Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 286 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sampa22 | 2010-08-16 11:21 | |
![]() | Mördarsniglar! Har hört att kaffesump ska vara bra mot mördarsniglar. Kan det stämma? Mina grannar har massor med sniglar, men jag inte har en enda. Jag har en espressomaskin som jag kastar ut sumpen ifrån på gräsmattan. (Har hört att det ska ge bra näring till gräsmattan) Så jag undrar om det är kaffesumpen som skrämmer bort mördarsniglarna? Eller gillar de bara inte min trädgård? | |
| lenty - Ej medlem längre | 2010-08-16 11:24 | |
![]() | kan vara så som du skriver. | |
| Samliv | 2010-08-16 11:25 | |
![]() | www.alltomtradgard.s...lg ift-etc/ | |
| Samliv | 2010-08-16 11:26 | |
![]() | kaffetest Läste här på forumet för en tid sedan att kaffe(sump); testades. Är det nåt jag har mycket av så är det just det. Så ut med kaffe i 1 rabatt, har strött 2 gånger och hittills har jag INTE haft några sniglar/sett några där. I de andra rabatterna så finns de, nu bara stora, de små verkar inte ha klarat torkan, de stora ser också en aning skrumpna ut så de mår väl inte så bra de heller. Ser också att i kafferabatten har mina rudbeckior vuxit till sig och har knopp igen. Mycket annat har tagit sig, några aklejor har snart blommat i över 1 månad! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-16 11:30 | |
![]() | Stämmer bra det med kaffesumpen, sniglarna tycker inte om det så att strö ut sin kaffesump runt trädgård och rabatter är nog det smidigaste man kan göra. Har man dessutom barn eller husdjur så behöver man inte oroa sig över att dom får i sig nåt gift. Har en väninna vars föräldrar kör stenhårt med kaffesump, dom har nästintill inga sniglar i sin trädgård men deras granne har desto fler... ;) | |
| Subutai | 2010-08-16 13:07 | |
![]() | Min lärare sa att sniglar älskar öl, och således grävde han ner ölburkar i trädgården. När sniglarna kände lukten kryper de ner i ölbrurkarna och dör. | |
| Pocaloca | 2010-08-16 13:09 | |
![]() | japps....kaffesump! | |
| AlltidAttack | 2010-08-16 13:37 | |
![]() | öl är mycket effektivt. Hade massor med sniglar och så fort jag ställde ut burken så började de vallfärda i långa led. Tömde burken varje morgon på ca 100 sniglar/natt och det var gaanska vidrigt må jag säga. Men sniglarna kom ju från skogen så vi blev ju aldrig av med dem. Då kom vi på idén med att strö ut grovsalt utmed hela trädgårdsgränsen så vi köpte flera 25kg säckar. Går bra med både tösalt och grovsalt. Krävs att man öser på lite annars regnar det bort. Sedan körde vi samma process med ölen och sedan har vi inte haft något problem....Mer än att grannarna har börjat gnälla. ;) | |
| Savi | 2010-08-19 10:05 | |
![]() | Jag är ute om kvällarna & häller vanligt salt på mina mördarsniglar,så smälter de ihop & det blir bara en slemklump kvar. | |
| ANDERStG | 2010-08-19 10:18 | |
![]() | Savi: Hett vatten låter humanare (eller mer snigelvänligt). | |
| onobond | 2010-08-20 21:37 | |
![]() | För mycket öl i trädgården, lockar fler än mördarsniglar | |
| ritvi | 2010-08-20 21:51 | |
![]() | jag hugger dom itu med trädgårdsspaden och samlar liken, öser på salt och kastar allt i dikesgrenen..! | |
| mrperfect | 2010-08-20 21:55 | |
![]() | Jag har inte testat det ännu, men kommentarer runtom på Internet visar att det verkar fungera, jag tackar för tipset :) | |
| auranita | 2010-08-20 22:11 | |
![]() | Det effektivaste sättet att slippa mördarsniglar är att skaffa spanska myskankor, mördarsniglarnas enda naturliga fiende. Förutom att myskankorna äter upp alla mördarsniglar, så håller de diverse ogräs (t.ex.) maskrosor borta, de lägger jättefina ägg (perfekta till bakning), och de är renliga, lågmälda och sociala. Om ankorna mot förmodan skulle missa någon snigel, så kan man sätta sniglarna i en burk med tallsåpa. | |