Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 331 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| YamahaJet | 2010-09-08 19:30 | |
![]() | Basket-VM Är det någon mer som följer Basket-VM? Denna underbara sport med konstant spänning och oerhörda atletiska uppvisningar i princip varenda minut, till skillnad från fotbollens 90 minuter av tappade bollar, skjuta 10 meter över ribban och låtsas få skitont efter att blivit tacklad. Serbien vann just en enastående seger mot världsmästarna Spanien och är nu redo för semi-final. Än mer intressant är att samtliga ex-yu-länder presterar oerhört väl i årets upplaga, det lilla landet Slovenien, med ett invånarantal på endast 2 miljoner (serber), har slagit ut betydligt större nationer och spelar kvartsfinal. Även Kroatien hade sannolikt tagit sig vidare men blev utslagna av Serbien i åttondel. Var hade Jugoslavien varit idag om nationen liksom Tito levt för evigt? Ta "best of" samtliga republiker och det serbiska folkets överlägsenhet hade blivit uppenbar för resten av världen. Landet hade placerat sig i topp i samtliga idrottssammanhang, möjligen med undantag från hockey, och vi hade gjort en enastående ekonomisk resa utan dessa årtionden av krig och sanktioner. Jag kommer hädanefter även att emellanåt avsluta mina inlägg i andra trådar med länkar till serbisk musik, för att göra er mer uppmärksamma på vår förträfflighet www.youtube.com/watc...P4 WMhDPRw8 | |
| janne121212 | 2010-09-08 19:34 | |
![]() | Jag gillar serbisk (och kroatisk) musik och det andra du skriver får mig att dra på munnen, kul inlägg. Du är inte lite patriot du. Varför flyttar du inte "hem". | |
| Pseudonymf | 2010-09-08 19:36 | |
![]() | SÅ mycket serbisk musik, som dessutom är bra, kan det ju inte finnas ^^ | |
| Rob Robson - Ej medlem längre | 2010-09-08 19:38 | |
![]() | Korgboll är roligt. :-) | |
| Pseudonymf | 2010-09-08 19:42 | |
![]() | Jag spelade mycket basket i min ungdom. Men så slutade jag växa och så är jag ganska tjock. Vore jag inte så tung skulle jag nog vara boll. Men annars undviker jag att följa sport på TV. Av principskäl. Som jag inte har någon aning om vilka de är. | |
| Shabpareh - Ej medlem längre | 2010-09-08 19:44 | |
![]() | Finns flertalet lag som är betydligt mer dominanta än juggarna, även om Jugoslavien fortfarande vore ett land. Bl.a Argentina med lirare som Ginobili, Scola, Delfino, Nocioni, Hermann, Oberto, Prigioni och Sanchez... Eller Spanien, Slovenien och Usa.. Deras storhetstid är över, min vän. | |
| YamahaJet | 2010-09-08 20:24 | |
![]() | Du får nog det svårt att argumentera för att Spanien och Argentina skulle vara "betydligt mer dominanta än juggarna", eftersom Serbien ensamma med en urvalsgrupp om endast 7 miljoner människor vunnit mot båda dessa lag under pågående världsmästerskap. Än svårare får du att argumentera för att Slovenien skulle vara mer dominanta "även om Jugoslavien fortfarande var ett land", anledningen får du ta reda på själv. Även i Sverige når serbhet stor framgång inom sporten - läs mer basketsverige.se/new...id =6447571 | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-09-08 20:26 | |
![]() | söte jesus..flytta till serbien då. | |
| YamahaJet | 2010-09-08 20:27 | |
![]() | Ah, ja, spelade själv massvis med basket som ung innan jag med blev för tjock...har alltid undrat hur mitt liv hade sett ut om jag fortsatte. Jag tror dock högre makter hade större planer för mitt liv, som att kanske leda nationen...time will tell | |
| Rob Robson - Ej medlem längre | 2010-09-08 20:30 | |
![]() | :-) | |
| bj-olle | 2010-09-08 20:32 | |
![]() | var inte shaquille ganska big-boned? stor av satan var han iallafall... | |
| Rob Robson - Ej medlem längre | 2010-09-08 20:33 | |
![]() | Glenn Berry var bäst ändå. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-09-08 20:34 | |
![]() | Kareem Abdul-Jabbar | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-09-08 20:34 | |
![]() | eller wilt chamberlain | |
| YamahaJet | 2010-09-08 20:36 | |
![]() | Det är helt sinnessjukt vad spelarna är långa nuförtiden, finns nästan ingen på plan under 2,10 känns det som. Kanske dags att höja korgarna? | |
| Rob Robson - Ej medlem längre | 2010-09-08 20:38 | |
![]() | Ja, lite löjligt när så många kan slam-dunka. | |
| bj-olle | 2010-09-08 20:39 | |
![]() | al-jabbar var bäst på vita duken. killen slogs mot bruce:an för 17 gubbar! | |
| Shabpareh - Ej medlem längre | 2010-09-09 01:30 | |
![]() | Yama, White Eagles köper in spelare från bl.a Serbien, de lägger mer pengar på spelare än något annat lag i BasketEttan någonsin har gjort. Förvisso är deras framgångar på så kort tid beundransvärda men pengar har hjälpt en hel del. Sen har du helt rätt om Serbiens lilla befolkning fast Serbien har en väldigt stark basketkultur, jag skulle utan tvekan kunna gissa mig till att det finns fler serber som lirar boll än andra länder runt om med betydligt fler invånare. Antal utövare borde vara det viktiga, inte antal invånare. Titta på Litauen, de har halva Serbiens folkmängd fast jag skulle inte vilja påstå att serberna är något bättre för det. Eller Slovenien för den delen, de har en tredjedel av Serbiens befolkning men deras nuvarande landslag har fler framgångsrika spelare än serberna. | |
| janne121212 | 2010-09-09 07:09 | |
![]() | Visst visst Serbien är bäst ;) Ena riktiga ubermänniskor | |
| Shabpareh - Ej medlem längre | 2010-09-11 22:48 | |
![]() | Turkiet vs. USA i final! Sjuk rysare mellan serberna och turkarna.. | |