412 kr VISA RUM OCH PRISER Rumstyp mån tis ons tor fre lör sön Totalt pris** Double Room Shared Bathroom 487 kr 487 kr 487 kr 487 kr 487 kr 487 kr 488 kr 3 411,73 kr Boka Triple Room Shared Bathroom 715 kr 715 kr 715 kr 715 kr 715 kr 715 kr 715 kr 5 003,23 kr Boka Quadruple Room Shared Bathroom 810 kr 810 kr 810 kr 810 kr 810 kr 810 kr 810 kr 5 670,33 kr Boka X - det gick inte att bekräfta tillgängligheten på datumet Visa rum Dölj rum | |
| LisaLong | 2010-07-22 17:18 | |
![]() | * Display Price:Euro (EUR)U.S. Dollar (USD)British Pound (GBP) * * Expand Map Street View Click on the red pin on the map below to see a street view of the hostel [Stargate Hostel] [M&J Hostel] [Hostel Des Artistes] [The Yellow] [Pensione Ottaviano Hostel] [Hostel Alessandro Palace & Bar] [Papa Germano] [Sandy Hostel] [Freedom Traveller] [Casa Olmata] [Tiber Hostel and Camping] [Mamma Mia] [Hostel Star Light] [Seven Hills Village S.R.L] [Eurorooms] [Plus Camping I Pini] [Hostel Alessandro Downtown] [Plus Camping Fabulous] [Hostel Andrew] [Hostel Beautiful 2] [Freestyle Hostel] [Hostel Beautiful] [Hostel Roma Inn 2000] [Blue Hostel] [Hostel Eden Rome] [Pop Inn Hostel] [Ciak Hostel] [Youth Station Hostel - Rome -] [Hostel Termini] [Hostel Pink Floyd] [Flaminio Village Bungalow Park] [Carlito's Way] [Lilliput Hostel] [Friends Hostel] [Plus Camping Roma] [Fiesta Terrace Hostel] [Hostel Positano] [Hostel Vacanza] [Two Ducks Hostel] [Legends Hostel] [Alice in Wonderland] [Hostel Happy Days Roma] [Mona Lisa Hostel] [Happy Village & Camping] [Litus Roma Hostel] [Funny Palace Hostel] [Ciao Bella Hostel] [Hotello di Roma] [Country Club Castelfusano] [Living Room Hostel Hotel] [Rome Student House] [Hostel Lella] [Ivanhoe Hostel] [Rome City Hostel] [Real Sporting Village] [Camping Internazionale di Castelfusano] [Orsa Maggiore for Women Only] [Friendship Palace] [Colors] [Hostel Peter Pan] Användningsvillkor Karta Karta Satellit Hybrid Pensione Ottaviano HostelHostel Pensione Ottaviano Hostel Our hostel is the longest running hostel in the city.Excellenly situated in a pleasant, quiet area, just a quick walk from St. Peter's Square. From our hostel there is an excellent view of the Dome... more info » | |
| LisaLong | 2010-07-22 17:18 | |
![]() | Pensione Ottaviano Hostel 228 kr natten | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-22 18:06 | |
![]() | Lisa: misstänkte tyvärr att maten är dyr. Men storstäder i Europa brukar vara smått hutlöst.. Tack för hotelltipsen! Vet du hur det är med sista minuten till Rom? Vi funderade nämligen lite på det. Brukar det finnas bra och billiga alternativ? | |
| Cassano | 2010-07-22 18:15 | |
![]() | Titta på fotboll? www.svenskafans.com/...?i d=100996 Det ska jag i alla fall! | |
| p_warnberg | 2010-07-22 19:19 | |
![]() | Kan rekommendera att bo inne i Rom och inte i en förort. Ni kan nämligen ta er överallt till fots. Ta med en kamera. Njut av atmosfären, husen och folket. Ta en glass eller kaffe. Själv hade jag en liten karta där jag prickade in hur vi gick. Varje dag blev en ny utflykt. Sevärdheter.... Stan är full av det. Allt beror på vad ni är intresserade av. Man bör väl inte missa Colosseum och St Peterskyrkan. Men som sagt...det finns hur mycket som helst. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-22 19:39 | |
![]() | Ja, i stan har vi planerat att bo. Och klart vi ska se Colosseum och Peterskyrkan :) Katakomberna och Spanska trappan vill jag också se. Finns det fler historiska sevärdheter och muséer man inte bör missa? Min pojkvän är något av en sucker för vapen, krig osv, haha :D | |
| Träsmak | 2010-07-22 21:14 | |
![]() | "Mat; inte billigt, små portioner.. men god!" Vart har du varit? De flesta familjerestauranger bortom turiststråken ger rejäla portioner till rimliga priser och dessutom fantastisk mat. Sök besöksplatser och matställen på tripadvisor. Bästa sajten. | |
| LisaLong | 2010-07-22 22:30 | |
![]() | Träsmak bara lite nyfiken på när du var där?:) | |
| LisaLong | 2010-07-22 22:33 | |
![]() | Du kan komma till Rom med Ryan Air för ca 2.300 kr för bägge | |
| remvanrijn | 2010-07-22 22:36 | |
![]() | Träsmak.. nej , på restaurang skall det smaka bättre.. Hmm, jag betalade 900.- t.o.r. Cph / rom i juni.. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-22 23:53 | |
![]() | Remvanrijn: 900 är ett bra pris, vilket bolag åkte du med då? | |
| Träsmak | 2010-07-23 00:55 | |
![]() | Lisa: 2 år sedan | |
| Subutai | 2010-07-23 01:45 | |
![]() | Du ska självklart besöka colosseumet och pantheonen annars är du en ocivilicerad barbard. | |