Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 356 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2010-09-05 13:55 | |
![]() | Hemlös? gt.expressen.se/nyhe...em losheten Min spontana fråga efter att ha sett klippet är : Borde inte Peter prioritera att skaffa sig ett arbete istället för att sitta och skriva musik och hoppas på en musikkarriär? Det här är för mig iaf ett bra exempel på hur människor väljer att skylla allt på myndigheter istället för att titta på hur de själva kan ändra på sin situation. | |
| Tess 08 | 2010-09-05 14:00 | |
![]() | Jag måste nog hålla med dig där, le-lou! Jag förstår att han haft det jobbigt (separation osv) men hade kunnat få hjälp tidigare... Man kan inte skylla allt på politikerna!! Man har faktiskt ett eget ansvar!! Undra om alla städerskor, vårdbiträden, MacDonalds-biträden osv inte har "högre" drömmar för sig själva? Att de ska bli skådespelare eller rockstjärnor eller vad det nu kan vara... men man ser realistiskt på tillvaron och tar ett annat jobb (där man får en lön) i sin strävan efter Drömmen. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-05 14:01 | |
![]() | "Det har handlat om ställen där missbrukare och psyksjuka bor och om konstiga lägenheter där någon legat död och där det luktat lik. Till sådana ställen kan jag inte ta min dotter..." Geez ... | |
| Frizk | 2010-09-05 14:03 | |
![]() | Tja vad ska man säga... Är väl inte ett politisk fråga utan snarare hur han har valt att leva sitt liv. Hade han varit ensam hade det väl varit hans ensak men med tanke på att han har en dotter så borde han ta ett betydligt större ansvar..! Tror att många människor har gått igenom tunga separationer men ändå tagit tag i sina liv igen och tycker inte att det är en acceptabel förklaring på varför man inte söker ett jobb! | |
| Satyra | 2010-09-05 14:07 | |
![]() | Det stod i artikeln (tittade inte på något klipp dock) att han mådde för dåligt (pga förflutna händelser och med förvärring genom hemlösheten) för att orka söka jobb/jobba och då vore väl det mest lämpliga att han istället sökte hjälp för sitt dåliga mående för att kunna komma tillbaka till en fungerande livsituation, kan jag tycka. I vilket fall som helst så borde det ju finnas hjälp att få, på endera vis, om man ska utgå bara från vad artikeln förtäljer. Men det kan man förmodligen inte göra. | |
| Liftactiv | 2010-09-05 14:08 | |
![]() | Herregud vilken gnällmåns. Han får fan kamma sig! Nackdelen med Sverige (sossarna, nu kom vi in på politik - han startade det dock) är att man alltid ska bli så jäkla omhändertagen och ha så stora rättigheter. Eget ansvar börjar komma mer och mer i skymundan. "Ta hand om mig, ge mig, sköt mig, hjälp mig." FY! | |
| Gautama | 2010-09-05 14:13 | |
![]() | Pinsamt, kan inte tycka synd om honom alls. Fattar inte att mamman till dottern låter henne bo med honom på dessa promisser. Verkar vara en strulpelle som vill att alla andra ska fixa saker åt honom. Nä säger bara klipp dej och skaffa dej ett jobb för fan! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-05 14:28 | |
![]() | det kommer alltid att finnas människor som faller utan för ramen ,han är inte kapabel att ta had om ett barn ,dottern borde fosterhemsplaseras ,så karn kan årdna upp sitt liv ,det käs inte som han fattat att han har ett ansvar,det är inte synd om honom,han måste ta tag i sitt liv för ingen annan kan göra det åt honom | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2010-09-05 14:37 | |
![]() | Kasta inte skit på människor i olika trådar som inte kan göra sin röst hörd..helt meningslöst att lägga energi på det..vad hjälper det dig eller honom? Blir du lyckligare och får kommer han att direkt klippa sig? | |
| Liftactiv | 2010-09-05 14:38 | |
![]() | Går man med de premisserna ut i pressen så får man räkna med att folk upprörs. Hade jag honom här hade jag läst lusen av honom! | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2010-09-05 14:39 | |
![]() | Men att ni inte alla åker till honom..han finns ju på bild..säg er mening och låt honom säga sin.. | |
| le-lou | 2010-09-05 14:40 | |
![]() | marängtårta - går man ut i pressen så borde man förstå att det uppkommer diskussioner. Så nej, ditt inlägg går mig helt förbi. | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2010-09-05 14:43 | |
![]() | Nej det är ju lättare att sitta här och gnälla på människor..det gör ju oss människor så mycket lyckligare att få kräka ut sina åsikter på andra som inte har en chans att försvara sig..i forumet då alltså.. | |
| Liftactiv | 2010-09-05 14:44 | |
![]() | Kanske någon lär sig något av det marängtårta. Med lite tur så. | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2010-09-05 14:45 | |
![]() | Diskussioner är nyttiga..men då ska väl i alla fall båda parter vara med. Det är ju som att stå och diskutera med en vägg..inte f-n kan den svara.. | |
| le-lou | 2010-09-05 14:46 | |
![]() | marängtårta - varför pratar du om lycka? Jag lär mig av diskussioner, ibland ändrar jag åsikt efter någon smart människas inlägg. utvecklande minst sagt. Men det är helt ok att du har din åsikt (vilken?) i debatten om det är rätt att gnälla på myndigheterna utan någon självinsikt. | |
| Liftactiv | 2010-09-05 14:47 | |
![]() | Hur gör du när du diskuterar? Bara om den du pratar med eller dig själv? Aldrig om andra människor, händelser? Måste vara riktigt trist. | |
| le-lou | 2010-09-05 14:48 | |
![]() | undrar om vi kan få hit herr statsminister eller Ohly att svara för sig? tror inte det va. Skulle det vara premisserna för alla diskussioner så skulle det sluta med att vi enbart fick diskutera oss själva/övriga medlemmar här. | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2010-09-05 14:48 | |
![]() | Läs ett kanonbra inlägg i forumet..SPRID KÄRLEK..det är något vi mår bra av..inte en massa nertramp på andra människor..bara negativ energi | |
| Liftactiv | 2010-09-05 14:49 | |
![]() | Den är ju så löjligt och äckligt sötsliskig och har inte mycket med verkligheten att göra. Så nej, den är inte representativ för vad som är "bra". =) | |