Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 346 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hillegnu | 2010-08-25 09:41 | |
![]() | Roliga jobb Satt och funderade på roliga jobb jag haft. kom att tänka på när jag som artonåring arbetade på bageriet San Remo i Västberga. Jag tyckte det var sjukt kul. Det var otroligt många människor med olika ursprung, i olika åldrar osv. Berätta om era ungdomsjobb som varit speciella för er | |
| slånbär | 2010-08-25 09:56 | |
![]() | Jobbade som parkarbetare på Trädgårn i Göteborg i början av åttiotalet och hade ansvaret för alla fåglar och papegojor i dom jättestora burarna inne i palmhuset. Det var jätteroligt att sköta om alla dom olika fåglarna. Vi hade en massa olika sorters papegojor bla tre st fina stora Aror som var riktiga personligheter. Det gällde att behandla dom som dom var vana vid annars blev dom skitsura och en tjurig Ara är inte så rolig att tas med...... | |
| Bitte - Administratör | 2010-08-25 10:04 | |
![]() | www.betapet.se/forum...-0 #1339753 Bitte | |
| Zenital - Ej medlem längre | 2010-08-25 10:25 | |
![]() | Men nu handlade det ju om ungdomsjobb som varit speciella för en, Bitte..... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-25 10:27 | |
![]() | jag var modell på borås textil,på och av med kläder hela dagarna ,det värsta var att bli stucken med nålar när "häxorna"som vi kallade dom,skulle nåla till kläderna så dom skulle sitta bra på bild,gatan vad ont det gjorde ,dom gjorde själ för sina namn,vi hadde jätte kul på rasterna och spånade om en massa saker vad vi ville göra med häxor och nålar osv,ja ja de spånet är preskiberat nu | |
| ger055 | 2010-08-25 10:28 | |
![]() | Jag jobbade som parkarbetare en sommar när jag var 17. Alla gubbar som jobbade där var pensionsmässiga men SÅÅÅÅ roliga och härliga. Det var en riktig kanonsommar, även om det i längden blev trist att klippa gräs. | |
| Mnd | 2010-08-25 10:43 | |
![]() | Sommaren och hösten 2002 jobbade jag på en second hand-butik, det var jätteroligt! Vi sorterade och prismärkte kläder och prylar. Otroligt vad mycket mer intressanta saker man hittar när man jobbar där, än när man går och strosar på fritiden. | |
| reallynx | 2010-08-25 11:13 | |
![]() | Jag jobbade som skogshuggare i min ungdom och det är enda gången i mitt liv jag har varit 100% nöjd med min kropp, jäklar vad sexig den var =) | |
| mrsH | 2010-08-25 11:16 | |
![]() | Sommarjobbade på ett mejeri en gång i tiden. Där fanns en tjej från Jugoslavien (tror jag det var). Hon kunde inte engelska och ingen kunde hennes språk, men hon och jag lärde oss att prata med varandra ändå. Rätt faschinerande! | |
| Robert_K - Ej medlem längre | 2010-08-25 12:14 | |
![]() | Posten i Luleå! De valde av nån anledning att ta in två 15åringar på deras utdelningskontor beläget mitt i stan. Det var en riktigt skön stämning bland de som arbetade och som ung sattes man också på en hel del prov och utmaningar, bland annat av chefen. Det fick faktiskt en stor betydelse för hur man själv valde att se på dels de som företag, men också hur det var att komma in som en fräsching bland främmande vuxna där det krävdes stort ansvar. | |
| MayBley | 2010-08-25 12:16 | |
![]() | Jag har inte haft något roligt ungdomsjobb. Jobbade på donken när jag var 15-17 på helger och lov, men det var det värsta jag visste! | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-25 12:23 | |
![]() | Vet inte hur gammal jag var men knappa tonåringen antar jag, fick sommarjobba inom vården, det jag fick göra var att mata och vara sällskapsdam, ta med "gamlingarna" ut på promenader, köpa glass, fika, se hur glada dom blev. Otroligt belönande och roligt! I övrigt skulle jag aldrig klara av att jobba inom vården och guldstjärna till dom som gör det! | |
| les fleurs | 2010-08-25 12:41 | |
![]() | jag jobbade också extra på bageri när jag var 14. det var fin stämning o jag fick massa beröm o kände mig jätteduktig. Det bästa var på julen när alla bagarna sjöng när de bakade, de var så fina o klychiga | |
| Mouche - Administratör | 2010-08-25 13:15 | |
![]() | Jag har inte tid att varna via mail så jag säger det här. Någon gång får det ta mig tusan vara nog med barnsligheter. Att hänvisa till redan befintliga trådar är inte förbjudet ,men att jävlas med andra på det sätt som vissa här gjort är däremot väldigt förbjudet! Ni som känner er träffade kan alltså se detta som en varning. Mouche P.S. Jag har inte för vana att varna mer än en gång. Kan ju vara bra att ha i minnet! | |
| micro113 | 2010-08-25 14:00 | |
![]() | Jag började jobba på en glassbar/salladsbar i Gamla Stan när jag var tolv år och jobbade där till jag femton. Det var nog det roligaste ungdomsjobbet. Ägaren var en riktig sköning -- och vi serverade rätt härliga salladstallrikar, baugetter, och desserglassar med likör på. Efter det började på ett konditori också i Gamla Stan - där jobbade från jag var femton till sexton -- också rätt bra -- härlig stämning -- men inte fullt lika häftigt som det första stället. | |
| sejmårr | 2010-08-25 15:55 | |
![]() | Jag jobbade på bibliotek som 17åring och jag tyckte att det var underbart roligt! Böcker, människor, insortering av böcker, katalogiserande av lånekort, utlåning! Jag älskade varje sekund! Och jag lärde mig alfabetet riktigt ordentligt! | |
| Pocaloca | 2010-08-25 16:25 | |
![]() | Jag servade neon och ljusreklam skyltar över hela stor sthlm....det var farligt men superkul =) | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-08-25 16:34 | |
![]() | Jag jobbade på ett slakteri när jag var 15 år!!! | |
| Pocaloca | 2010-08-25 16:37 | |
![]() | ja....alltså....det var nog inte så "lagligt"....men jag fick eget ansvar och jobbade därmed som elektriker....lärde mig allt på plats! =) | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-08-25 19:34 | |
![]() | Det första var att sälja kulglass utanför Domus, då skulle jag fylla 15 på hösten. Trevligt med alla sommarglada människor man fick träffa under den sommaren, även de som aldrig kunde bestämma sig för vilken sort.. Året efter satt jag i kassan på Konsum, det var inte lika roligt som glassen, men det roligaste var att be om leg på de 18 åringar som kom för att köpa öl av lilla mig!! ;) | |