Spelrum
Giraffen10
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade10
Mobilspel
Pågående18 980

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gautama2010-09-03 16:47
Antal inlägg: 6854

Hårinpackning, balsam?
Nu måste jag ha hjälp innan jag blir tokig. Jag har väldigt långt hår och slingar håret ca två gånger per år. Eftersom det sliter mycket på håret med slingor så behöver jag någon bra inpackning och även råd om bra balsam.
Efter att jag tvättat håret och använt balsam så är det ändå ett helvete att kamma ut håret.
Så illa att jag fasar för att tvätta håret.
Jag har provat olika inpackningar men bara de som man kan köpa på vanlig affär som Gliss och Loréal men de hjälper nada på mej.

Nu vill jag ha råd på bra inpackningar som ni kan rekomendera, som inte gör håret fett eller tungt.
De får kosta hur mycket som helst känner jag för jag är i så stort behov om jag ska kunna behålla mitt långa hår.
Tack på förhand.

gnupp2010-09-03 16:50
Antal inlägg: 11

Sluta med schampo, använd enbart balsam att tvätta med.
Änglamarks balsam är utmärkt.
Undvik balsam med en massa silikon och vax och skit i så ska du se att håret blir bättre. :)
Har alltid fått frågan om jag använder balsam av frisörer, men sedan jag slutade med shampo och började tvätta håret med balsam har jag fått ordning på lockarna. :)

står och metoden lite här och var på nätet, kallas visst no poo :D

Gautama2010-09-03 16:52

Har provat det också för ett tag sen men det var inget för mej. Kände mig skitig i håret konstant.

le-lou2010-09-03 16:56
Antal inlägg: 17500

Jag kör samma som du gautama. Mitt hår är en hysterisk historia, och jag våldför mig på det med jämna mellanrum genom att bleka slingor :/. Det som funkar bäst för mig är att jag helt kör på hårinpackning och utesluter balsam helt.
Denna har jag haft i snart 3 månader nu:
belezadoscabelos.com...ep air.jpg.

Detta är den enda som jag tycker mig se resultat på. Använder den efter varje hårtvätt, ibland längre och ibland som ett balsam. (tvättar håret 2 ggr i veckan). fick tipset av ännu en hårt prövad frisör när jag var där sist och visade upp fågelboet.

le-lou2010-09-03 16:57

glömde säga, red inte ut håret i blött tillstånd. vänta tills det torkar, mitt hår har blivit bättre sedan jag slutade slita i det i vått.

Klantanka2010-09-03 16:57
Antal inlägg: 36

Hade precis samma problem så det blev till att kapa fyra dm, problem solved. (Och fick självfall (aldrig haft tidigare oavsett frilla) på köpet.)Inget balsam eller inpackning funkade. Testade åtskilliga.

le-lou2010-09-03 16:58

vilken bra länk jag la in.
här då:
www.ciao.se/L_Oreal_...si on_38724

Burken är gul, det var det jag ville komma fram till :)

Gautama2010-09-03 16:59

Länken funkade inte le-lou. Har tänkt på det som du nämner att reda ut det när det är torrt men då blir ju frissen så flygig:-(

Larvbrud - Ej medlem längre2010-09-03 16:59
Antal inlägg: 4050

Har ditt hår alltid varit så?

Det finns särskilda hårborstar för att reda ut tovigt hår. Har aldrig provat själv eftersom designen avskräckte mig:

eleven.se/tangle-tee...-b 420.html

le-lou2010-09-03 16:59

jag är ett nöt. skriver inte vad den heter.
hårinpackningen är

Loreal Absolute Repair. köpes hos frisören. Dryg som attan.

Gautama2010-09-03 17:01

Nu såg jag länken:-) Kan vara värt att prova den le-lou. Allt är värt en chans känns det som just nu.

le-lou2010-09-03 17:01

Ja håret blir tämligen flygigt när det torkat, men jag har hellre i lite produkter i det då, än sliter ännu mer på det genom att fixa med det vått.

wiby - Ej medlem längre2010-09-03 17:01
Antal inlägg: 2

Ett hett tips: Goldwells Kerasilk shampo och Kerasilk balsam!!! Finns att köpa hos en del frisörer. Väl värt ett försök. Lycka till!

farin2010-09-03 17:02
Antal inlägg: 132

Alltid Kérastase - Nutritive Masquintense - Kraftigt hår!!!! BÄSTA!!!

brorosyster.se/produ...go ry_id=14

Gautama2010-09-03 17:02

Den borsten ska jag beställa snarast larvbrud, tack:-)

le-lou2010-09-03 17:03

du får nog ge det ett tag innan du märker, jag höll på med den i över en månad innan jag såg resultat. Jag kände mig naken, fattig och lurad duschen de första veckorna, men nu är håret på g igen som tur är.
Jag var såååååååå nära att klippa mig kort ska du veta.
testa och se.
Schampo kör jag det här TreSemmé, tycker det funkar bra.

Satyra2010-09-03 17:29
Antal inlägg: 4561

Jaså, mitt gamla tips funkar inte för dig längre? ;-) Att efter att tvätt och balsamproceduren är avslutad ta en liten klutt balsam till i handflatan (gärna efter att håret handukstorkat emellan) och fördela det på själva hårlängderna, utan att sen skölja ur det igen alltså.

Till den, vem det nu var här, som föreslog att utesluta balsam och bara köra inpackning vill jag säga att ur hårvårdssynvinkel (ÄR frisör så jag vet vad jag pratar om! ;-)) så är balsam tusen gånger viktigare än inpackningar! Balsam är en sur produkt som har i uppgift att sluta igen hårstrået efter tvätten. Utan balsam ser ett strå ut som en mer eller mindre (beroende på strukturen) spretig grangren - med balsam ser strået ut som ett sugrör, slätt och fint.

Hoppar man över balsam så innebär det alltså att strået står vidöppet för all form av slitage utifrån och blir därmed mycket svårare att reda ut. INTE att rekommendera med andra ord, om man vill bibehålla en bra hårstruktur och har man dessutom långt OCH behandlat hår så är det ännu mer viktigt! ;-)

Gautama2010-09-03 17:35

Jo satyra det funkar bra men vill att det ska bli ännu bättre. Håret är så torrt så det behöver fukt. Ska testa förslagen jag fått här.:-)

le-lou2010-09-03 17:35

satyra, det var jag! frisören jag var hos förklarade det någpt annorlunda. Hon sa att balsam egentligen är till för endast hårtopparna och att de flesta som har i balsam gör fel, när de kletar ut det i hela håret.
Att det var därför många hår blir platta och danna.
hårinpackning däremot ska i hela håret. Och ja, hon nämnde att jag kan ha balsam i efter hårinpackning, men att det egentligen inte gör något för hårets hälsa, utan mer för att stänga strået.

Men jag är def. ingen frisör. Upprepar bara som en papegoja vad hon sa.

le-lou2010-09-03 17:37

ska tillägga att hon tyckte att mitt hår var så torrt att jag med fördel ska använda hårinpackning 1-2 gånger i veckan, dvs de gångerna jag faktiskt tvättar håret.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?