Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 262 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mercedes | 2010-08-05 20:52 | |
![]() | Flygfältet i Paris Ska flyga ensam till Paris och sedan vidare till Nantes. Är bekymrad över hur jag ska hitta rätt eftersom jag har en lätt för att villa bort mej på okända platser. Kan man leta upp nån översikt på nätet över hur terminalerna är placerade på olika flygfält osv. så att man kan studera litet i förväg. På hemvägen ska jag via Amsterdams flygfält och det fasar jag också för. Vet nån om det är lättnavigerat på dom här ställena? | |
| SkySpy_ | 2010-08-05 20:56 | |
![]() | www.exploringmonkey....dg _map.jpg kanske lite hjälp | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-08-05 20:57 | |
![]() | Amsterdam är välorganiserat i alla fall. | |
| Keiward | 2010-08-05 20:59 | |
![]() | Usch, den i Paris är en av de värsta. Sist man var där var det verkligen inte lätt att hitta rätt terminal - krävdes bussturer hit å dit.. | |
| Sten Saxpåse - Ej medlem längre | 2010-08-05 21:03 | |
![]() | Oroa dig inte, flygplatser är hur lätta som helst att hitta i. Stora skyltar överallt, du får info av antingen en informationsdisk eller en skärm vart du ska, sen är det bara följa skyltarna. Dom är på engelska, så det är en fördel om du kan orden för ankommande, avgående och andra ord som har med resor att göra. Dock, om du behöver kolla över flygplatsen ändå så har varje flygplats sin egen hemsida där man ofta kan finna information om uppbyggnad och sånt. | |
| Mattiaz81 | 2010-08-05 21:03 | |
![]() | Låter jobbigt... Ska också till Paris, fast ska ju stanna där iaf. Ska "bara" hitta RER-tåg till hotellet. Å sen komma på rätt flyg hem då :-) | |
| Mercedes | 2010-08-05 21:07 | |
![]() | Tack så mycket, fått mycket hjälp av er redan! Att anlita Betapet när man har frågor är alltid lika givande! | |
| raringen | 2010-08-05 21:12 | |
![]() | Här kan du ladda ner mer detaljerade kartor om du ska till Charles de Gaulle (inte Orly?) Du ska ju förmodligen byta från utrikes- till inrikes terminal men det går nog bra. Hoppas du har gott om tid för bytet. Lycka till! | |
| Mercedes | 2010-08-05 21:15 | |
![]() | Ja, jag ska till Charles de Gaulle och har drygt 2 h tid att söka på. | |
| dalapower | 2010-08-05 21:20 | |
![]() | Charles de Gaulle kan vara lite stort;-) tre olika terminaler och buss mellan alla,men frassarna var sjukt hjälpsamma när vi var där med dottern 6 månader,Schipol (Amsterdam) är STORT,men mycket bra skyltat,god öl har de med!! | |
| dalapower | 2010-08-05 21:21 | |
![]() | Räkna med att bagaget "försvinner" i Paris..de är välkända för att "tappa" bort bagage,men det brukar dyka upp efter ett tag. | |
| onobond | 2010-08-05 21:30 | |
![]() | CDG i Paris är elegant, svårnavigerat och otroligt dysfunktionellt. En av terminalernas eleganta bågformade tak störtade häromåret. Kommer du från Sverige och åker utom Europa, kan det vara lite snärjigt, men du hinner, baggage checkat genomgående kanske fastnar, så ta med två omgångar ombyte (underkläder/tröja motsv/strumpor) AMS en av Europas mest lättnavigerade storflygplatser, väl skyltat, bereder dig inga problem - Europar närmaste konkurrent till SIN (Changi, Singapore) -i mitt tycke världsledande... ! | |
| onobond | 2010-08-05 21:31 | |
![]() | *Europas, inte-r* | |
| kolbjörn | 2010-08-05 21:38 | |
![]() | Det är bara att fråga. Flygvärdinnor och andra har inget emot att rita dig en liten karta. Kolla på kartan och bestäm dig för att lita på dig själv och kartan. Gå, bara gå. | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-05 22:34 | |
![]() | Charles de Gaulle flygplats ä ett jävla ställe att hitta på. Troligen den mest irrationellt organiserade flygplatsen i västvärlden. Tyvärr jättelätt att gå fel. Fråga (på franska försstås) om vägen! | |
| remvanrijn | 2010-08-05 22:39 | |
![]() | Amsterdam Schiphol borde vara en piece of the cake för dig. Allt i 1 byggnad och tydlig skyltning på megastora gula tavlor var terminalerna är ( A -H ) tror jag. Även gångavstånd i minuter är angivna ifall det skulle ligga långt ut ! Ta det med ro och en trevlig resa | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-05 22:44 | |
![]() | åh flygplats! *lycka* | |
| lala lynn - Ej medlem längre | 2010-08-05 23:44 | |
![]() | Charles de Gaulle - jag tror den tråkigaste och grårågrå flygplats jag varit på. Var ute i god tid är det bästa tipset. Där finns många vänliga som kan hjälpa dig! | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-06 00:26 | |
![]() | Rena mardrömmen att lämna tillbaka hyrbilen på CDG. Ett virr-varr av motorvägar runt flygplasen med minimalt med skyltning. Tur man hade knappat hyrbilsparkeringen på GPS. Sen förskte de j-a fransmännen debitera för ett extra dygn på hyrbilen trots att jag lämnade in bilen i god tid för hyrtiden utgång. | |
| Mercedes | 2010-08-06 08:23 | |
![]() | Åker från Arlanda och anländer till CDG till terminal 2F. Planet till Nantes avgår från terminal 2D. På kartan verkar dom ligga efter varandra. Läste på en sida att man inte behövde bry sej om bussar utan kan promenera en raksträcka som tar 5 min, på ett annat ställe läste jag att det tar ca 15 min att promenera. Det verkar ju väldigt enkelt rent teoretiskt. Är det nån här som tagit samma rutt? | |