Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade35
Mobilspel
Pågående19 236

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Palavra2010-08-20 00:08
Antal inlägg: 24

Vad heter filmen?
Några bekanta till mig har vid flera tillfällen uttryckt sin frustration över att inte komma ihåg titeln på en gammal lustig film som de sett och gärna skulle vilja se igen. Detta är vad jag kommer ihåg av deras beskrivning:

- filmen är svart/vit och tämligen gammal
- den utspelar sig i något sydeuropeiskt land. Kanske Italien.
- -en medelålders man som arbetat på samma arbetsplats under många år får plötsligt sparken utan förvarning. Han får då en klocka som visar sig vara sönder. Eftersom arbetet var hans enda mening i livet bestämmer han sig för att begå självmord. Han misslyckas dock varje gång och bestämmer sig för att ta hjälp av den lokala maffian. Han räcker över ett foto av sig själv, sin egen adress samt en stor bunt pengar till maffiabossen och säger att mannen på bilden ska mördas.
När detta är gjort går han till en bar där han träffar en dam och blir förälskad för första gången. Han känner genast att hans liv fått en ny innebörd och ångrar således mötet hos maffian en stund tidigare....

Känner någon till filmens titel?

Mvh,

Palavra

silindhraka - Ej medlem längre2010-08-20 00:40
Antal inlägg: 4

I Hired a Contract Killer av Aki Kaurismäki. Inte svartvit dock, men rätt story.

silindhraka - Ej medlem längre2010-08-20 00:41

Den är förövrigt grym! Joe Strummer spelar live i en scen!

Emollas2010-08-20 00:51
Antal inlägg: 1082

det kanske är rätt film det är bara att dem har gjort om den i färg

silindhraka - Ej medlem längre2010-08-20 01:01

Förvisso, men jag hittar inte nån sån information på imdb.com. Men det är en gammal historia av Jules Verne tydligen, så kanske...

Bitte - Administratör2010-08-20 07:31
Antal inlägg: 24219

www.betapet.se/forum...am p;page=0

Bara en av många trådar med samma fråga dvs om vilken film/ vad heter filmen

Bitte

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?