Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 250 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 90125 | 2010-08-11 20:42 | |
![]() | Trött på frånkopplat Internet! Telias eller min dators fel? Det är inte sällan jag sitter mitt inne i en betapetmatch och mitt trådlösa bredbandstelefoni kopplar ifrån. Är det fler av er som har Telia som är drabbade av samma sak? Kanske dags att byta bredbandsbolag i så fall.. Idag låg det nere jag vet inte hur länge. Jag kom i alla fall aldrig tillbaka in i matchen som jag ledde relativt stort med men slutligen fick en massa minuspoäng för istället. Grrr för detta dagens I-landsproblem! | |
| Pocaloca | 2010-08-11 20:48 | |
![]() | jag har inte trådlöst....men har lite strul...och telia | |
| mrperfect | 2010-08-11 20:58 | |
![]() | Jag hade en svart bredbandsdongle förut från Telia, sen jag bytte till en nyare version så har det gått mycket bättre. vet inte om det kan vara förklaringen eller att helt enkelt 3G uppkopplingarna har blivit bättre och fått bättre täckning. | |
| 90125 | 2010-08-11 20:59 | |
![]() | Okaajj! Är det nån som har Telia och inte upplever det här problemet kan ju också frågas? Eller har ett annat bredbandsbolag som krånglar? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-11 20:59 | |
![]() | säkert telias fel | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-08-11 21:03 | |
![]() | Har Telia o sällan problem, om jag inte samtidigt använder datorn till nerladdning, lyssna på radio/CD eller är om jag är på väg att använda upp månadens "kvota". | |
| 90125 | 2010-08-11 21:05 | |
![]() | Jag hade på Spotify, men sådana grejer ska ju ett bredband klara tycker man! | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-08-11 21:07 | |
![]() | Tydligen inte, tror det kan vara det faktiskt. | |
| slånbär | 2010-08-11 22:06 | |
![]() | Har com hem och det är helt värdelöst. Uppkopplingen bryts ett par gånger varje dag ibland mer och dom kan inte hitta något fel. Har strulat ett år nu och det blir inte bra. Jag har "tre hål i väggen" och det är ju så skönt att slippa att ha det via telejacket med alla sladdar och skit upp i övervåningen men nu får jag snart ge upp. Alla mina avbrutna matcher beror på detta. | |
| Tess 08 | 2010-08-11 22:32 | |
![]() | Vi har telia bredband och trådlöst internet. Min laptop sitter nu konstant fast i en sladd eftersom det trådlösa inte funkar... Slutade funka över natten typ. Datorkunniga anser att det är min dator det är fel på, men sonens anslutning är också lite si och så... Nätverkskort eller router-trubbel?? (nu har även NÅGON halvöppnat min laptop för att "laga" så nu är strömsladden glapp och halvt värdelös....) | |
| Ztoya | 2010-08-11 22:33 | |
![]() | Har Telia, eftersom det är den enda operatören som har täckning där jag bor. Det verkar som att man helt enkelt får räkna med krångel och avbrutna matcher när man har den typen av uppkoppling. Men jag märker också att det påverkas av vad för dator jag har. Det blir färre nedkopplingar om den är ny. | |
| fatclown | 2010-08-11 22:57 | |
![]() | har både vanligt telia bredband (adsl) och mobilt bredband och det vanliga har varit fläckfritt sen jag skaffade det (förutom när modemet dog men det tycker jag ej är deras fel) men det mobila hoppar lite när jag använder den gamla donglen men funkar bra med den nya. | |
| Träsmak | 2010-08-11 23:10 | |
![]() | Man ska inte ha trådlös router. Då krånglar det ofta. Fast det är beroende på datorn. Min nya mac har inte samma problem som min förra PC. Ha ha, äpplet äger fett!!! Ett tips för er som har trådlös-router-problem e ju att ladda ner nåt från internet samtidigt som man spelar. Då håller man ju portarna öppna hela tiden så att det signalerna mellan datorn och routern bryts. | |
| 90125 | 2010-08-11 23:11 | |
![]() | Har en bärbar dator från 2005 så det påverkar nog det hela. Drar jag ur sladden för att byta rum så kopplar Internet ut på några minuter så sladden måste hela tiden vara i. Så var det inte för ett halvår sen. | |
| 90125 | 2010-08-11 23:12 | |
![]() | bra tips Träsmak! | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-08-11 23:14 | |
![]() | Har trådlös o det är just andra nedladdningar som sabbar. Det blir tvärstopp efter att ha vart segt ett tag. Funkar inte hos mig alls. | |