Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bommarna | 2010-08-17 16:04 | |
![]() | Meningslösa tävlingar? Vad tycker ni om dessa meningslösa tävlingar där människor för att vinna utsätter sitt liv för fara eller t.o.m dör. Två exempel på det är bastutävlingen i Finland där en dog och en skadades och nu senast Midnattsloppet i Stockholm där två dog. | |
| bj-olle | 2010-08-17 16:07 | |
![]() | min brorsa sprang midnattsloppet. jättetrevligt sa han, och man fick en fin och bra tröja. synd att det bara fokuseras på det dåliga. om två av tusentals inte har vett att avbryta är det ju synd att kalla hela arrangemenget för folkhälsa meningslöst. schwung!!!! | |
| bj-olle | 2010-08-17 16:08 | |
![]() | jag tycker bastu-vm är en jättekul idé. lite som sm i disk och sms och sånt. | |
| bj-olle | 2010-08-17 16:08 | |
![]() | och förresten anser jag att kartago bör försöras. | |
| Megaherz | 2010-08-17 16:09 | |
![]() | Vad finns det för mening i någon tävling? Fotboll tex är väl egentligen helt meningslöst, och hur många fotbollsspelare är det inte som säckat ihop och dött under träning? | |
| wildman | 2010-08-17 16:10 | |
![]() | Tja, nu tycker jag inte att just dom två tävlingarna är riktigt jämförbara. Det är snarare som att jämföra bastu-vm med en tävling där man ska springa tills den sista står på benen efter att alla andra har stupat ;-) | |
| bj-olle | 2010-08-17 16:11 | |
![]() | att spela klassisk musik kan vara farligt. det var en som dog i fiol... | |
| Megaherz | 2010-08-17 16:16 | |
![]() | Amerikanska äta-så-mycket-paj/korv/bu rgare som möjligt är också dumt. Antingen sätter man i halsen och dör direkt eller så blir man fet och dör långsamt | |
| bj-olle | 2010-08-17 16:19 | |
![]() | sänka skatten för pensionärer-tävlingen verkar ju rikta sig till en åldersgrupp i riskzonen för död. | |
| Tinna | 2010-08-17 17:15 | |
![]() | bj-olle 2010-08-17 16:11: “att spela klassisk musik kan vara farligt. det var en som dog i fiol...” *fniss* | |
| Mr Mabini | 2010-08-17 17:55 | |
![]() | Vissa människor gör precis allt för tillräckligt mycket pengar. Graham greene`s dr fischers bombparty har blivit verklighet. Och precis som i boken är det den som erbjuder dessa pengar som är sjuk i huvudet. | |
| Palini | 2010-08-17 18:39 | |
![]() | Ja, det är sjukt mycket pengar i bastu-VM och Midnattsloppet...=) Man måste ju vara mer än lovligt dum om man inte inser riskerna med att sitta och pressa sig till max i en kokhet bastu, men Midnattsloppet och liknande löptävlingar har nog förmodligen räddat mer liv (och mer hälsa) än vad det har tagit. | |
| Guldplate | 2010-08-18 10:53 | |
![]() | Megaherz: Vill rätta dig lite. Man behöver inte bli fet bara för att man tävlar i ätartävlingar. Här har du en lista på de 10 högst rankade ätar-personerna i världen. weirdnews.about.com/...nI FOCE.htm Kollar du in bilderna så är ingen av dom någon överdrivet fet person. Vissa av dom är väldigt vältränade. I en dokumentär om just ätartävlingar så var det en kille som var så där typiskt fet som man kan förknippa med dessa tävlingar som sa att han var betydligt friskare och mådde bättre när han blev proffs i att äta. De äter nämligen väldigt sunt mellan tävlingarna och många laddar med att äta mängder av kål innan en tävling. Det får magsäcken att töja ut sig utan att de får i sig mängder av kalorier. Finns någon skön charm i att någon som kan livnär sig på att slänga i sig 66 varmkorvar med bröd på 12 min kan vara mer vältränad en dess kritiker för osunt leverne. =) | |
| Megaherz | 2010-08-18 11:40 | |
![]() | Guldplate: Jag menade inte att man måste bli fet för att tävla - men det finns en risk. Man måste inte dö för att man deltar i bastu-vm - men det finns en risk. :) | |
| Tess 08 | 2010-08-18 11:45 | |
![]() | bj-olle- :) tihi, tihi... Jag håller med om att egentligen alla sporter är rätt meningslösa... Förstår dock inte farligheten i själva Midnattsloppet, men jag är inte insatt i det heller. Jag menar- De flesta sunda människor inser att det kan finnas en risk med att basta i en tok-varm bastu och dessutom sketa-länge.. | |
| mrperfect | 2010-08-18 11:52 | |
![]() | bj-olle ta´t piano nu va :) idiottävlingar gillar jag inte, det gäller dessutom att vara förberedd då man tävlar i riktig idrott, att springa ett maraton utan att vara tränad för det är idiotiskt, eller Wasaloppet.... | |
| Guldplate | 2010-08-18 12:00 | |
![]() | mrperfect: Vad räknas som idiottävlingar? Jag kan älska udda typer av sporter. Vissa kan se dom som idiotiska men faktum är att blir dom bara tillräckligt stora så försvinner stämpeln av idioti till att bli seriös istället. Släggkastning, Pingis, Bob, Konståkning, Golf m.fl. sporter ansågs knappast som något seriöst från början. Dom är nu med i OS (för golfen är väl på väg in där nu?) Själv har jag tävlat i frisbeegolf. Vad kan anses seriöst med att slänga en plastskiva i korgar försedda med metallkedjor? Ändå så tillbringar dom bästa fler dagar i veckan åt att stå och nöta kast från olika distanser. | |
| Megaherz | 2010-08-18 12:00 | |
![]() | Tror faktiskt att bastu-gubbarna förbereder sig med :) | |
| Guldplate | 2010-08-18 12:05 | |
![]() | Megaherz: Jag förstod att du inte menade att man måste bli fet för att man är med i ätartävlingar. Fast rent grammatiskt sett så skrev du ju att man antingen har att välja på att dö genom att sätta i fel strupe eller genom att man blir fet och dör långsamt! =) | |
| Megaherz | 2010-08-18 12:38 | |
![]() | Naja, bott två år utomlands, min svenska är inte som den brukar ;) MrPerfect - jag skulle nog döma marathon till idiottävling nummer ett, så ligger väl från person till person att tycka något är riktigt. Jag tvivlar inte på att bastu-gubbarna anser att de utför en riktig sport. Var förövrigt i ett äventyrsbad häromdagen (med 16 olika vattenrutschkanor, bland annat den längsta i europa), stod varningsskyltar att man inte ska rutscha för mkt - musklerna tar stryk. Till sist stod det även "Vattenrutschkanor är sportanläggningar" | |