Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 263 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Marika1987 | 2010-07-26 18:21 | |
![]() | Någon som är bra på datorer? Hjälp! Hej hej! Jag fattade inte hur man skrev ett inlägg på passagen så det får bli här istället! :) Tankade en film för en stund sen och fick en trojan på köpet. Jag hade inte windowsbrandväggen aktiverad men jag har AVG antivirus installerat. Jag aktiverade brandväggen, uppdaterade AVG och scannade datorn efter eventuella hot. AVG hittade och tog bort dessa. Det verkar nu fungera som det ska igen. Men jag undrar, tar AVG bort viruset helt? Kan någon fortfarande ta sig in i min dator och se t.ex dokument och lösenord? Mycket tacksam för svar! MVH Marika | |
| Subutai | 2010-07-26 18:25 | |
![]() | Det kan man aldrig veta säkert efter man blivit infekterad. Vad har du laddat ner för film som du blivit infekterad av? Och du måste köra virusprogrammet för att du ska bli infekterad, det räcker inte med att ha den på datorn. Så om du inte klickade på "Senastefilmer.exe" så är du nog säker. Om du har länken kvar till filmen så kan du skicka mig ett pm så kollar jag upp det åt dig. | |
| Marika1987 | 2010-07-26 18:33 | |
![]() | Subutai: Hm jag har aldrig tänkt på om antivirusprogrammet startar automatiskt. Antagligen var det inte aktiverat. Jag laddade två filmer men gissar att det var denna.. Var på torrentz.com och klickade sedan på den översta länken "direct download". www.torrentz.com/5ab...9e df333e72 Denna länk är säker men när jag klickade på "direct download" slussades jag vidare till en annan sida där något började ladda till 100% på ca fem sek. Sen kunde jag inte använda internet alls längre. Alla hemsidor var blockerade av trojanen eller AVG (?). Tack för hjälpen:) | |
| Subutai | 2010-07-26 18:39 | |
![]() | Valde du "öppna" Eller "Spara som" när du fick fram valdialogen vid nedladdningen? Om det är det senare är du nog säker. Hursomhelst verkade ditt antivirus fånga upp det. Jag tror nog du är säker. | |
| Marika1987 | 2010-07-26 18:42 | |
![]() | Jag fick ingen valmöjlighet först, det var nåt som laddade direkt på sidan. När jag sedan skulle tanka filmen valde jag "Öppna" och öppnade den i Bitlord. Ja okej:) Tusen tack! | |