Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 213

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Anon20080107 - Ej medlem längre2010-07-24 01:52
Antal inlägg: 140

Hur kommer man över någon?
Jag och mitt ex gjorde slut några dagar innan nyår 09-10. Vi gjorde slut gemensamt då det inte varit bra en längre tid. Allt började då han blev av med sitt jobb.

Vi gjorde aldrig något ihop och alla mina förslag nekades i samma stund de lämnat min mun. Inte ens åka och bada gjorde vi.

Nu, cirka ett halvår senare, gör han alla de saker jag ville att vi skulle göra. Med sina vänner. Han har fått jobb igen och blivit den killen jag förälskade mig i. Hans livslust är liksom tillbaka.. och jag blir bara mer och mer sårad i själen av det. Låter kanske jätte elakt men det känns verkligen så.

Jag är inte ett dugg intresserad av andra killar. Försökte ha en "fling" men blev bara äcklad tillslut.

Trodde jag hade kommit över honom, men nu är jag helt förkrossad. Jag vet inte vad det är med mig.. Hur kommer man över någon? På riktigt alltså?

reson - Ej medlem längre2010-07-24 02:00
Antal inlägg: 408

Ta kontakt med killen igen så klart!!!!

bulll2010-07-24 02:01
Antal inlägg: 365

Fan vad jobbigt det låter:-( När jag har blivit ledsen ända in i hjärteroten, så är det tyvärr så att det bara har varit att vänta ut det. Plötsligt en dag så gör det inte lika ont i hjärtat längre. En ny flirt eller dylikt har kunnat snabba på det hela möjligen. Baktala vederbörande inför ens vänner har också kunnat lägga lite balsam på såren.

Kirgizistan2010-07-24 02:04
Antal inlägg: 1188

Det bästa vore att tala ut med honom, i värsta fall slutar det med där du är nu fast med vetskapen om att det faktiskt inte finns något annat att göra än att lämna det bakom sig.

Låter möjligtvis lite hemskt, men enbart genom att utesluta en sådan sak helt och hållet går det att fokusera på annat.

ArgsintEva2010-07-24 02:04
Antal inlägg: 248

fattar inte att man ödslar energi på nåt sånt...
Livet är till för att levas....inte att älta gammalt skit...
Lev NU i morgon kan det vara för sent...
Vet att det låter hårt men men är det slut så är det och då är det bäst att det förblir så...

Anon20080107 - Ej medlem längre2010-07-24 02:05

Jag har redan pratat med honom. Det är definitivt slut. Därför måste jag komma över honom. Vilket går... ptja.. sådär.

Anon20080107 - Ej medlem längre2010-07-24 02:16

ArgsintEva: Jag vet att det är så, och jag försöker. Men jag har alltid hjärnan med mig, och jag kan tyvärr inte välja vad den ska tänka på.

Kirgizistan2010-07-24 02:17

Då låter det mer som om du inte riktigt accepterat situationen och hur man skall gå tillväga för att finna sig i det är så individuellt, men du kan försöka rycka upp dig och inse faktum.

Lämna inte tid åt sådana tankar, och om de kommer får du helt enkelt påminna dig själv om att självömkan är patetiskt och att det enbart stjälper dig.

Kirgizistan2010-07-24 02:19

Försök att se tillbaka till det som inte var bra, för varje bra stund man minns och saknar så brukar det finnas myriader av andra som inte var bra.

Annars skulle det inte tagit slut, inte sant?

Anon20080107 - Ej medlem längre2010-07-24 02:25

Det där var ju pepptalk om något.

Jag är inget offer som ligger hemma i fosterställning och gråter. Klart jag inte har accepterat situationen. Jag gjorde inte slut för att jag inte älskade honom. Hade det varit så, hade det varit en helt annan situation. Slut gjorde vi för att han var tvungen att bena ut sin situation, och jag kände mig otillräcklig och ville ge honom plats.

Så när han väl benade ut sitt liv och jag inte längre var en del av det, så är det väl klart att man inte kan acceptera situationen. Mitt liv är ju samma som innan, för mig har inget ändrats, jag är kvar på samma ruta.

Och nu är jag less på det.

Kirgizistan2010-07-24 02:51

Jag förstår dig, och jag ber om ursäkt om du tog illa upp.
När jag är ledsen över något brukar det hjälpa när jag ser ned på mig själv. Den enes bröd, den andres död.

Oftast brukar man själv veta bäst vad man behöver göra i sådana fall, om man säger så.
För mig verkar du ha åsidosatt dig själv och blivit lite för beroende av honom, vilket inte är konstigt.

Det jag tänker mig kan hjälpa är att du kan försöka utveckla dig själv, lägg tid på dig själv indirekt.
Du kommer förmodligen inte sluta älska honom, men däremot kan du försöka göra honom till en mindre del av dig och ditt medvetna och det gör du lättast genom att helt enkelt inte ha tid att lägga på de tankarna.

Det tar ju tid och ibland pengar att utveckla sig själv (Du har kanske redan funderat på det.) så det är väl inte en lysande idé om man jobbar eller behöver spara, men detta är nog allt jag kan ge dig i form av råd då jag förmodar att du redan talat ut med vänner och andra nära kära om det.

Anon20080107 - Ej medlem längre2010-07-24 03:00

Jag har faktiskt inte pratat med någon om det förrän nu. Jag har inte känt att det finns något att göra åt saken mer än att bara komma över honom. Vilket är mitt problem och ingen annans. Men ikväll kände jag mig otillräcklig.

Vet inte vad jag hoppades på, kanske att nån som varit i samma situation säger att det kommer att ordna sig eller nåt.

Eller att det kanske fanns nån hemlig dryck att koka ihop eller ett piller att svälja.

lubsan2010-07-24 03:01
Antal inlägg: 186

klychigt, men tid läker alla sår. Först tänker man på honom hela tiden, i flera månader. Sen tänker man på honom ganska mycket. Sen minskas det hela tiden och tillslut träffar man någon som får en att undra varför man la ner så himla mycket tid på någon som inte alls var värd den tiden.

Om ett tag kommer du tänka tillbaka på honom och inse att det inte gör ont längre. Du måste bara fylla din tid med saker som gör dig glad, vänner, böcker, kaffe, ja vad som helst. Du måste älta, för att älta är att bearbeta, iallafall enligt mig. Du måste gråta, för att gråta är bearbeta.

Det kommer bli bättre än dag och du kommer ha blivit en starkare människa efter detta. Även om det kanske inte är värt någonting idag.

Viktor_M - Ej medlem längre2010-07-24 03:04
Antal inlägg: 1637

Låt tiden gå bara och låt den läka såren. Sluta hoppas och sluta tro. Och tänk inte så mycket (lättare sagt än gjort, men värt att tänka på) Kanske låter hårt men jag tror det är det vettiga att göra. Det är lika naturligt att må dåligt en period som att må bra. Så stå ut med ångesten för den stannar inte för alltid. Så småningom så inser du hur många toppenkillar det finns som tycker att du också är toppen. ^^

Viktor_M - Ej medlem längre2010-07-24 03:06
Antal inlägg: 1637

lubsan: du tog orden ur munnen på mig. Det du säger är total sanning :)

LisaLong2010-07-24 12:11
Antal inlägg: 2725

tiden läker alla sår

Margana2010-07-24 12:25
Antal inlägg: 826

Släpp honom helt, dvs ha ingen kontakt med honom och bry dig inte om vad han gör nu för tiden. Sen är det som alla andra säger, tiden läker alla sår.

Men för att tiden ska kunna göra det är det viktigt att du släpper honom helt och inser att det inte är honom du ska ha.

Källargubben - Ej medlem längre2010-07-24 12:28
Antal inlägg: 665

Hur gör du ett avslut på det hela? Det är nog bara du som vet svaret på.
Ett avslut krävs för att man skall kunna börja på ny kula.

wildman2010-07-24 12:48
Antal inlägg: 3860

ÄRligt talat tror jag att det inte är fel att tvinga sig till att dejta lite annat folk även om det tar emot. Annars kommer du bara sätta killen på pidestal och ingen annan kommer nå upp till honom. (Vilket naturligtvis inte är sant, för du skönmålar garanterat allt du minns. Människan funkar så. )

Labyrint2010-07-24 12:53
Antal inlägg: 513

Skaffa ett övergångsobjekt. Funkar inte det, byt kön på övergångsobjektet.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?