Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade67
Mobilspel
Pågående21 614

Forumkategorier

Användare Inlägg  
smurvlan2006-06-14 11:00
Antal inlägg: 840

Badkläder!!
Om jag nu inte är ensam här med att vara överviktig så undrar jag :

Du som är överviktig, kanske tjock, Vad badar du i om somrarna???

Lite förslag vore skoj, börjar bli bättre på att visa mig men har inte nått ända fram än!
 
weroger2006-06-14 11:04
Antal inlägg: 137

Jag vågar bara bada vid vår sommarstuga där vi har egen badbrygga och får vara ifred och då blir det baddräkt.

Men på allmän plats så sitter jag påklädd på stranden och tittar på :/

Kan du inte ha sån där baddräkt med lite längre ben på då, typ boxer? Det döljer ju lite... Fast det beror ju på vilka kroppsdelar man vill dölja...

Har sett en del som badar i linne och shorts!

Fast egentligen; varför ska vi inte kunna visa oss i baddräkt som alla andra?
 
smurvlan2006-06-14 11:15
Antal inlägg: 840

Jag håller med dig helt o hållet! Men det är ju vi själva som sätter begränsningarna. Men det är inte så himla lätt när man blitt mobbad och fått det inpräntat att jag som stor är mindre värd osv.

Jag har nu beställt sånt där badlinne och tajta badshorts typ... från ellos, men jag vet inte hur dom sitter när dom väl kommer på. Går ju alltid att skicka tebax.

Men är det inte så att folk undrar varöfr man badar o solar i stora shorts o en t-shirt??

Jag har fått för mig att dom undrar mer då än om man klär av sig!
 
weroger2006-06-14 11:22
Antal inlägg: 137

Ja visst är det vi själva som begränsar oss! Men med lågt självförtoende så blir det lätt så... Det är så synd att dagens samhälle ser ut som det gör. Alla är inte trådsmala!

Hoppas att badkläderna passar och att du får njuta av många sköna dopp i sommar!
 
smurvlan2006-06-14 11:27
Antal inlägg: 840

Tack så mycket för det... Jag önskar dig detsamma. Försök att svälja den där klumpen ang. att bada bland folk!
Vi får försöka tänka att dom andra inte har tid att kolla på oss =)
 
weroger2006-06-14 11:36
Antal inlägg: 137

Ja man kan ju alltid hoppas :)
 
lelou - Ej medlem längre2006-06-14 13:10
Antal inlägg: 2025

jag tror iofs inte att just dagens samhälle är värre än gårdagens heller. Överviktiga personer har nog alltid haft det jobbigt så sett.
Men rent genrellt så är det en sabla hysteri vad gäller utseende, man ska inte bara vara pinnsmal, man ska till detta ha stora tuttar, fylliga läppar och vackert hår. Blekta tänder och gärna piercad navel.

 
Spyan2006-06-14 13:27
Antal inlägg: 673

jag var lite större förut, men jag har aldrig varit överviktig. dock har jag vantrivts i min kropp, och då hade jag en "tankini" tror jag det heter på sommaren... det är som ett sådant badlinne du nämner, med ett par hotpants till. funkade bra och jag kände mig mer bekväm i det än både bikini och baddräkt.

fast jag tror ändå att du duger som du är, det är oftast en själv som tänker på detdär överflödiga. det gäller bara att inse och våga!

ha en fin sommar=)
 
lelou - Ej medlem längre2006-06-14 14:48
Antal inlägg: 2025

jag ser ut som en groda på min mage efter jag var gravid med bristningar och hemskheter men jag bestämde mig rätt tidigt att skita i det, efter att ha trallat runt i baddräkt första sommaren. Hatar baddräkt, jag vill ju bli brun! antingen får man gömma sig men för vem gömmer man sig egentligen...? låt de titta säger jag :P
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-06-14 16:06
Antal inlägg: 921

En sund utgångspunkt tycker jag är att tänka att ens medmänniskor är fula, elaka och efterblivna. Då behöver man inte skämmas eller gömma sig för någon.
En mental övning här kan vara att hela tiden leta fel och brister hos människor omkring en tills man själv framstår som en riktig liten läckerbit med ett spänstigt intellekt.
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-06-14 16:09
Antal inlägg: 921

för övrigt badar jag själv i moderiktiga shorts från överskottsbolaget.
 
Plink2006-06-14 19:38
Antal inlägg: 296

äh. alla badar ju.
skit i vad andra tycker!
 
nina73 - Ej medlem längre2006-06-14 20:40
Antal inlägg: 2694

Håller med Plink.. men jag förstår dej smurvlan !!!!
 
Scandal - Ej medlem längre2006-06-14 20:56
Antal inlägg: 620

Av nån anledning har jag alltid skitit i min vikt.
 
mamman - Ej medlem längre2006-06-14 20:57
Antal inlägg: 6379

Jag förstår precis och har varit precis likadan själv... Jag hade en baddräkt och under den hade jag en bikiniöverdel (eftersom vissa delar av kroppen verkar hänga mer än andra), men badade helst inte bland folk och när jag inta badade hade jag ett linne eller t-shirt över.... eller shorts.... beroende på.

I fjol hittade jag den första bikiniöverdel som någonsin passat på Lindex (reklam reklam) och köpte då en bikini där. Den använde jag hela förra sommaren och sket i vad folk sa.
Var då tretti år och hade klämt ut tre barn... inga bristningar men en hängmage samt dito bröst. Hade dock gått ner typ 10 kilo innan sommaren och det kanske var därför som jag kände att det var ok att gå runt så...
Nu är den bikinin för liten (säljes!!! DYRT!!) så jag har köpt en ny!
Jag har fortfarande inte en platt mage utan en del bilringar osv... men jag har bikini.

Jag har de senaste åren tänkt: Det är viktigare att mina barn har kul och få bada (med sin mamma) än att vi sitter inne i huset (Trots Montanas rekommendationer). Alltså så badar jag glatt med mina barn och tänker mer på vad dom vill och tycker än någon annan okänd människa!

Välkommen i sommar att se bilringar på Långselebadet och Risön!!!
 
mamman - Ej medlem längre2006-06-14 20:58
Antal inlägg: 6379

Bikinin är inte för liten!! JAG är för liten!! Den är för STOOOOOOR! ;-)
 
levakdörB2006-06-14 21:52
Antal inlägg: 1471

Jag använder ett par puma shorts. Jag skulle inte säga att jag är överviktigt, men att jag ignnorerat gymmet har gjort sitt. Men det smo hållit mig borta från stranden är acne på ryggen och simkunsker(Men de kan jag gladeligen säga att jag har efter besök i simhallen)
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-06-14 22:16
Antal inlägg: 2977

jag använder grymt snygga shorts..

"by the way t montanas meddelande togs bort för att jag kände den olämplig och uppviglande"
 
ulrica_b2006-06-14 22:17
Antal inlägg: 59

Jag tror han var ironisk..
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-06-14 22:18
Antal inlägg: 2977

Jag bryr mig om de andra på stranden därför hoppas jag ej de bryr sig om mig.
Samt gömmer man sig i vattnet ser ju ingen hur rund man är!
 
Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?